• 9
  • 10
2006-08-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Jaså, Tjackis? Det kunde man ju tänka sig
Hur gammal è du då? Har du kört så här länge?

Hoppas du börjar inse tjackets negativa effekter innan du blivit för förälskad.

Peace..

Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad det är du försöker insinuera? Skulle jag vara förälskad i min egen BROR

Det vore väl inte så käckt...
och sådant ska man behöva höra efter att ha varit vaken i 3 dygn!!!

Sanslöst

Jag är 24... Har inte kört så länge än, 1 månad eller kanske lite mer, har inte så mycket koll på tiden men det känns som en hel livstid...

Och bara så alla har det klart för sig så är det INTE brorsan som lockat mig i fördärvet! Det klarade jag alldeles uttmärkt själv
Citera
2006-08-25, 22:09
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evelyn
Du får ursäkta men jag förstår inte riktigt vad det är du försöker insinuera? Skulle jag vara förälskad i min egen BROR

Det vore väl inte så käckt...
och sådant ska man behöva höra efter att ha varit vaken i 3 dygn!!!

Sanslöst

Jag är 24... Har inte kört så länge än, 1 månad eller kanske lite mer, har inte så mycket koll på tiden men det känns som en hel livstid...

Och bara så alla har det klart för sig så är det INTE brorsan som lockat mig i fördärvet! Det klarade jag alldeles uttmärkt själv

Förlåt mej kära Evelyn, men...träffade jag just rätt nu???? (Fast ändå inte riktigt)???
Jag önskar dej allt gott...och lägg av tjacket
Citera
2006-08-25, 22:10
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agejev
Pallar inte läsa några svar i tråden, men det bästa tips jag kan dela med mej av, som åtminstone funkat för mej, är att försöka finna en själslig ro där det inte fattas dej något som behöver fyllas av ett förhållande eller dylikt slöseri med tid och själslig energi. Ponera att ditt livs kärlek (enligt din egen övertygelse, naturligtvis) trillar in i ditt liv, och du bygger all din lycka kring ert förhållande. Vart ska du fly när det skiter sej? Visst, du kan springa ifrån bruden, jobbet, staden, men aldrig dej själv. I mina ögon är det dömt att misslyckas om man hänger upp sitt välbefinnande på någon annan person - det är fortfarande ett beroende (hälsosammare eller ej kan däremot diskuteras)... Grunda med att försöka stå ut med dej själv i din ensamhet (utan ensamhet ingen förståelse för sin grundproblematik), när du nått den punkten tror jag du kommer känna att det finns få saker som bekommer dej - droger, kvinnor, ångest och lidande framstår inte längre så förfärligt ifall du har ryggen fri och ett själsligt förtroende inför dej själv. Därmed inte sagt att man behöver lägga av för gott - har man kommit till denna nivå av självmedvetande och inre ro har åtminstone jag funnit att det går knarka till det titt som tätt utan att förlora kontrollen.
Har man dessutom tidigare sabbat totalt katastrofalt för sej hjälper det ofta att påminna sej själv om detta och ge sej fan på att man inte ska dit igen....

Det där inlägget var ett av de absolut bästa jag läst på vääldigt länge.
Tack! Jag fann mycket viktiga saker här.

/ld
Citera
2006-08-25, 23:36
Medlem
Citat:
Det där inlägget var ett av de absolut bästa jag läst på vääldigt länge.
Tack! Jag fann mycket viktiga saker här.

/ld

Håller med, var precis något sånt där jag behövde läsa just nu... Räddade min dag, tackar.
Citera
2006-08-27, 00:56
Medlem
theshades avatar
dubbelpost se nedan
Citera
2006-08-27, 00:58
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Nikotin
Cigg (John Silver). Rökte ca 20/dag men har skärt ner, och försökt sluta under en tid.
Personlig åsikt: Nikotin är som alla vet skadligt, och har inga nämnbara positiva effekter. Finns ingen alls mening att missbruka detta.

Alkohol
Tar mig något varje månad, även om jag även håller på att försöka sluta med detta då det sabbar träningen och viktminskningen. Bara negativa efekter.

Nikotin är centralstimulerande. Gör mig lugn <- positiv effekt.

Alkohol gör mig lugn, glad och social <- positiva effekter.
Citera
2006-08-27, 02:41
Medlem
AnTiVaLs avatar
neeeeeej droger är bra bara man inte rör dem tunga som alkohol och nikotin
Citera
2006-08-27, 11:14
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Hur ställer ni er till tanken på att leva helt utan droger; dvs de illegala samt lagala; benso, opiater, hallucinogener, centralstimulantia, sömnisar; men även nikotion, alkohol och kaffe?

Kan ni se er själva leva så?
Jag har så svårt att se ett motiv till att leva HELT utan några som helst rusmedel, det är som att en liten mängd gör att jag fungerar, medan för mycket sabbar allt annat bara.

Själv tar jag nikotion då och då, och benso, vid stort behov, en opiat nån gång endast för att chilla.
dricker några glas vin i veckan, kaffe då det bjuds.
Cb endast sällan, eftersom det sätter igång tankeloopar hos mej.

Är det så att ett ruslöst liv= ett tråkigt liv?
Eller får ni tankar ibland, såsom mej; att man skulle vara motiverad att vara helt borta från det, ifall man te.x träffade en otroligt nice tjej, och hittade ett bra jobb etc, så vissa saker man saknar i livet inte fanns där?
Problemet kanske är, att så länge man sitter o drömmer dessa drömmer, så händer inte mycket för at det ska bli så.

Eller är det en illusion, minns själv att jag inte förr kunde/ville leva rusfritt, eftersom jag hade ett behov av att festa och så, men på senare år har man känt en vilja att stadga sig mera.
Plz..

/M

Min stora passion i livet just nu är att knarka, men jag lever ett någorlunda normalt liv för det, med jobb och olika typer av vänner. Hade varit en sak att vara utan om man inte visste vad man missade, men alkohol och E känns helt enkelt för underbara för att avstå. Det är inte så att jag måste berusa mig med dem 24/7, men det är verkligen stunder man ser fram emot. Om jag träffade en kvinna jag verkligen höll av så skulle jag dock kunna avstå från det mesta, men det vore såklart softare hon delade min passion .
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in