Citat:
Ursprungligen postat av
b00b00
”Det är fortfarande oklart vad som hände den kvinna i 45-årsåldern som polisen misstänker blev överfallen i Frölunda.”
Tråkigt att GP kör 99% av sitt innehåll bakom betalvägg.
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/mi...isen-1.5152792
Lite av det som är bakom betalväggen:
Kvinnan hörd av polisen
Polisens presstalesperson Peter Adlersson uppgav på onsdagseftermiddagen att polisen nu har kunnat höra kvinnan.
– Vi har pratat med henne och en del andra personer som har gjort iakttagelser, men vi har ingen klar bild av vad som hänt och har fortfarande ingen klar rubricering, säger Adlersson.
Enligt uppgifter till GP, som bekräftas av poliser med insyn i händelsen, var den skadade kvinnan på väg till sitt arbete på cykel strax innan hon hittades av privatpersoner.
Vaknade av skrik
Polisen larmades 07.15 på söndagsmorgonen och kvinnan låg då på en gräsmatta intill ett buskage nedanför ett flerfamiljshus. Polisen utesluter inte att kvinnan kan ha råkat ut för en olycka, men andra omständigheter kring hur hon hittades kan tyda på att hon har utsatts för ett grovt brott.
– Jag vaknade av skrik och när jag tittade ut genom mina persienner så jag hur hon låg på gräsmattan nedför vår lägenhet och tittade på mig. Hon blödde från huvudet och hade skadat en axel, berättar personen som tillsammans med sin partner ringde 112.
En bit bort från platsen där kvinnan hittades låg hennes cykel på marken. Personerna som anträffade den skadade kvinnan tog i väntan på ambulans in henne i sitt trapphus.
Kvinnan var då svårt medtagen då hon blödde från huvudet och hade skador på en axel.
– Hon mindes ingenting av det som hade hänt. Hon berättade att hon var på väg till jobbet och vi hjälpte henne att ringa dit och berätta att hon hade skadat sig, berättar en av personerna som hjälpte kvinnan.
Oron i området sägs också vara stor. Hoppas någon som bor eller känner någon som bor där kan komma in och berätta lite mer för oss.