Citat:
Ursprungligen postat av
Nishec
Hej!
Jag tränar löpning 3-4ggr/vecka och gymmar helkropp basövningar 2ggr/vecka.
Vill komma upp till 100kg 1RM I bänkpress och tänkte komplettera med att göra armhävningar varje dag hemma.
Hur borde jag lägga upp det? Min kompis gör 1 set max armhävningar morgon-dag-kväll. Är det ett bra upplägg? Eller borde jag köra tex bara på kvällen men flera set?
Tack för svar!
Tjena!
Jag höll på mycket med det här för inte så länge sedan. Förra våren runt maj började jag göra armhävningar.
Då gjorde jag 40 i streck.
Så började jag göra armhävningar flera gånger varje dag.
I början kom jag upp i ca 100 armhävningar totalt om dagen utan större ansträngning givetvis.
Jag vet inte exakt när allt hände men runt oktober precis innan jag tappade disciplinen så gjorde jag 137 armhävningar i streck som rekord och någon dag passerade jag 1200 totalt.
Någon gång i mitten av sommaren så började vänner och partner kommentera att min kropp ändrats drastiskt till det bättre.
Om man blir starkare i bänk vet jag inte men jag va sjukt rippad och fin (i mins ögon mätt) när jag lade ner.
Häromdagen testade jag för skoj skull igen och gjorde 75st i streck med lätt träningsvärk dagen efter.
Jag är förövrigt periodtrännare och ibland ganska bra tränad och ibland väldigt ur form.
Kan rekommendera dig att testa.
Du lär inte bli besviken även om det inte hjälper dig i bänken på det sättet du önskar.
Man får riktigt fin kropp och väldigt mycket energi.
Jag lade ner av den enkla anledningen som kallas för lathet och dålig disciplin.