Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 10:15
  #1
Medlem
krokons avatar
Hej. Jag har en Samsung Galaxy Tab a 10.1 tum. Alltså en android.
Jag har sökt en massa i Google Play Store på den efter tänka-spel.
Sådana spel där man skall leta efter information eller saker för att lösa en gåta eller ta sig vidare.
Eller spel där man skall lösa mord eller liknande.
Sådana rum där man är inlåst och måste hitta saker och ledtrådar för att ta sig ut är oxå av intresse.
Dom få jag har lyckats hitta brukar det stå att det är för en äldre version.
Jag vill helst inte vara tvungen att koppla facebook till spelet och vara tvungen att ha en massa fb-vänner i spelet för att kunna spela. Det får gärna vara ett offlinespel.

Finns det någon som kan namnet eller namnen på några spel av den önskvärda typen?
Jag skulle bli supertacksam
Citera
2018-02-07, 10:22
  #2
Medlem
monstas avatar
Hej!

The Room 1-3 av Firerproof games kanske? The House of DaVinci ska nog också funka för Android men kolla systemspecsen så att enheten/enheterna klarar spelen.

//monsta
Citera
2018-02-07, 10:23
  #3
Medlem
2560ps avatar
Kan det här vara något:

http://www.best-flash-games.net/thinking-games/

Flash borde väl funka.

Annars är det väl äventyrsspel du tänker på, kolla justadventure.com t.ex.
Citera
2018-02-07, 10:50
  #4
Medlem
Någon som testat broken sword?
Citera
2018-02-07, 13:51
  #5
Medlem
krokons avatar
1000 tack för tipsen. Tar väldigt gärna emot fler tips då jag har blivit sjukskriven en längre period och har väldigt tråkigt.
Skall testa Broken Sword oxå, men gillar inte spel där man krigar och slåss, så skall kolla vad det är för något
Citera
2018-02-07, 13:58
  #6
Medlem
2560ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Någon som testat broken sword?

Citat:
Ursprungligen postat av krokon
1000 tack för tipsen. Tar väldigt gärna emot fler tips då jag har blivit sjukskriven en längre period och har väldigt tråkigt.
Skall testa Broken Sword oxå, men gillar inte spel där man krigar och slåss, så skall kolla vad det är för något

Broken sword är bra! Det har inget med krigande att göra, det är ett klassiskt point-and-click äventyr
Citera
2018-02-07, 14:00
  #7
Medlem
2560ps avatar
Om du inte är så petig med grafiken så testa LucasArts gamla klassiker:

https://en.wikipedia.org/wiki/LucasArts_adventure_games

Maniac Mansion är grymt!
Citera
2018-02-07, 16:00
  #8
Medlem
krokons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Broken sword är bra! Det har inget med krigande att göra, det är ett klassiskt point-and-click äventyr

Det låter toppen. Då provar jag den ikväll 1000 tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback