2018-02-14, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Nu vet jag inte hur gammal offret är men inte handlar det om någon pedofil, eller är jag galet ute?

Är det någon som är straffad för sexualbrott så spelar det nog inte någon roll var de tidigare bodde, så länge det handlar om någon som begick brotten i Sverige.

Och har han enbart varit misstänkt för ett sexualbrott i ett annat distrikt så är jag osäker på hur sådant hanteras nuförtiden.
Är det inte så att polisen fortfarande har ett spaningsregister där det är "lite lättare" att hamna?

Pedofil grundar jag på att flickan är i lägre tonåren. Det kan ju vara fel eftersom vi inte vet med säkerhet att han bara är intresserad av yngre flickor. Han kanske är som Hagamannen, inte så nogräknad alla gånger.
Citera
2018-02-14, 22:04
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Pedofil grundar jag på att flickan är i lägre tonåren. Det kan ju vara fel eftersom vi inte vet med säkerhet att han bara är intresserad av yngre flickor. Han kanske är som Hagamannen, inte så nogräknad alla gånger.
Nu så kommer jag inte ihåg hur man räknar en person som peddo så jag gjorde en sökning:

https://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia
Citat:
The word pedophilia comes from the Greek: παῖς, παιδός (paîs, paidós), meaning "child", and φιλία (philía), "friendly love" or "friendship".[19] Pedophilia is used for individuals with a primary or exclusive sexual interest in prepubescent children aged 13 or younger.[1][2] Infantophilia is a sub-type of pedophilia; it is used to refer to a sexual preference for children under the age of 5 (especially infants and toddlers).[20][9] This is sometimes referred to as nepiophilia (from the Greek: νήπιος (népios) meaning "infant" or "child," which in turn derives from "ne-" and "epos" meaning "not speaking"), though this term is rarely used in academic sources.[21][22] Hebephilia is defined as individuals with a primary or exclusive sexual interest in 11- to 14-year-old pubescents

Tjejen är i yngre tonåren och då kanske peddona faller bort?
Citera
2018-02-19, 18:11
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Nu väntar vi bara på att Flashbacks alla antirasister och vänstermänniskor (de verkar ha blivit fler) ska stövla in i tråden och förfasa sig över att folk spekulerar kring gärningsmannens etnicitet och klaga över fördomar etc. För det gäller väl även åt andra hållet?

Jag säger så därför att jag har bott l Viksjö i över 15 år. Jag kan området som mim egna bakficka. Därmed känner jag också till dess invånare.

Jag vet också hur man jobbar kring gärningsmannaprofilering.
Man måste alltid utgå från neutralt läge, samt granska och kartlägga tidigare överfall i området.

Orkar inte skriva mer nu. Du är för lättlurad.
Citera
2018-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Jag säger så därför att jag har bott l Viksjö i över 15 år. Jag kan området som mim egna bakficka. Därmed känner jag också till dess invånare.

Jag vet också hur man jobbar kring gärningsmannaprofilering.
Man måste alltid utgå från neutralt läge, samt granska och kartlägga tidigare överfall i området.

Orkar inte skriva mer nu. Du är för lättlurad.

Det låter mer som att du tror dig sitta inne med en kunskap du i själva verket inte har. Den som har kunskap om något visar det genom att tillämpa den, och nöjer sig inte med att påtala för andra att de besitter den.
Citera
2018-02-22, 11:06
Medlem
AvaChloes avatar
[quote=Amriswil|63283823]Det låter mer som att du tror dig sitta inne med en kunskap du i själva verket inte har. Den som har kunskap om något visar det genom att tillämpa den, och nöjer sig inte med att påtala för andra att de besitter den.[/QUOTE

Kunskap jag besitter jo.
Hur ska jag tillämpa kunskapen tycker du? Jag är inne på ett forum och diskuterar om ett brottsfall, varför ska jag praktisera mina kunskaper i det verkliga livet?
Citera
2018-02-22, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Kunskap jag besitter jo.
Hur ska jag tillämpa kunskapen tycker du? Jag är inne på ett forum och diskuterar om ett brottsfall, varför ska jag praktisera mina kunskaper i det verkliga livet?

Du vet hur det ser ut på brottsplatsen och inbillar dig att det ger dig kunskap om vilken typ av gärningsman vi har att göra med. Det är ett felslut.

Jag menar att du bör tillämpa den här och nu, i tråden, vilket du inte gör genom att yvas över alla kunskaper du säger dig besitta men inte ger prov på.
Citera
2018-02-22, 12:52
Medlem
ShortEs avatar
Till alla som besitter sådan "kunskap" om detta, angående den i nuläget okända gärningsmannens ursprung. Det är självklart att det diskuteras här, det är ju ett diskussionsforum. Förfasas du över att folk spekulerar har du inget här att göra. Och statistiskt säkert kan jag säga att det är mer troligt att vi har med en invandrare att göra, då dom är överrepresenterade i just överfallsvåldtäkter. Och det kan jag säga utan att kunna området som min egen bakficka.

Med det sagt är det ju inte omöjligt att gärningsmannen är ursvensk, men statistik du vet...
Citera
2026-09-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Flickan skulle hem och vara tillräckligt sansad för att berätta för föräldrarna först kanske?

Eller så var flickan så chockad att det dröjde till dess innan hon kunde berätta för en förbipasserande?

Kan finnas många orsaker....

Sex är ofta kopplat till skam.
Offret tar på sig skuld till det som hände.
Hon kanske följde med en främmande man någonstans.
Från punkt A till punkt B
Så DUMT! skriker många då.
Och det vet hon redan själv att det var. Det tänker hon redan om sig själv, om det var så det gick till.
Det första föräldrar frågar är ju liksom, vad hände?
Hon var förstås också chockad. Och äcklad.

Eller så var det en ren överfallsvåldtäkt av någon hon inte sett förrän hon blev våldtagen, och då borde man bli ju bli helchockad och få en utanförkroppenkänsla som sitter i ett bra tag.

Barn som blir utnyttjade av någon i familjen håller också ofta tyst om övergreppen. Jättelänge.

Det är svårt att berätta om sådant för föräldrar och släkt.

Det blir liksom verkligt när man berättar. Håller man det för sig själv kan man iallafall intala sig att det inte har hänt.
Citera
2026-09-16, 09:32
Medlem
Kommit ut i media nu att det är en kvinna som är misstänkt för grov våldtäkt mot barnet.
Citera
2026-09-16, 14:07
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziggis1
Kommit ut i media nu att det är en kvinna som är misstänkt för grov våldtäkt mot barnet.

Kvinna eller "kvinna"

2026 måste vi ställa den frågan
Citera
2026-09-18, 16:48
Medlem
Denna tråden är ju 8 år gammal, sen 2018.
Citera
2026-09-18, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frumsk
Spekulerar man så kan det ju vara så att den typiska våldtäktsmannen letar nya offer på just platser där man fortfarande lever enligt svenska normer och låter barnen gå hem själva.

Bortsett från trasiga socialbidragsfamiljer som inte bryr sig så släpper man inte ut barnen utan uppsikt som förr i tiden. Inte på många platser i alla fall i dagens sjuka land.

Vad hände egentligen med landet som var så tryggt?
Äh.. Glöm det, kom just på varför...

Människor är lustiga. Fullständigt övertygade om att den tid de lever i är den värsta någonsin. Vi som varit med ett tag vet bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in