Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-09, 10:56
  #121
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Försök nu att vara lite intelligent i denna fråga.

Peter Springare säger att gruppvåldtäkter ökat de senaste 12 -15 åren.

Peter Springare utreder brott i Örebro, vi kan alltså inte utgå ifrån att han pratar om hela landet.

Brottsförebyggande rådet har ju sen 2005 vägrat att utreda denna statistik eftersom regeringen är rädd för vad som ska komma fram.

Den gamla statistiken som TV4 hänvisar till gäller gruppvåldtäkter mellan 1991 till 1998. Detta har Peter Springare varken sagt något om eller förnekat.

Igen: Peter Springare säger att gruppvåldtäkter ökat de senaste 12 -15 åren.

Vad är lögn i det? Förutsatt att det gäller Örebro?

Vi vet alla att statistik kan variera från år till år.

Tror det kan bli lite svårt för dig att komma med ett bra svar på detta.
Läs sista svaret jag ger i detta inlägg. Jag tar inte ställning mot Springare. Han får själv bemöta statistiken.
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
På vilket sätt visade det sig vara lögn?
Har du någon källa som visar att antalet gruppvåldtäkter inte ökat de senaste 12-15 åren?
Nej. Det är upp till de berörda parterna att bevisa. Se gärna svaret nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Dontcallmedude
Det finns nog nivåer i Dantes helvete...........hur såg de ut då och hur ser de ut nu? Avseende på grovhet och antalet förövare!
Min poäng är enkel.
Vill man förmedla ett budskap på ett trovärdigt sätt så ska man inte komma med uttalanden som människor kan slå hål på. Då tappar man debatten.
I sakfrågan står jag helt på Springares sida.
Citera
2018-02-09, 11:01
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
"Kulturellt" kan kompletteras med genetiskt arv.
Inavel och en annorlunda geunuppsättning jfrt med tex västeuropas lär spela en stor roll oxå.
I väst diagnoserar vi "avvikande" som psykopater och bokstavsbarn tex.
I andra delar av världen är många av dessa "diagnoser" mer ett normaltillstånd.
Empatikvoten varierar också den starkt. Synen på vad som är ditt o mitt ett annat.
Människor från olika delar av klotet är verkligen olika.
Det är verkligen korkat och direkt förkastligt att påstå något annat.
Men också förkastligt att påstå att det är vi i väst som är bäst, Däremot blir det svåra konflikter när vi blandar männiksor friskt som vi gör idag. Lagar, skrivna som oskrivna, är inte anpassade för detta.

Springare borde få nån sorts medalj för att han vågar ta upp detta.


Citat:Kulturellt" kan kompletteras med genetiskt arv.

Ja men den genetiske arv (i form af indavl) skyldes kulturen/religionen hvor det at beskytte familiens ære er så vigtigt, at indavl i form af fætter/kusineægteskaber indgås med den største selvfølgelighed, selv om det så ofte medfører genetiske defekter.

"Empatikvoten" er et ikke eksisterende begreb indenfor Islam. De eneste man har en slags empati for er nærmeste familie, og derudover har man et ubrydeligt skæbnefællesskab med andre muslimer i ens egen retning indenfor Islam.

At påstå at vi i vest er bedst er da indlysende (for os der bor i vest) for vores kultur og levevis er jo udviklet efter vores behov og ønsker i århundreder.

Dermed ikke være sagt at Islam og Islamisk levevis ikke er bedst i muslimske lande - de har jo selv udviklet denne levevis, og lever med det evigt forhøjede konfliktniveau i kraft af at Islam er en krigerreligion, hvis væsentlige berettigelse består i altid at konflikte vantro, og andre retninger indenfor Islam.

Dermed være sagt at vestlig levevis og Islamisk levevis ikke skal blandes, da det medfører krige og konflikter, som det altid har gjort op igennem historien - der er utallige eksempler på disse konflikter, på kanten af og ind i Europa.

