Citat:
Ursprungligen postat av
Krockers
Så har det alltid varit på HP, vissa verkar klaga på den nya designen på hemsidan och att det blivit svårare där på sistone, men jag använde den sidan redan 2014 och det var skit då med. Nästan ingen tjej läser meddelandena och ännu färre svarar. De flesta där verkar även ta socialbidrag och ha diverse psykiska diagnoser.
Har träffat 3-4 på den sidan de senaste 2 månaderna, men det är mkt märkliga tjejer överlag där, ja.
Jag registrerade ett konto på HP för drygt sex månader sedan, utan någon större framgång bland damerna. Oftast så fick jag inget svar. Det ska sägas att jag är väl medveten om den sneda könsfördelningen på dejtingsajter, och att kvinnliga användare blir överösta med beundrarbrev, men jag anser det ändock att vara på sin plats att man trots ointresse för den manliga skribenten i fråga, när denne faktiskt tagit sig tid för att skriva ett personligt brev, i alla fall på ett respektfullt sätt meddelar denne att man inte faller henne i smaken. Det visar på klass. Det råder en närmast total hänsynslöshet, där det egna behovet, och ständig bekräftelse tycks vara prio ett.
De få gånger jag faktiskt har fått svar, har det i efterhand visat sig att samtliga användarna (utan undantag) i fråga varit sjukskrivna, trots att de kryssat för att de arbetar eller studerar. Många av dem verkar dessutom nöjda med sin "tillvaro", vilket fått mig att undra om de de facto simulerar sin sjukdom för att kunna få "betald semester". En stor del av de kvinnliga användarna verkade heller inte vilja dejta. Om det berodde på ointresse för mig som person, att de inte ville att chattandet skulle utvecklas till något mer, eller för att de var osäkra på om jag fann dem attraktiv IRL, kan jag inte svara på.
Det är märkligt, men när jag väljer att ragga på krogen, gymmet eller jobbet har jag betydligt större framgång än på nätet. Vet inte om det beror på att män är mer benägna att ragga på nätet när de känner befinner sig i en melankolisk fas, eller om det är slumpen?