2018-02-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Marina Romar och GM hade en tvååring dorter tillsammans men var separerade.
Den 28 augusti kom GM till Romars lägenhet för att hämta dottern. Romar berättade då om sina planer för kvällen; hon skulle ut och roa sig.
Detta fick GM att tappa fattningen och efter ett kortare gräl slog och sparkade han ihjäl Romar. Den tvååriga dottern blev vittne till dödsmisshandeln.

Efter mordet inleddes en process ang vårdnaden om dottern. GM skulle tydligen ha utsett en fosterfamilj han ansåg "lämplig", medan barnets övriga familj ville hon skulle få växa upp hos mormodern.
Länsrätten gick på GM:s krav eftersom han fortfarande var vårdnadshavare. Jag antar att detta överklagades, men vet inget mer.

Vad heter GM i efternamn?
Citera
2021-07-07, 10:43
Medlem
Ingen som vet mer om Marina?

Jag träffade en tjej vid namn Marina Romar på västkusten ~97 som jag sedan hade telefonkontakt med ett tag. Nu när jag försökte hitta henne på nätet så hittar jag inget mer än att någon med samma namn blivit mördad :\
Citera
2021-11-09, 18:46
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrollkoma

Jag träffade en tjej vid namn Marina Romar på västkusten ~97 som jag sedan hade telefonkontakt med ett tag. Nu när jag försökte hitta henne på nätet så hittar jag inget mer än att någon med samma namn blivit mördad :\
Om det var som du beskriver, så var det sannolikt mordoffret du träffade då.
Det fanns en person med det namnet i Sveriges Befolkning 1990 (den avlidna) men ingen år 2000.
Citera
2021-11-27, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Om det var som du beskriver, så var det sannolikt mordoffret du träffade då.
Det fanns en person med det namnet i Sveriges Befolkning 1990 (den avlidna) men ingen år 2000.

Tack för hjälpen. Troligtvis samma person då 😢
Minns henne som en väldigt söt och glad tjej.

Vila i frid🌷
Citera
2021-11-27, 21:36
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Tack för hjälpen. Troligtvis samma person då 😢
Minns henne som en väldigt söt och glad tjej.

Vila i frid🌷

Trist att hon inte slogs sig an med dig istället men hon borde ha träffat GM strax efteråt med tanke på dotterns ålder.
Citera
2021-11-28, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elvislever241
Det begicks visst 3 mord i Jönköping 1999 om gogglesökning har rätt .
Ett var hedersrelaterat ,det andra var barn mord på en 3 åring som hittades i tabergsån och det var pappan som dödat pojken och sedan kastat han i ån .
Pojken skulle omhändertas av socialen ,pappan sa att pojken trillat i ån men obduktionen visade på mord .
Pappan dömdes

Gammalt inlägg men blev intresserad av fallet med den 3 åriga pojken. Har du mer information om det?

Sökt och sökt men hittar bara mordet på en 3 årig flicka med liknande omständigheter
Senast redigerad av MarkofTheBeast 2021-11-28 kl. 08:26.
Citera
2024-09-22, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Nyfiken.
Hej, jag söker info lm ett mord som skett 1999 i Jönköping.
Jag har namn på BO men skulle vilja veta mer om just fallet i sig och GM. Är det lågon som har mer info eller fup?

https://www.dn.se/arkiv/inrikes/misstankt-erkande-mord-pa-kvinna-jonkoping-22-aring-dodade-fd-sambo/

Hej, helgen innan Daniel Johansson (adopterad från Indien) av en prästfamilj (mamman präst), slog ihjäl Marina, så var jag där i hennes lägenhet, jag glömde även min hårborste där.
Den helgen berättade Marina för mig att prästmamman hade utnyttjat Daniel sexuellt.
Har ingen FUP.
Marina hade fått ett överfallslarm av polisen, som polisen sedan tog tillbaka.

Dottern är i senare delen av 20-nånting åldern nu. Jag kommer inte skriva hennes namn här.
Jag litar inte på detta forum.

Jag har väl lite detaljerad info om Marinas skick när de hittade henne.
När familjen skulle ta avsked från Marina, så fick de inte se hennes ansikte, det var täckt av bandage, han hade stått och stampat på hennes ansikte, hon hade ingen näsa kvar.

Under rättegången tittade han ständigt ner, ingen ögonkontakt med oss andra i rummet.

Hennes pappa tog en lock av hennes blonda hår.

Marina pluggade på Floristlinjen (tror på Bäckadalsgymnasiet) , gick på Lajv på Tändsticksområdet och hade en svart ryggsäck full med silvriga säkerhetsnålar attached på den.

(Har lite mer men tycker att det är detta är tillräckligt).
Citera
2024-09-23, 20:37
Medlem
Citat:

Kan du ge lite mer info om hennes utseende och vart hennes föräldrar är födda?
Då kan jag rikta dig rätt…
Citera
2024-09-29, 18:20
Medlem
Vad fick han för straff? Vad gör han idag?
Citera
2025-05-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Vad fick han för straff? Vad gör han idag?

Rättspsyk.
Vet ej vad han gör idag.
Citera
2026-07-30, 10:46
Medlem
Teppaskanins avatar
Marina Romar avled 28 augusti år 2009 (mördad).

Hennes syster Michaela Romar (även kallad Ela, född 1983) gick bort strax innan samma år, den 19 juli efter en semesterresa. Polisrapporten sa att hon tog sitt liv, vilket var helt oväntat.

Bägge ligger begravna tillsammans på Öja kyrkogård nära Växjö.

Marinas dotter har fått barn, så Marina är numera mormor.
Senast redigerad av Teppaskanin 2026-07-30 kl. 11:04.
Citera
2026-07-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teppaskanin
Marina Romar avled 28 augusti år 2009 (mördad).

Hennes syster Michaela Romar (även kallad Ela, född 1983) gick bort strax innan samma år, den 19 juli efter en semesterresa. Polisrapporten sa att hon tog sitt liv, vilket var helt oväntat.

Bägge ligger begravna tillsammans på Öja kyrkogård nära Växjö.

Marinas dotter har fått barn, så Marina är numera mormor.

Michaela dog väl 2009 i juli? Medan Marina dog i augusti 1999 Så det skiljer väl 10 år mellan deras död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in