• 1
  • 2
2018-02-11, 20:46
Medlem
Hur blir narcissister så "bra" på att vara onda? Är det medfött?
Citera
2018-02-11, 20:46
Medlem
Narcissism är en personlighetsstörning som anses uppstå under barndomen.
Citera
2018-02-11, 20:48
Medlem
kumlafucker84s avatar
Ja det är medfött. Eller så blir man det om man har haft en jobbig uppväxt.
Citera
2018-02-11, 20:54
Medlem
Läs böckerna om SILFVERBIELKE. De bildar en lång (8st) patient analys.
Citera
2018-02-11, 21:12
Medlem
Dragonflashs avatar
Narcissism är en psykologisk störning som gör personen rent av ondskefull och ironisk.
Det finns schizofrena inslag hos vissa personer som gör dem till ondskefulla och rent ut farliga att tas med. Man får inte avbryta dem eller skämta om dem. De är oförstående och kalla. Vissa kan rent ut sagt ge sig på en. Men det finns många olika sorters narcissism och den vanligaste är psykopaten.
Det går att medicinera mot det och i längden kan den aggressivaste bli cool lugn och visst det kan uppstå i barndomen. Precis som schizofreni och asperger så hör de ihop.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Narc...sst%C3%B6rning
Senast redigerad av Dragonflash 2018-02-11 kl. 21:29. Anledning: Länk
Citera
2018-02-11, 21:43
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Jag själv är narcissist som de säger, men jag anser mig varken som god eller ond. Dock skiter jag blanka fan i andras välmående, så i din mening är jag kanske ond?
Citera
2018-02-11, 21:52
Medlem
Sithlord189s avatar
Är den på något sätt kopplat till autism? Svårigheter med att förstå andra människor känslor, läsa av andra osv..
Citera
2018-02-11, 22:18
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sithlord189
Är den på något sätt kopplat till autism? Svårigheter med att förstå andra människor känslor, läsa av andra osv..

Autism är normalt inte ett tecken på att man blir narcissist utan snarare tvärt om. De autisistiska ses som lugna och oförändliga samt väldigt tysta. Det är vanligt att de slinker in bland asperger och adhd men det är en viss skillnad då asperger ses mer som aggressivare och rent ut slarviga.
Citera
2018-02-11, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Narcissism är en psykologisk störning som gör personen rent av ondskefull och ironisk.
Det finns schizofrena inslag hos vissa personer som gör dem till ondskefulla och rent ut farliga att tas med. Man får inte avbryta dem eller skämta om dem. De är oförstående och kalla. Vissa kan rent ut sagt ge sig på en. Men det finns många olika sorters narcissism och den vanligaste är psykopaten.
Det går att medicinera mot det och i längden kan den aggressivaste bli cool lugn och visst det kan uppstå i barndomen. Precis som schizofreni och asperger så hör de ihop.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Narc...sst%C3%B6rning

Håller med om din första mening. Dom verkar inte ha någon riktig humor heller och skrattar inte som vanliga människor gör. Dom verkar bara skratta åt andra människors olycka. Dom jag känner till nästan gurglar av glädje när dom tror sig ha skadat någon.
Citera
2018-02-11, 23:13
Medlem
Dragonflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Håller med om din första mening. Dom verkar inte ha någon riktig humor heller och skrattar inte som vanliga människor gör. Dom verkar bara skratta åt andra människors olycka. Dom jag känner till nästan gurglar av glädje när dom tror sig ha skadat någon.

Den läggningen att de skrattar tillgjort för att deras alter ego är sårat är nog gammalt ifrån barndomen. Det är som om man visste att de skulle peta i öppna sår. Liksom trakassera en så fort man gjort dem lyckliga. Alter egot är även en del av psykopaten och de upplever sitt tillstånd rent apatiskt eller ihärdigt retsamt. Ja de asgarvar. De faller till ända för de tror att de har rätt och sårar en när de hittat svagheter hos en. Narcissisten är av ondo det är konstaterat. Men det finns olika förgreningar om vad de är och hur de beter sig. De smälter oftast in bland vanliga människor, liksom jagar likt rovdjur efter svagheter.
Citera
2018-02-11, 23:15
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss

Detta stämmer in på mig med, som narcissist då. Finner det _FRUKTANSVÄRT_ underhållande med andras missöde, varför? Det vet jag inte. Gör inte alla det?
Citera
2018-02-11, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonflash
Den läggningen att de skrattar tillgjort för att deras alter ego är sårat är nog gammalt ifrån barndomen. Det är som om man visste att de skulle peta i öppna sår. Liksom trakassera en så fort man gjort dem lyckliga. Alter egot är även en del av psykopaten och de upplever sitt tillstånd rent apatiskt eller ihärdigt retsamt. Ja de asgarvar. De faller till ända för de tror att de har rätt och sårar en när de hittat svagheter hos en. Narcissisten är av ondo det är konstaterat. Men det finns olika förgreningar om vad de är och hur de beter sig. De smälter oftast in bland vanliga människor, liksom jagar likt rovdjur efter svagheter.

Fast psykopati är väl egentligen något annat? Som jag förstår det så håller inte en psykopat på med en massa drama, förutsatt att hen inte har några narcissistiska drag då.

Absolut. Den där besattheten, manin. Det är jäkligt äckligt. Helt omöjligt att förklara för någon som inte har upplevt det. Dom lever ju FÖR att skada andra verkar det som, på den energi som dom successivt suger ur sitt offer i takt med att dom skickar honom eller henne längre och längre ned. Min upplevelse är att dom försöker hjärntvätta och projicera sitt eget inre på det utvalda offret.

Hetsa mot offret tills dess att hen inte längre vet vad hen ska tro om sig själv
Senast redigerad av marangzviss 2018-02-11 kl. 23:23.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in