2006-03-28, 14:20
Citat:
/M
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Hur ställer ni er till tanken på att leva helt utan droger; dvs de illegala samt lagala; benso, opiater, hallucinogener, centralstimulantia, sömnisar; men även nikotion, alkohol och kaffe?
Kan ni se er själva leva så?
Jag har så svårt att se ett motiv till att leva HELT utan några som helst rusmedel, det är som att en liten mängd gör att jag fungerar, medan för mycket sabbar allt annat bara.
Själv tar jag nikotion då och då, och benso, vid stort behov, en opiat nån gång endast för att chilla.
dricker några glas vin i veckan, kaffe då det bjuds.
Cb endast sällan, eftersom det sätter igång tankeloopar hos mej.
Är det så att ett ruslöst liv= ett tråkigt liv?
Eller får ni tankar ibland, såsom mej; att man skulle vara motiverad att vara helt borta från det, ifall man te.x träffade en otroligt nice tjej, och hittade ett bra jobb etc, så vissa saker man saknar i livet inte fanns där?
Problemet kanske är, att så länge man sitter o drömmer dessa drömmer, så händer inte mycket för at det ska bli så.
Eller är det en illusion, minns själv att jag inte förr kunde/ville leva rusfritt, eftersom jag hade ett behov av att festa och så, men på senare år har man känt en vilja att stadga sig mera.
Plz..Kan ni se er själva leva så?
Jag har så svårt att se ett motiv till att leva HELT utan några som helst rusmedel, det är som att en liten mängd gör att jag fungerar, medan för mycket sabbar allt annat bara.
Själv tar jag nikotion då och då, och benso, vid stort behov, en opiat nån gång endast för att chilla.
dricker några glas vin i veckan, kaffe då det bjuds.
Cb endast sällan, eftersom det sätter igång tankeloopar hos mej.
Är det så att ett ruslöst liv= ett tråkigt liv?
Eller får ni tankar ibland, såsom mej; att man skulle vara motiverad att vara helt borta från det, ifall man te.x träffade en otroligt nice tjej, och hittade ett bra jobb etc, så vissa saker man saknar i livet inte fanns där?
Problemet kanske är, att så länge man sitter o drömmer dessa drömmer, så händer inte mycket för at det ska bli så.
Eller är det en illusion, minns själv att jag inte förr kunde/ville leva rusfritt, eftersom jag hade ett behov av att festa och så, men på senare år har man känt en vilja att stadga sig mera.
/M
Well, bade och. Jag har en inre Svensson som garna vill komma fram ibland, men sa gar det ett tag sa kanner jag den gamla rastlosheten komma tillbaka sa ar man tillbaks i samma veva igen.
Men, jag tror att man kanner helt annorlunda nar man varit ren ett tag, man kanske till och med kanner "Hey, det har kanns bra, battre an med droger"
Jag och en tjejkompis satt ofta och pratade om det har, hur skulle ett liv vara utan droger. Hon ar nu helt ren, och jag har aldrig sett henne sa lycklig som nu. Visst, det ar mycket ups and downs, men det ar ju riktiga kanslor.
Och det ar bra harligt att ha en riktig skrattnoja UTAN droger, man kanner verkligen hur lycklig man ar da, hur akta allt kanns.
Men nja, jag vet inte om jag skulle kunna leva HELT utan droger.. Fast a andra sidan.. hmm.. Klurig en det har!