2018-02-13, 00:25
Medlem
Hej, jag söker info lm ett mord som skett 1999 i Jönköping.
Jag har namn på BO men skulle vilja veta mer om just fallet i sig och GM. Är det lågon som har mer info eller fup?

https://www.dn.se/arkiv/inrikes/misstankt-erkande-mord-pa-kvinna-jonkoping-22-aring-dodade-fd-sambo/
Citera
2018-02-13, 00:25
Moderator
v50s avatar
Lite citat

Citat:
Kvinnomordet i Jönköping är uppklarat. På onsdagen erkände den 22-åring som suttit häktad som misstänkt att det var han som dödat sin före detta sambo. Mordet skedde medan parets tvååriga dotter fanns i lägenheten.
Citera
2018-02-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eiinnd
Folk diskuterar ju massa mord på FB som är mycket äldre än 1999.
Yes, men ska ligga i kriminalhistoria
Skulle vara intressant att veta mer om det här
Citera
2018-02-13, 05:15
Medlem
Elvislever241s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Nyfiken.
Jag har namn på BO men skulle vilja veta mer om just fallet i sig och GM. Är det lågon som har mer info eller fup?

https://www.dn.se/arkiv/inrikes/misstankt-erkande-mord-pa-kvinna-jonkoping-22-aring-dodade-fd-sambo/
Jag bodde i Jönköping det året har ett svagt minne men ser endast rubriken där det står 22 åring mördade sin sambo !!!
Vill veta mer ?
Någon som kan citera artikeln ?
Eller kan det handla om studentmordet på råslätt?
Citera
2018-02-13, 07:01
Moderator
v50s avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2018-02-13, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Jag bodde i Jönköping det året har ett svagt minne men ser endast rubriken där det står 22 åring mördade sin sambo !!!
Vill veta mer ?
Någon som kan citera artikeln ?
Eller kan det handla om studentmordet på råslätt?

Det jag vet är att ex sambon var 22, kvinnan var 19. Dom hade en 2åring ihop. BO hette Marina och hon blev misshandlad och strypt. GM dömdes till rättspsyk, han och hans kompis hade försökt röja bevis genom att göra sig av med kroppen men inte klarat av det. Det är det jag vet sammanfattat.
Citera
2018-02-13, 08:56
Medlem
Citat:

Kan du inte citera hela artikeln istället?
Citera
2018-02-13, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyu
Kan du inte citera hela artikeln istället?

Nej tyvärr inte. Jag har ingen prenumeration.
Citera
2018-02-13, 11:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Nej tyvärr inte. Jag har ingen prenumeration.

Dessutom får inte hela artiklar citeras!
Citera
2018-02-13, 14:18
Medlem
Elvislever241s avatar
Det begicks visst 3 mord i Jönköping 1999 om gogglesökning har rätt .
Ett var hedersrelaterat ,det andra var barn mord på en 3 åring som hittades i tabergsån och det var pappan som dödat pojken och sedan kastat han i ån .
Pojken skulle omhändertas av socialen ,pappan sa att pojken trillat i ån men obduktionen visade på mord .
Pappan dömdes
Citera
2018-02-14, 08:50
Medlem
Är det någon som vet något?

BO hette Marina Romar
Citera
2018-02-14, 10:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Marina Romar och GM hade en tvååring dorter tillsammans men var separerade.
Den 28 augusti kom GM till Romars lägenhet för att hämta dottern. Romar berättade då om sina planer för kvällen; hon skulle ut och roa sig.
Detta fick GM att tappa fattningen och efter ett kortare gräl slog och sparkade han ihjäl Romar. Den tvååriga dottern blev vittne till dödsmisshandeln.

Efter mordet inleddes en process ang vårdnaden om dottern. GM skulle tydligen ha utsett en fosterfamilj han ansåg "lämplig", medan barnets övriga familj ville hon skulle få växa upp hos mormodern.
Länsrätten gick på GM:s krav eftersom han fortfarande var vårdnadshavare. Jag antar att detta överklagades, men vet inget mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in