Citat:
Personen nämnde ju att äta mer än 500 kcal/dag när h*n nått sin målvikt, och äter endast 500 kcal i 6 dagar för att sedan äta mer dag 7. Dock oklart hur mycket kalorier som h*n äter den dagen, är personen frisk i övrigt så lär det inte påverka hälsan negativt med ett såpass stort kaloriunderskott, är personen överviktig kommer det finnas energi att ta av. Mitt tips till dig som finns istället för den fasta du kör idag är att börja med 8/16 istället för att utsätta kroppen för så kraftig ansträngning. Dels vara så hungrig många dagar men även att töja på magsäcken den sjunde (du vill ju att den skall krympa.)
Dvs du äter tre mål under 8 timmar och låter bli att äta dom andra 16. En vän prövande detta under en längre tid med positiva resultat.
Hur du lägger upp det avgör du själv.
Självklart måste du ligga på ett kaloriunderskott. Fördelen med detta är att det finns en finare balans men den det finns ändå många timmar kvar att fasta på.
Sen är det Inte bra att äta 500 kalorier per dag kroppen behöver mer än så för att fungera.
Man blir snabbare sjuk/deprimerad/trött om man har ett sådant kraftigt kaloriunderskott.
Dvs du äter tre mål under 8 timmar och låter bli att äta dom andra 16. En vän prövande detta under en längre tid med positiva resultat.
Hur du lägger upp det avgör du själv.
Självklart måste du ligga på ett kaloriunderskott. Fördelen med detta är att det finns en finare balans men den det finns ändå många timmar kvar att fasta på.
Sen är det Inte bra att äta 500 kalorier per dag kroppen behöver mer än så för att fungera.
Man blir snabbare sjuk/deprimerad/trött om man har ett sådant kraftigt kaloriunderskott.
Att däremot äta 500 kcal/dag under en längre tidsperiod kommer nog på sikt att påverka hälsan negativt, framförallt om man är normalviktig.
Risken, som jag kan tänka mig, med upplägget som TS följer är att det eventuellt kan utveckla en ätstörning eller ett osunt förhållande till mat. Men det är bara en gissning från min sida och inget som ska tas som fakta.