Citat:
Ursprungligen postat av
InOurNature
Får man fråga vad som hänt? Inga detaljer behövs men det låter drastiskt det du gör, jag antar att du har tänk igenom det här många gånger om. Är det vad som behövs för att du skall kunna gå vidare så önskar jag dig all lycka.
Nej alltså jag har suttit fast i mitt liv i hela mitt liv och nu har jag möjlighet att börja om (verkar det som och man ska inte ropa hej först man är över ån). Jag antar att det mest handlar om att jag inte kan släppa saker. Allt är frid och fröjd och mitt liv fantastiskt bra under alla omständigheter men jag blir som manisk i perioder och då bubblar allt upp.
Ett exempel. En människa fick psykos och all världens vanföreställningar och ringde min mamma och berättade att jag hade en extrem hotbild mot mig och att människor (organiserade kriminella) skulle mörda mig. (Eftersom personen fått psykos och trodde att hen blivit oskyldigt anklagad för en massa saker) Det var på nivån att personen upplevde det så verkligt att hen försökte begå självmord. Jag fick inte veta någonting och när jag skulle gå hem en mörk kväll frågade min mamma. "Ska du verkligen gå hem själv?" Vilket jag tyckte lät skitkonstigt eftersom jag gjorde det var och varannan kväll. Hennes pojkvän såg jätteorolig ut, tyckte jag var ännu skummare (ville följa mig en bit) men jag ryckte på axlarna och gick glatt hem. Alltså min mamma trodde att det verkligen fanns en hotbild mot mig och struntade i att säga något och om det nu inte hade varit en psykotisk människas fantasier, hade jag kunnat råka illa ut. Plockats och skadats. Jag fick veta det senare några dagar kanske efteråt och blev skitchockad, jag hade ju inte gjort något alls och satt hemma och rökte och bara, jahopp så nu ska jag dö... Strax över tjugo och det kändes riktigt surt men vad ska man göra än acceptera läget? Sedan ringde morsan polisen (inte rakt av från början) och fick höra att det var psykos helt utan verklighetanknytning. Jag tycker att det var riktigt jävligt att skita i att säga något på en gång när det hade kunnat handla om mitt liv.
Blev osams med mina syskon och dumpades mitt i natten i Stockholm (många mil hemifrån) och drev omkring ensam mitt i natten och fick slå mig i lag lite med främmande knarkare innan jag promenerade vidare. (Sen fixade morsan skjuts och hämtade mig). Folk kan tro att jag hänger här för "uppmärksamhet" nej, jag tycker att folk verkligen varit riktiga jävla skitstövlar och jag är enbart på Flashback för att hämnas genom att ge tillbaka. Ingen har någonsin bett om ursäkt för något, bara hittat på ursäkter.
Jag förstår att det kommer bli jobbigt att lämna allt jag känner igen och till och kanske misslyckas jag, men jag har aldrig haft ett liv med min familj och vill pröva om jag faktiskt kan få ett och ett bättre liv utan dem. Det är deprimerande, att de aldrig gjort något för mig utan alltid krävt mest av mig till dem. Jag skulle aldrig låta en ensam tjej riskera att råka illa ut, lämna henne ensam, riskera att plockas osv. Jag tycker att det är oförlåtligt, särskilt när de aldrig skulle be om ursäkt. Faktum är att det betyder så lite att om jag tog upp det skulle de inte minnas eller låtsas att de inte minns
För att oviktiga saker glömmer man eller skiter i att prata om.
Tänkte byta efternamn också för att slippa heta samma som dem.
Är det inte konstigt? Vissa skiter helt i ens liv, väl och ve medan någon man knappt haft något alls med försöker få ordning på en inbillad situation genom att avsluta sitt eget liv och inte utsätta andra för något?