• 1
  • 2
2018-03-09, 08:38
Medlem
heinos avatar
Aftonbladet har väl skrivit om att man kan köpa dessa diagnoser.
Läkaren måste gå på vad du säger annars får du anmäla.
Det är inte du som gjort fel. Om du fått diagnosen i psykiatrin har du gått miste om korrekt behandling antar jag. Exv. samtal och stöd som är mkt dyrare.
Det var någon psykolog i habiliteringen i Stockholm som skrev att han uppskattade att 50% av alla asperger-diagnoser var helt felaktiga. Det är som sagt mer sociala diagnoser som psykiatriker använder för att "hjälpa" människor till olika stöd och ersättningar. Men också för att spara pengar. Man lastar över folk till kommunen.
Tycker dessa bedrägerier med neuropsykiatri och lss påminner lite om flyktingarna som kommer hit och säger att dom är barn. Alla vet att det är fel men ingen bryr sig.
Senast redigerad av heino 2018-03-09 kl. 09:32.
Citera
2018-03-10, 18:11
Medlem
Vad har du för problem då/vilken diagnos tror du att du har?

Måste ju vara något då du velat ha LSS?
Citera
2018-03-10, 19:29
Bannlyst
Många aspies lever i ett rent helvete på grund av deras diagnos. 80% av dem lider av depression och svår ångest. Livet är allmänt jävla jobbigt för någon med AS. Tacka samhället för att det är etiskt istället. Samhället tjänar mer på att hjälpa dig med sådana här saker än att du ska gå runt och bli "sjuk".

Samhället måste välja med att du blir ett återkommande problem med obetaldra räkningar, självmordsförsök och kämpa arslet av dig med misslyckade försök att skaffa jobb... eller att låta dig gå före i kön framför någon som klarar sina problem själv.

För någon sådan som du så kan det vara ett helvet att behöva tänka på mat och hyra till exempel (beroende på vad man har för problem). För samhället är det mindre besvär att bara ge dig boende och lite mat och så plötsligt har man fått dig att börja studera eller söka jobb istället. Hellre det än att du ska hålla på och springa runt i panikattacker mellan hyra och jobbsökningar för det har aldrig fungerat.
Senast redigerad av ultrafeminist 2018-03-10 kl. 19:35.
Citera
2018-04-03, 08:04
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande forum.

Psykologi: allmänt ————> Psykisk hälsa

/Mod

Citera
2018-08-09, 05:28
Medlem
Hej, det var länge sedan...

Läst igenom tråden men orkar inte citera/svara på det som skrivits
Samvetet gnagdes för mycket på + det kändes fel helt enkelt, så jag sade upp läggan och flyttade hem till föräldrarna. Sedan får jag ta det härifrån på vanligt sätt så att säga.
Hoppas lägenheten kommer till gagn för någon som faktiskt ska ha den.

Har fortfarande inte ordnat ny medicinsk bedömning, ska göra det

Överlags har jag det bra, faktiskt börja uppskatta by/småort jämfört med storstan, internet hjälper ju hyggligt om vi säger så

Tack för alla svar

Känner att mod kan låsa tråden
Hare gött hörrni
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in