Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-06, 14:04
  #13
Medlem
Han behöver ju inte vara i Göteborg. Enligt AB så bor de ju på olika orter och troligtvis är det väl kvinnan som bor i Göteborg. Gissar att åtal väcks i orten som brottet anmäls....
Citera
2018-02-06, 14:06
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Intelligens???
Avsaknaden därav.
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Axwell?

Vad skulle Ken Ring göra i Göteborg?
Varför skulle man hota någon i Göteborg med BRM Capital City?

Nej, det var ingen allvarligt menad gissning från min sida. Det är ändå min bästa gissning då det verkar handla om folk, kultur, musik och beteende jag gör mitt bästa för att ha så lite med att göra.

Jag har exvis ingen aning om vem Axwell är. Troligtvis få beröringspunkter med mitt liv och mina mål.
Citera
2018-02-06, 14:06
  #15
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Finns väl bara en artis i Sverige som skulle kunna hota med Hells Angels & det är ju Maskinisten! Dock är jag rätt säker på att det inte är han. Denna artist lär väl få mer problem med HA än med rättsväsendet om han hotar med dom utan att vara fullvärdig medlem...
Citera
2018-02-06, 14:10
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Finns väl bara en artis i Sverige som skulle kunna hota med Hells Angels & det är ju Maskinisten! Dock är jag rätt säker på att det inte är han. Denna artist lär väl få mer problem med HA än med rättsväsendet om han hotar med dom utan att vara fullvärdig medlem...
Det är ju ett simpelt supportmärke på en hoodie. Att det öht syns något som liknar en pistol på bilden cementerar snarare att det är ett socfall med en leksak. Har myyyycket svårt att tänka mig att hoodien på bilden huserar en ängel redo att springa denne artists ärenden...
Citera
2018-02-06, 14:12
  #17
Medlem
Någon som kan ta del av vad GP skriver och se om de tillför något som andra inte gör?

http://www.gp.se/kultur/kultur/svens...-hot-1.5144274
Citera
2018-02-06, 14:14
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewBacca2014
Finns väl bara en artis i Sverige som skulle kunna hota med Hells Angels & det är ju Maskinisten! Dock är jag rätt säker på att det inte är han. Denna artist lär väl få mer problem med HA än med rättsväsendet om han hotar med dom utan att vara fullvärdig medlem...

Internationella framgångar?
Citera
2018-02-06, 14:15
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Enligt åtalet är det en "kulturberikare"
Vadå? Sitter du på något utan att dela med dig? Fähund!

Är det inte Peter Jöback?
Citera
2018-02-06, 14:18
  #20
Medlem
mejds avatar
Här verkar Maskinisten hänga med HA'are
Citera
2018-02-06, 14:20
  #21
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mejd
Här verkar Maskinisten hänga med HA'are

Konstigt! Maskinisten är fullvärdig medlem i HA, Är eller har varit ledare för ett chapter i Sthlm så varför skulle han inte hänga med dom???
Citera
2018-02-06, 14:21
  #22
Medlem
mormorstrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Någon som kan ta del av vad GP skriver och se om de tillför något som andra inte gör?

http://www.gp.se/kultur/kultur/svens...-hot-1.5144274

Saxar lite.

Citat:
Mannen är en av Sveriges mest framgångsrika och kända artister. Nu har han åtalats för olaga hot.

Brotten ska ha begåtts mellan den 11 och 21 januari i år enligt den stämningsansökan som lämnats in till Göteborgs tingsrätt.

Då ska en kvinna, som han tidigare haft ett förhållande med, ha fått flera sms från mannen. Det första sms:et innehöll en bild på en person som höll i en pistol. Enligt stämningsansökan ska personen ha haft en väst på sig med loggan: "Big Red Machine", som är ett annat namn för Hells Angels och används ofta av personer som sympatiserar med HA.
.....
– Han har förnekat att det är något hot han har uttalat. När det gäller vad som påstås vad han sagts så säger han att så har han inte sagt och att han har uttryckt sig på annat sätt. När det gäller smsen så tror jag att det är en tolkningsfråga. Han har inte haft för avsikt att hota någon. Det bakomliggande har att göra med ett gemensamt umgänge med ett barn som inte fungerar så det är säkert ett uttryck för frustration, säger hans advokat Tobias Enoksson.
...
Rörande flera av de andra smsen säger han i förhör att han skickat sms med syfte att få träffa parets gemensamma barn. Han förklarar sitt sätt att uttrycka sig på med att han var besviken över att inte få träffa barnet och påstår att han inte menade att skrämma upp henne.
Citera
2018-02-06, 14:23
  #23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyden
Han behöver ju inte vara i Göteborg. Enligt AB så bor de ju på olika orter och troligtvis är det väl kvinnan som bor i Göteborg. Gissar att åtal väcks i orten som brottet anmäls....

skulle en stockholmare referera till naser? tveksamt
Citera
2018-02-06, 14:33
  #24
Medlem
LeifD2s avatar
Pappa Dee är från GBG och har blivit åtalad förr för misshandel av flickvän. Han var den förste (och enda) som jag kom att tänka på när jag läste första inlägget.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback