2025-10-31, 20:16
Medlem
Problemet med den här teorin är att israelerna inte är särskilt duktiga på underrättelseverksamhet. Sannolikheten att man skulle lyckats både orkestrera WTC-attackerna och sedan hemlighålla det i över 20 år är extremt låg.
Citera
2025-10-31, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Problemet med den här teorin är att israelerna inte är särskilt duktiga på underrättelseverksamhet.
Fast här handlar det ju om ett falskflaggat terrordåd. Något de definitivt varit duktiga på de senaste hundra åren.

Citat:
Sannolikheten att man skulle lyckats både orkestrera WTC-attackerna och sedan hemlighålla det i över 20 år är extremt låg.
Personligen så menar jag att helt oavsett vilka som låg bakom attackerna så måste de ha haft kritiska element inom den amerikanska säkerhetsstatens tillåtelse och aktiva hjälp i mörkläggningen av dådet.

Och det är bland annat just den israeliska/zionistiska säkerhetsstatens förmåga att lägga locket på som utgör ett tungt vägande skäl till mina (och många andras) misstankar.
Citera
2025-10-31, 22:21
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Problemet med den här teorin är att israelerna inte är särskilt duktiga på underrättelseverksamhet. Sannolikheten att man skulle lyckats både orkestrera WTC-attackerna och sedan hemlighålla det i över 20 år är extremt låg.
Hela konspirationsteorin faller på att det skulle inte gått att få med alla människor som behövdes för att genomföra attentatet.
Citera
2025-10-31, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Hela konspirationsteorin faller på att det skulle inte gått att få med alla människor som behövdes för att genomföra attentatet.
Hur vet du det? Hur "många" då?

Du vet att ett hundratal israeliska 'konsthandlare' och 'flyttarbetare' deporterades kort efter attackerna 9/11, varav endast tre av 'flyttarbetarna', de dansande israelerna, har framträtt i media och försökt att förklara sig?

Eller menar du att FBI/Interpool/annan polismyndighet/etc, trots allt har fått komma in i Israel och fått fri tillgång till möjliga misstänkta och bevismaterial?

Du vet att den individ som gav order om att de skulle friges och deporteras var dåvarande United States Assistant Attorney General for the Criminal Division, Michael Chertoff, en etnisk jude vars moder var den första kvinnliga medlemmen av Mossad?

Det är i dag en öppen sanning att Israel har utvecklat en egen kärnvapenarsenal, men jag vet endast EN insider som har läckt det hela till omvärlden. Mordechai Vanunu.

En enda individ i ett program som har pågått i ett trekvarts sekel? Och med kanske tusentals inblandade över åren?
Senast redigerad av onopono 2025-10-31 kl. 23:04.
Citera
2025-11-01, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fast här handlar det ju om ett falskflaggat terrordåd. Något de definitivt varit duktiga på de senaste hundra åren.

Nej, israeliska agenter har betett sig mer som Dupondtarna i Tintin. Deras falskflaggade terrordåd har nästan alltid uppdagats. Israels hämningslösa underrättelseverksamhet beror inte på professionalism utan på att USA alltid kommer till landets försvar när skiten uppdagas.
Citera
2025-11-01, 07:03
Medlem
Citat:

Du vet att ett hundratal israeliska 'konsthandlare' och 'flyttarbetare' deporterades kort efter attackerna 9/11, varav endast tre av 'flyttarbetarna', de dansande israelerna, har framträtt i media och försökt att förklara sig?

Eller menar du att FBI/Interpool/annan polismyndighet/etc, trots allt har fått komma in i Israel och fått fri tillgång till möjliga misstänkta och bevismaterial?

Du vet att den individ som gav order om att de skulle friges och deporteras var dåvarande United States Assistant Attorney General for the Criminal Division, Michael Chertoff, en etnisk jude vars moder var den första kvinnliga medlemmen av Mossad?

Det är i dag en öppen sanning att Israel har utvecklat en egen kärnvapenarsenal, men jag vet endast EN insider som har läckt det hela till omvärlden. Mordechai Vanunu.

En enda individ i ett program som har pågått i ett trekvarts sekel? Och med kanske tusentals inblandade över åren?

Har du några bevis för att ett hundratal israeliska konsthandlare deporterades? Då menar jag sådana jag kan kontrollera äktheten hos. Inte en tidningsartikel eller liknande.
Citera
2025-11-01, 09:19
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Hur många människor tror du konspiratörerna behövde ha på lönelistan för att de skulle klara att genomföra hela 9/11?
.
Citera
2025-11-01, 10:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Varför skulle de vilja det? ”Konststudenterna” (varav många sannolikt var i USA för att spionera) hade ju redan utretts och avfärdats från 9/11-utredningen när de deporterades (för att de saknade visum). Precis som t.ex de 248 pakistanierna och 100 egyptierna som klassades och hölls som ”special interest detainees” innan många av dem också deporterades. https://www.hrw.org/reports/2002/us9...ce=chatgpt.com

Citat:
Nej det visste jag inte - och det tror jag knappast kan stämma heller. Chertoff arbetade på/för justitiedepartementet men det var Immigration and Customs Enforcement som beordrade deportationerna - och de sorterar under Homeland Security.

Citat:

Avner Cohen: https://www.bokus.com/bok/9780231104...y4l0NbarFLifEC
https://www.bokus.com/bok/9780231136...elfcOqKZLfMixa

Gideon Remez / Isabella Ginor, Yoel Cohen..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-11-01 kl. 10:59.
Citera
2025-11-01, 14:57
Medlem
Citat:
Nej, israeliska agenter har betett sig mer som Dupondtarna i Tintin. Deras falskflaggade terrordåd har nästan alltid uppdagats.
Det vet du inte. Du vet bara de som har uppdagats. Inte de som inte har uppdagats.

Citat:
Israels hämningslösa underrättelseverksamhet
Attackerna 9/11 var inte "underrättelseverksamhet".

Citat:
beror inte på professionalism utan på att USA alltid kommer till landets försvar när skiten uppdagas.
Jag säger ju att kritiska aktörer högst upp inom USAs säkerhetsstat måste ha varit inblandade. Dels för att allt skulle gå i lås innan och under attackerna och dels efteråt för att säkra mörkläggningen av dåden, vilka som låg bakom och varför.

Att sedan ett stort antal av sagda aktörer dessutom var US/Israel dual citizens, zionister och neocons gör ju inte teorin mindre trovärdig.
Citera
2025-11-01, 15:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Att sedan ett stort antal av sagda aktörer dessutom var US/Israel dual citizens, zionister och neocons gör ju inte teorin mindre trovärdig.

Helt korrekt - teorin är en precis lika tunn konspirationsteoretisk soppa ändå. Enda skillnaden är att du låtsas veta vilka som skulle gjord det där som det helt saknas bevis för - men så blir det ju lätt när man låter sin bias styra.
Citera
2025-11-01, 16:00
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Jag frågade dig först. Hur många är dina alltför "många"?
Jag tror helt och hållet på den officiella versionen och där behövs inga alls.

Men i er version av hur det det gått till måste det gått åt massor med människor.
Min gissning är minst 10000.
Citera
2025-11-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag tror helt och hållet på den officiella versionen och där behövs inga alls.

Men i er version av hur det det gått till måste det gått åt massor med människor.
Min gissning är minst 10000.
10000? Varför då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in