Lær af historien og stop dette vanvittige uvidende fuldskala kulturblanderi eksperiment, som er dømt til at mislykkes.
Citera
2018-02-09, 11:07
  #123
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontcallmedude
Svenska män är endast överrepresenterade när det gäller pedofili, vet iofs inte om det är nåt beundransvärt!

Jag är faktiskt smått skeptisk till ditt påstående .

I den muslimska kulturen existerar inte begreppet "pedofil " , tror du verkligen det kommer in några anmälningar överhuvudtaget och om det mot förmodan skulle anmälas , tror du verkligen att någon presumtiv utredare vågar riskera en rasismanklagelse ???

Vi ser ju hur de svenska myndigheterna dessutom struntar i när muslimska 13-åringar blir gravida och ger uppehållstillstånd och vårdnad till gärningsmannen .....
Citera
2018-02-09, 11:30
  #124
Medlem
Migsvetsarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 223355
”Vad skulle DE göra”. Att det ska vara så jävla svårt med de och dem och så har du mage att vara språkpolis. Kamma dig.

Ont:

Det fina i kråksången är att Expressen ändå publicerar idén om att gruppvåldtäkter är importerad. Man förtäcker infon i kritik mot springare med vad någon advokat tycker är felaktigt, men likväl publicerar man nyheten som man annars kunde varit tyst om.

Har också märkt att Expressen är något mer hederliga och inte ägnar sig åt att mörka/tysta heta politiska frågor. Man inser väl helt enkelt, att det är ett måste, om man vill sälja lösnummer efter valet.
Citera
2018-02-09, 11:31
  #125
Medlem
Håller med Sherm om kirurgisk kastrering. Beträffande att utvisningsdömda kan stanna och eventuellt fortsätta begå brott, tyder det på igengrodd byråkrati som inte går att överblicka. Jag hoppas att det inte är så illa att myndichetpersonal tycker synd om dem och ser mellan fingrarna att de är kvar.
Citera
2018-02-09, 11:34
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Jag är faktiskt smått skeptisk till ditt påstående .

I den muslimska kulturen existerar inte begreppet "pedofil " , tror du verkligen det kommer in några anmälningar överhuvudtaget och om det mot förmodan skulle anmälas , tror du verkligen att någon presumtiv utredare vågar riskera en rasismanklagelse ???

Vi ser ju hur de svenska myndigheterna dessutom struntar i när muslimska 13-åringar blir gravida och ger uppehållstillstånd och vårdnad till gärningsmannen .....

Kulturen ska ju respekteras inte diskuteras, lol.

Diskussionsfacism.
Citera
2018-02-09, 11:37
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag tar inte ställning mot Springare. Han får själv bemöta statistiken.

Du tar ställning mot hans statistik som han framför.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Min poäng är enkel.
Vill man förmedla ett budskap på ett trovärdigt sätt så ska man inte komma med uttalanden som människor kan slå hål på. Då tappar man debatten.
I sakfrågan står jag helt på Springares sida.

Är "halmdocka" ditt mellannamn?

Ska vi kolla igen vad du skrev i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag reagerade mer på att hans påstående om att gruppvåldtäkter har eskalerad de senaste 12-15 åren o det sedan visade sig vara en lögn.
Men den biten tror jag att ingen annan här vill ta till sig.

Det här inlägget har du skrivit i tråden.

Det står klart och tydligt att du skrivit: "visade sig vara en lögn", när du syftar på Peter Springares statistik.

På vilket sätt har Peter Springares uttalande visat sig vara en lögn? Svara bara på den frågan utan att blanda ihop korten nu.
Citera
2018-02-09, 11:44
  #128
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dontcallmedude
Svenska män är endast överrepresenterade när det gäller pedofili, vet iofs inte om det är nåt beundransvärt!
Källa på det?
Vad jag sett hittills har du fel!
Citera
2018-02-09, 12:00
  #129
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Du tar ställning mot hans statistik som han framför.



Är "halmdocka" ditt mellannamn?

Ska vi kolla igen vad du skrev i tråden?



Det här inlägget har du skrivit i tråden.

