2018-02-04, 22:12
Medlem
Hej! Är en BMW 118d 142 hk -12 ett bra köp om man vill ha tillräckligt med krut under huven så att den känns pigg och samtidigt ha den där premiumkänslan?
Jag hade en Audi A4 TDI 170hk -10 innan.
Senast redigerad av TheAwesomeChris 2018-02-04 kl. 22:29.
Citera
2018-02-04, 22:16
Medlem
Du behöver en motoroptimering isåfall
Citera
2018-02-04, 22:16
Medlem
Min första bil var -07 en likadan fast -07:a. Jag minns den som väldigt pigg i motorn. Absolut premiumkänsla jämförelsebart med liknande småbilar såsom a3 och den lilla mercedesen. Men faktiskt så skulle jag här föredra v40:n.

1-serien är dock absolut inget dåligt val! Det var en otroligt rolig första-bil
Citera
2018-02-04, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Min första bil var -07 en likadan fast -07:a. Jag minns den som väldigt pigg i motorn. Absolut premiumkänsla jämförelsebart med liknande småbilar såsom a3 och den lilla mercedesen. Men faktiskt så skulle jag här föredra v40:n.

1-serien är dock absolut inget dåligt val! Det var en otroligt rolig första-bil

Grejen är den att jag vill ha en premiumbil och det är inte Volvo
Citera
2018-02-04, 23:57
Medlem
Motsvarar en BMW 118d 142hk en Audi A4 TDI i prestanda?
Årsmodell 12 då om det spelar någon roll.
Citera
2018-02-05, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeChris
Grejen är den att jag vill ha en premiumbil och det är inte Volvo

Då är det helt klart 1-serien du ska ha, även om jag själv nu för tiden bara kör audi. A4 i jobbet. A5 privat och a6 som frugans och familjebilen.
Citera
2018-02-10, 14:55
Medlem
DouglasKenneths avatar
Har haft en 118, dock något år äldre. Var jäkligt nöjd med den. Bra komfort i den, bättre än jag hade förväntat mig första gången jag skulle köra den.
Citera
2018-02-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DouglasKenneth
Har haft en 118, dock något år äldre. Var jäkligt nöjd med den. Bra komfort i den, bättre än jag hade förväntat mig första gången jag skulle köra den.

väldigt fina bilar
Citera
2018-02-27, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeChris
Hej! Är en BMW 118d 142 hk -12 ett bra köp om man vill ha tillräckligt med krut under huven så att den känns pigg och samtidigt ha den där premiumkänslan?
Jag hade en Audi A4 TDI 170hk -10 innan.
Jag har en 1-serien och det är ingen premiumbil, det är definitivt ekonomiklass, bara att den har en bmw-logga i fronten. Växellådorna är horribla dessutom. Har även haft ett par A4 tidigare och de är utan tvekan mer premium än 1-serien, även om de också är rätt plastiga och lider av halvkass drivlina.

Både 1-serien och 3-serien är väldigt plastiga. Du måste upp till 5-serien för att nå premiumnivå.
Citera
2018-02-27, 20:10
Medlem
Baalzamons avatar
Jag har just en 118d -12, nya modellen. Jag tycker den känns helt okej pigg för att vara en diesel. Inget fel på växellådan heller, men den är väldigt högt växlad. Bra premiumkänsla, det är fin finish på det mesta och alla reglage känns tighta och exakta. Sportsätena passar väl inte min rygg riktigt men det funkar ändå hjälpligt. Det som irriterar mig är att nästan allt är elektroniskt och automatiskt. Jag vill inte ha regnsensor, jag vill ha intervalläge på torkaren istället. Jag vill inte ha punkteringsindikator, jag vill ha motortempmätare. Och jag vill inte ha påminnelse varje gång bilen tycker jag skall växla, jag vill kunna blända av backspegeln själv och jag vill att start-stopp-funktionen skall vara avslagen från start så jag slipper stänga av den manuellt varje gång jag skall köra. Och så vidare. Men jag antar att man får sådan skit med alla bilar nu för tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in