2018-02-06, 16:30
Medlem
krautbrains avatar
Samhället är i stort behov att återinföra sunda, manliga värderingar. En man sitter fan inte och grinar ut över småsaker i tidningen. Att det har blivit så socialt accepterat att utmåla sig som ett litet svagt offer är häpnadsväckande. Buhu se på mig, vad elaka alla är. Jing och Jang. För mycket överslag åt det ena eller andra hållet är inte bra.
Citera
2018-02-06, 16:32
Medlem
Sluta ge såna här dårar uppmärksamhet.
Citera
2018-02-06, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Håll dig till trådämnet!
Rasism existerar säkert även i reklambranschen. Vita män diskrimineras säkert nere i afrikansk reklam.

Om man för den japanska marknaden söker en man med japanskt utseende - inte fan bölar jag för det.
Eller att man för den afrikanska marknaden söker afrikaner.

Precis som IKEA själva säger; ibland söker vi asiatiskt, ibland mörkhyat, ibland ljushyat.

Men feminister, flyktingvurmare och annat löst vänsterpatrask ser rasism i till och med mjölk.

Fast rubriken för tråden är ju (i vanlig ordning) helt missvisande då det inte var varken huvudsyftet eller andemeningen i Fernandos invändning ifall han fick jobbet eller inte.
Citera
2018-02-06, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
ja, vad ska man säga. ALLT är ju förfan rasism i sverige. IKEA är det inget fel på, och allra minst kamprad, han skapade jobb för jävligt många. Bara avundssjuka arbetslösa jävla tättar vänster folk som kommer och säger annat.

Niggleten kanske skulle läst på vad det var för krav. Antagligen var den riktiga anledningen att han är analfabet. Niggleten och (S)(V)T får acceteptera att man får lov att ha olika krav på roller. Eller hur hade det set ut med en film där man haft en vit Martin Luther King?
Citera
2018-02-06, 17:19
Medlem
Frågan vilken socialgrupp man vill rikta sig till med en svart i reklamen? jag kan tänka mig att svarta i Grekland inte har det så fett och därför blir det lätt fel om en svart ska göra reklam för bra grejer. Turistresor till afrika och sportkläder funkar noig bättre för svarta att vara posterboys för i Grekland.
Citera
2018-02-06, 17:49
Moderator
Lobengulas avatar
Han borde ha lyssnat på sin agent och hållit snattran. Nu framstår han som en rättshaverist och det skyr uppdragsgivare som pesten.

Visst han får lite kändisskap som snabbt dör ut. Korkat beslut att böla om detta i pressen och hänga ut en potentiell framtida uppdragsgivare.
Citera
2018-02-06, 17:58
Medlem
ENTPs avatar
Man får ju ta och tillstå att han var extremt ful, det var antagligen därför. Dum och osoft verkar han vara också, konstigt att ingen vill ha med honom att göra.
Citera
2018-02-06, 18:02
Medlem
mmais avatar
Vi kan tacka media för hur Sverige ser ut idag. denna hysteri om hudfärg har dom skapat.
Citera
2018-02-06, 18:04
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Du måste vara naiv om du tror att rasism inte existerar i den branschen. Men självklart, du är ju en VIT MAN så du förstår inte.

Om ett företag söker en rasifiserad är det då rasism om vita Nisse nekas jobbet som SSU gjorde inför en föreläsning vita inte välkomna.
Citera
2018-02-06, 18:12
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av napsterspy
så tätt inpå Kamrads död och allt.
Självklart de hor journalister vill smida järnet medans det är varmt och kleta rasism på Kamrad och Ikea.
De är tydligen både blinda och förståndshandikappade. IKEA har ju kört stenhårt på att sälja in rasblandning till västvärlden.
Det är tydligen ett för beskt piller att svälja att inse att enprocentarna de opponerar sig mot pushar samma ideologiska agenda som de själva.
En enkelbiljett till globalistisk dystopi.
Citera
2018-02-06, 18:13
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Korkat beslut att böla om detta i pressen och hänga ut en potentiell framtida uppdragsgivare.

Snitt-IQ nere i Afrika ligger på drygt hälften av ett svenskt IQ.

Förhoppningsvis är Fernando rökt inom reklam för all framtid. Sätt honom på enkelbiljett till Afrika, så kan han börja snickra billiga möbler ute i djungeln.
Citera
2018-02-06, 18:15
Medlem
BewilderedHulders avatar
Dinamarka hoppar av för att partiledningen är för vit, någon annan blir rasistiskt diskriminerad för att han är svart.

Detta är en farlig väg att vandra.

Om jag hade varit svart så hade svenskar tagit MIG på allvar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in