Det står klart och tydligt att du skrivit: "visade sig vara en lögn", när du syftar på Peter Springares statistik.

På vilket sätt har Peter Springares uttalande visat sig vara en lögn? Svara bara på den frågan utan att blanda ihop korten nu.
Varför ska JAG som inte sa det i TV behöva bevisa någonting? Är det en lögn så får den som sitter inne med statistiken styrka det. Är det ingen lögn så bör en polis ha tillgång till statistiken o kan själv bemöta det.
Du däremot fattar inte.
Min åsikt är att PS förmedlar vad som händer i Sverige i dag. Detta förstår jag. Nu blev han bemött o det tar bort trovärdigheten hos honom för människor som bara tar till sig det de läser/hör.
Personligen så skiter jag i vad som hände för 15år sedan. Jag anser att de problem vi har nu ska lösas. Inte de problem vi haft.
O med det kommer jag inte besvara din fråga då jag inte ska behöva motivera mina åsikter i ämnet, vilka fakta stämmer, då jag själv vill se de fakta som andra framför.
Citera
2018-02-09, 12:15
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Varför ska JAG som inte sa det i TV behöva bevisa någonting? Är det en lögn så får den som sitter inne med statistiken styrka det. Är det ingen lögn så bör en polis ha tillgång till statistiken o kan själv bemöta det.
Du däremot fattar inte.
Min åsikt är att PS förmedlar vad som händer i Sverige i dag. Detta förstår jag. Nu blev han bemött o det tar bort trovärdigheten hos honom för människor som bara tar till sig det de läser/hör.
Personligen så skiter jag i vad som hände för 15år sedan. Jag anser att de problem vi har nu ska lösas. Inte de problem vi haft.
O med det kommer jag inte besvara din fråga då jag inte ska behöva motivera mina åsikter i ämnet, vilka fakta stämmer, då jag själv vill se de fakta som andra framför.

Du ska bemöta det du själv har skrivit. Peter Springare får stå för vad han själv säger.

Vi kan ta ditt inlägg igen så du förstår vad du ska bemöta.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Jag reagerade mer på att hans påstående om att gruppvåldtäkter har eskalerad de senaste 12-15 åren o det sedan visade sig vara en lögn.
Men den biten tror jag att ingen annan här vill ta till sig.

Du har skrivit: "visade sig vara en lögn".

Visar statistik från 90-talet att brottslighet under 2000-talet, som Peter Springare talar om, ökar eller minskar?

Finns ett ord för sådana som tycker andra ska bevisa saker men själv ska undkomma. Vet du vilket ord det är?
Citera
2018-02-09, 12:18
  #131
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Du ska bemöta det du själv har skrivit. Peter Springare får stå för vad han själv säger.

Vi kan ta ditt inlägg igen så du förstår vad du ska bemöta.



Du har skrivit: "visade sig vara en lögn".

Visar statistik från 90-talet att brottslighet under 2000-talet, som Peter Springare talar om, ökar eller minskar?

Finns ett ord för sådana som tycker andra ska bevisa saker men själv ska undkomma. Vet du vilket ord det är?
Vad är det jag ska bevisa? Är det min reaktion av att någon bemötte hans påstående som en lögn eller ska jag bevisa att jag tror på hans beskrivning av hur det ser ut i dag?
Kan det vara så enkelt att jag ska bevisa något som inte ens har med topic att göra?
Eller ska jag bevisa att kärringen i studion sa en sak som väckte tvivel hos gemene man?
Citera
2018-02-09, 12:22
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vad är det jag ska bevisa? Är det min reaktion av att någon bemötte hans påstående som en lögn eller ska jag bevisa att jag tror på hans beskrivning av hur det ser ut i dag?
Kan det vara så enkelt att jag ska bevisa något som inte ens har med topic att göra?
Eller ska jag bevisa att kärringen i studion sa en sak som väckte tvivel hos gemene man?

Svara bara på den här frågan: visade TV4 med sin statistik från 90-talet att det Peter Springare sa om brottslighet under 2000-talet inte stämmer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback