2018-02-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej jag hoppas alla familjer skjutsar sina barn till och från aktiviteter i Järfälla. Klockan var 19:30 då det skedde. Kanske var flickan påväg hem från en aktivitet av något slag. Frågan som är lite skum är varför det dröjde till 22 tiden innan det kom till polisens kännedom. Höll han på med henne i skogen i 2 timmar.
Flickan skulle hem och vara tillräckligt sansad för att berätta för föräldrarna först kanske?

Eller så var flickan så chockad att det dröjde till dess innan hon kunde berätta för en förbipasserande?

Kan finnas många orsaker....
Citera
2018-02-07, 22:18
Medlem
NurseDiesels avatar
Det finns lite olika "boenden" i närheten, ett ligger ett par hundra meter från brottsplatsen.
Citera
2018-02-08, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Flickan skulle hem och vara tillräckligt sansad för att berätta för föräldrarna först kanske?

Eller så var flickan så chockad att det dröjde till dess innan hon kunde berätta för en förbipasserande?

Kan finnas många orsaker....

Ja en tänkbar orsak är rädd för att berätta. Mannen kan ha hotat henne.
Citera
2018-02-09, 04:45
Medlem
AvaChloes avatar
Väldigt obehagligt.
Viksjö är generellt ett väldigt lugnt och tryggt område. Men precis som överallt annars så händer det saker där med.

Har bott där i många år själv och känner till området väldigt väl.
Där denna våldtäkt skedde, är det där ”spåret” startar? Spåret startar vid Sandviksskolan. Skulle vilja veta exakt plats där det skedde.

För dem som bor där eller känner till området så vet man vad jag menar.

Jag är helt säker på att det är en man som bor i området. Om jag skulle vara djärv och gissa så tror jag att gärningsmannen bor någonstans mellan Falsterboskolan (kallas även för drakenskolan) och Sandviksskolan.
Skulle faktiskt tro att det är en svensk man vi letar efter här.
En svensk man som är något av en enstöring, troligen arbetslös eller så har han en något halvdan sysselsättning.
Hans offer är flickor i skolåldern.
Man brukar kunna lukta sig till de här typerna. Får man inte tag på idioten i tid och spärrar in honom så kan det nog gå riktigt illa.
Är det en serievåldtäktsman som är i farten så kommer han fortsätta tills han blir upptäckt.

Det borde gå att ringa in den här mannen utan alltför stor kraftansträngning. Människor känner varandra i Viksjö och man har koll på om någon beter sig udda.

Skulle inte haft något emot att ta fram min pappas jaktgevär och sätta ett skott på idioten. Sånna här as förtjänar inte atr leva.
Citera
2018-02-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AvaChloe
Väldigt obehagligt.
Viksjö är generellt ett väldigt lugnt och tryggt område. Men precis som överallt annars så händer det saker där med.

Där denna våldtäkt skedde, är det där ”spåret” startar? Spåret startar vid Sandviksskolan. Skulle vilja veta exakt plats där det skedde.

Jag är helt säker på att det är en man som bor i området. Om jag skulle vara djärv och gissa så tror jag att gärningsmannen bor någonstans mellan Falsterboskolan (kallas även för drakenskolan) och Sandviksskolan.
En svensk man som är något av en enstöring, troligen arbetslös eller så har han en något halvdan sysselsättning.
Man brukar kunna lukta sig till de här typerna. Får man inte tag på idioten i tid och spärrar in honom så kan det nog gå riktigt illa.
Är det en serievåldtäktsman som är i farten så kommer han fortsätta tills han blir upptäckt.

Det borde gå att ringa in den här mannen utan alltför stor kraftansträngning. Människor känner varandra i Viksjö och man har koll på om någon beter sig udda.

Skulle inte haft något emot att ta fram min pappas jaktgevär och sätta ett skott på idioten. Sånna här as förtjänar inte atr leva.

