2018-02-09, 00:02
Medlem
Hej! Har nyligen fått erbjudandet om att bli bitr platschef på en enhet med ca 10-15 anställda. Jag har försökt googla lite om info och åsikter om just den positionen men finns inte mycket att tillgå mer än vad som står på EHs hemsida. Finns det någon här som jobbar eller har jobbat som biträdande platschef? Vad tyckte ni? Vad innebar jobbet för dig på din shop? Vad förväntas egentligen av dig när du har den titeln? Lön? All info uppskattas
Citera
2018-02-09, 00:25
Medlem
kalkryggars avatar
Det enda jag vet är att jag känner en tjej som jobbade som någon slags chef på en Espresso House för typ 5-6 år sedan. Lönen var kass (mindre än hennes pojkvän som körde truck på Volvo och hade medel-arbetarlön). Arbetsbelastningen var ojämn och ledarskapet över henne bestod av krav i form av hot och när något misslyckades så var det mer hot. Hon skulle också ta på sig att vara den som anställde personal som skulle jobba svart.

När hon mådde så dåligt att hon funderade på att ta sitt liv så började hon säga ifrån och då fick hon ett helvete och helt plötsligt så var hon uppsagd med omedelbar verkan. Dom tänkte inte betala ut hennes slutlön eller semesterersättning. Hur det slutade vet jag inte exakt. Tjejen bröt ihop fullständigt och hon flyttade till Norge med sin pojkvän för att komma ifrån allt.

Det är allt jag vet. Lycka till på jobbet! Var inte ett rövhål mot andra.
Citera
2018-02-09, 00:26
Bannlyst
Sök biträdande platschef på linkedin och/eller google och ring sedan upp personen och intervjua.
Låter hur som helst att du kommer få servera äckligt amerikanskt giftkaffe för "endast" 79kr till snoriga kunder och adidasklädda entreprenörer som dricker vatten, med en stjärna i kanten dvs fin titel för att lura dig.

Alla former av "teamleader"-roll är slavjobb.
Tänk "lokalvårdare" = städare av nedsprutade bajstoaletter av zigenare (eller "Romer" som man säger nu för tiden).

Pensionsrådgivare/Banktjänsteman = 18 årig säljare med minimumlön på blatte-fiffel-företag som gärna anställer snygga unga tjejer till minimumlön.

Platschef= allt ifrån IT-ansvarig för IBM region Stockholm - till servera kaffe på häxpressoHouse till extremt dåliga villkor och lön.
-
Självklart är alla jobb bra jobb, i jämförelse med arbetslöshet.
Ta jobbet om du vill, bara kör.
Senast redigerad av LampaLyser 2018-02-09 kl. 00:37.
Citera
2018-02-09, 09:57
Medlem
elmhedens avatar
Som redan framförts har det blivit vanligare och vanligare att arbetsgivarna bifogar titlar till skräpjobben till vilka de anställer billiga, unga människor. Detta betyder just ingenting för vardagen som jobbet innebär, men arbetsgivarna har insett att klientelet som eftersöks mer än gärna äter bajsmackor ett par år för att kunna flasha på facebook med att de är just platschefer eller teamleader.

Tänk igenom hela situationen igen men försök att glömma bort ordet platschef. Känns det fortfarande intressant, lockande och utmanande då så testa. Men skapa dig inga illusioner om att det är ett flashigt eller på något sätt meriterande jobb du tar. Det är det inte.
Citera
2018-04-10, 22:45
Medlem
Mommis avatar
Alla kan inte älska alla jobb. Just det här kanske passar dig som handen i handsken. Att fråga randoms i flashback kommer inte ge dig ett skit. Testa, funkar det inte så har du i alla fall gett det en chans

Något som är återkommande är kommentarer som att EH = skitlön, men ingen talar om hur mycket denna skitlön ligger på. Det skulle jag tycka var intressant. NÅGON ???
Citera
2018-06-15, 01:59
Medlem
124,64kr per timme före skatt om du är 20 år eller äldre. Platschefer tjänar en fast lön på ca 24-25 000 före skatt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in