2018-02-06, 18:26
Avslutad
det är inte så konstigt att specifika etniciteter sökes till specifika reklamer.

Ta denna blivande klassiker som exempel:
https://www.youtube.com/watch?v=Few8kJ0zfnY

jag menar det hade ju blivit en helt annan grej om det var en nordeuropé med blåa ögon som gjorde den reklamen.
Citera
2018-02-06, 19:13
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
– I den här branschen skriver man att man vill ha en person som ser ”nordisk eller europeisk ut” om man vill ha en vit skådespelare. Men det stod inget om det, säger skådespelaren och ståuppkomikern Fernando.

Det är väl för fan exakt lika rasistiskt att i förhand skriva att man inte vill ha svarta som i efterhand.
Eller är det friheten från tassandet runt het gröt han stör sig på? Alla vet vad som egentligen sägs, men det ska inte sägas rakt ut.

"You fucking Nigger!" är förjävligt men "You fucking N-word!" är helt okej.

Ny på jobbet: "You fucking nigger!"
Grovt skånske chefen: "Du lugna ner dig lite, i den här branchen säger vi faktiskt 'You fucking N-word', din jäävla rasist."
Citera
2018-02-06, 19:19
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Han borde ha lyssnat på sin agent och hållit snattran. Nu framstår han som en rättshaverist och det skyr uppdragsgivare som pesten.

Visst han får lite kändisskap som snabbt dör ut. Korkat beslut att böla om detta i pressen och hänga ut en potentiell framtida uppdragsgivare.
Precis just så.

Karlns hela karriär står och faller med hans personliga varumärke som precis föll som en blyballong. Well played!

Ouch just det Fernando... du är inte anonym bara för att du utelämnar ditt efternamn om du väljer att figurera med bild i fyrfärg och förnamn.
Citera
2018-02-06, 19:29
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Historiskt har det funnits mänga arbeten med vad man skulle definiera som hög stress. Jag tänker minröjare, provsmakare åt Ludvig XIV eller valfri befälspost inom Nordkoreanska försvarsmakten men ingen av dessa kan mäta sig med att vara kampanjansvarig på valfri reklambyrå i dagens Sverige. Kallsvettiga sitter de där som bakfulla bombtekniker och skakar fram längs den knivsegg som är PK. Minsta darr i valet av rätt hudnyans, minsta tydlighet i en aktörs könstillhörighet eller ens en viskande antydning om heterosexualitet så blir det påhälsning från SJWs väpnade gren (kommando Gudrun Schyman) och internering på Södertörns Högskola (Institutionen för Politisk Omskolning)

Skämt åsido, kunde inte IKEA-gubben haft ryggrad att bara väst TRAMS! och slängt på luren? Försäljningen av Billybokhyllor hade mångdubblats.
Senast redigerad av Gregor-Samsa 2018-02-06 kl. 19:48.
Citera
2018-02-06, 19:37
Bannlyst
Lite roligt att en Neger söker reklamjobb hos en nu avliden erkänd nazist. Och tillfråga på allt när en neger nyligen huggit ihjäl folk i ett Ikea varuhus haha Vad skulle han göra reklam för köksknivar....herregud.
Citera
2018-02-06, 19:59
Medlem
Geordis avatar
Varför hör man aldrig om rasism när man uppenbart har castat rasifierade? Inte för att det skulle vara något fel med det, men det är genomskinligt hur man väljer att använda rasistkortet när det passar.
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Lite roligt att en Neger söker reklamjobb hos en nu avliden erkänd nazist. Och tillfråga på allt när en neger nyligen huggit ihjäl folk i ett Ikea varuhus haha Vad skulle han göra reklam för köksknivar....herregud.
Varför inte?
Senast redigerad av Geordi 2018-02-06 kl. 20:05.
Citera
2018-02-06, 20:07
Medlem
Karmans avatar
Rätt sjukt av killen att klaga. Han hade ju lätt kunnat kolla att Ikea använder alla typer av modeller; unga, gamla, vita, svarta, gula... men just i detta fallet behövde de en vit. So what?
Citera
2018-02-06, 20:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
TV-serien "Vikings" hade blivit roligare med lite afrikaner och asiater.
Citera
2018-02-06, 20:22
Medlem
Hegamons avatar
Den här svarta mannen bör inte göra det till en rasfråga. Se inte ras i allt. Jag var med i en musikvideo en gång och jag blev bortklippt. Jag blev såklart lite kränkt. MEN jag ser inte direkt ut som en person som ska vara med i en musikvideo. Det är bara inse, även om jag är en vit man passar jag inte in i alla sammanhang. Det är samma med svarta personer. Jag tycker förresten jag blir diskriminerad för jag är vit. Jag anses ha privilegier för att jag är vit, men jag anser då jag blir diskriminerad i vissa situationer ändå för jag är vit. Jag anses ha allt uppdukat som på ett smörgåsbord, så är verkligen inte fallet. Det är jobbigt vara vit också ibland.
Citera
2018-02-06, 20:31
Medlem
Allt ska inte vara svart.

Tänk om afroamerikaner ska göra en reklamfilm om en afrikanskprodukt till afrikaner,

då kan de ju inte använda vikingar för det skulle inte publiken relatera till.
Citera
2018-02-06, 20:43
Bannlyst
Fokusering på ras/färg är en kommunistisk idé att alla ska vara lika mycket värda väldigt lätt att misstolka som att alla ska ha samma saker oavsett hur mycket du jobbar. Eller typ som i Östtyskland/Ryssland alla jävlar hade det lika jävla dåligt det kommer aldrig de här slöa svagbegåvade människorna förstå!
Citera
2018-02-06, 20:46
Medlem
ace_secs avatar
Alla är inte lika mycket värda. Punkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in