Du verkar helt tappad, detta har inget med spåret att göra eller sandviksskolan. Fastebolskolan* det var där det skedde, och på vilka grunder är du djärv och drar slutsatsen att de är en Svensk om jag får fråga?
Det är en person som suttit och väntat möjligtvis följt efter och tagit tillfälle i akt. Det skulle kunna vara vem som helst brun, vit, svart, gul, blå, orange eller röd.
Om de vore en person som bodde i Viksjö så hade folk redan haft koll eller kommer inom snar framtid.
Läs vad som står i tråden, du verkar inte ha full koll.
Senast redigerad av Haalloj 2018-02-09 kl. 11:35.
Citera
2018-02-10, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haalloj
Du verkar helt tappad, detta har inget med spåret att göra eller sandviksskolan. Fastebolskolan* det var där det skedde, och på vilka grunder är du djärv och drar slutsatsen att de är en Svensk om jag får fråga?
Det är en person som suttit och väntat möjligtvis följt efter och tagit tillfälle i akt. Det skulle kunna vara vem som helst brun, vit, svart, gul, blå, orange eller röd.
Om de vore en person som bodde i Viksjö så hade folk redan haft koll eller kommer inom snar framtid.
Läs vad som står i tråden, du verkar inte ha full koll.

+1
Citera
2018-02-12, 22:06
Medlem
Citat:
Väldigt obehagligt.

Jag tror som du att mannen lever ensam. Hans onormala intresse för flickor i skolåldern gör det nog svårt för honom att bilda familj. Han kan också vara yngre och fortfarande bo hemma.

Sen är frågan om han bor i närheten av brottsplatsen. Ja han behöver en utsiktspunkt varifrån han kan spana på tjejer han vill göra illa. Han kan göra det från en bil men idealiskt för honom vore om han kunde använda sin bostad.

Eftersom det är mörkt och kallt lägger han sig inte på lur och väntar på att exakt rätt offer kommer i hans väg. Sannolikheten för det är för låg. Alltså behöver han sitta i en bil eller hemma med en kikare för att tajma rätt.

Om han är svensk eller inte är svårt att veta. Men en avvikande hudfärg gör det säkert svårt för honom att smälta in i Viksjö och att fly obemärkt från platsen.
Citera
2018-02-12, 22:30
Medlem
Citat:

Nu väntar vi bara på att Flashbacks alla antirasister och vänstermänniskor (de verkar ha blivit fler) ska stövla in i tråden och förfasa sig över att folk spekulerar kring gärningsmannens etnicitet och klaga över fördomar etc. För det gäller väl även åt andra hållet?

Citera
2018-02-13, 09:51
Medlem
Herostratoss avatar
Intressant att det blivit så vanligt med överfallsvåldtäkter på minderåriga flickor att denna tråd nu genererar minimalt intresse. Viksjö måste kännas så mycket tryggare.
Citera
2018-02-13, 11:11
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Väldigt obehagligt.

Om det är en som är född i Sverige och som bor i området så hade personen kommit på myndigheternas radar sedan tidigare.
Jag tror inte att en person "hux-flux" blir en serievåldtäktsman. Då finns säkert en historik som polisen är väl medveten om.....och personen hade med all säkerhet redan blivit topsad.

Jag kan självklart ha fel men jag finner det troligare att det är en person som I Sverige saknar en historik av det enkla skälet att personen ganska så nyligen invandrat.
Citera
2018-02-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Om det är en som är född i Sverige och som bor i området så hade personen kommit på myndigheternas radar sedan tidigare.
Jag tror inte att en person "hux-flux" blir en serievåldtäktsman. Då finns säkert en historik som polisen är väl medveten om.....och personen hade med all säkerhet redan blivit topsad.

Jag kan självklart ha fel men jag finner det troligare att det är en person som I Sverige saknar en historik av det enkla skälet att personen ganska så nyligen invandrat.

Ja hade han varit föremål för vårdinsatser tidigare så hade han varit infångad men han kan ju ha en historik som misstänkt fast polisen har inte lagt samman pusselbitarna än. Han kan ha flyttat till orten nyligen från ett annat landsting. Om en pedofil flyttar vet jag inte om myndigheterna tipsar varandra.
Citera
2018-02-13, 20:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja hade han varit föremål för vårdinsatser tidigare så hade han varit infångad men han kan ju ha en historik som misstänkt fast polisen har inte lagt samman pusselbitarna än. Han kan ha flyttat till orten nyligen från ett annat landsting. Om en pedofil flyttar vet jag inte om myndigheterna tipsar varandra.
Nu vet jag inte hur gammal offret är men inte handlar det om någon pedofil, eller är jag galet ute?

Är det någon som är straffad för sexualbrott så spelar det nog inte någon roll var de tidigare bodde, så länge det handlar om någon som begick brotten i Sverige.

Och har han enbart varit misstänkt för ett sexualbrott i ett annat distrikt så är jag osäker på hur sådant hanteras nuförtiden.
Är det inte så att polisen fortfarande har ett spaningsregister där det är "lite lättare" att hamna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in