Citat:
Ursprungligen postat av
Overklighets
Ja, hoppa över mirtan om du kan. Jag förlorade över ett år till det rävgiftet. Man går mest bara runt i en dimma och problemen löses knappast utan man bara pausar eländet. Sen om du ska börja i terapi så är det såklart en fördel att vara klar i huvudet.
Jag upplevde samma sak med olika SSRI-mediciner och avskydde det. Jag slutar nog faktiskt med medicinen ikväll, för jag orkar inte vara så här. Terapi it is!
Citat:
Ursprungligen postat av
Drama-Llama
Om du har chans att få gå i terapi så ta den. Du måste inte bestämma dig om medicinerna innan dess, men jag håller med föregående talare om att Mirtazapin är en otäck medicin, och jag tycker att man bara bör ta den ifall inget annat hjälper.
Jag hade faktiskt ett bedömningsmöte med en KBT-psykolog tidigare i veckan, men hon ansåg att vi borde avvakta med behandlingen eftersom jag precis hade börjat med mirtazapinen. Min ångest är inte heller katastrofal, men det är ändå att det påverkar min vardag (hypokondri, socialfobi, katastroftänk osv), men jag upplever hellre det än att fortsätta vara så här. Det är depressionen som har varit det som har sabbat mest för mig, liksom flera år som bara har glidit förbi, och den är ju borta nu tack vare Voxran
Citat:
Ursprungligen postat av
Enzyme
Mirtazapin är bara bra för sömnen. Aldrig hört att man ska ta skiten dagtid. Gjorde det en gång och man blev ju aptrött vilket är bra om man ska sova men inte på dagen. Sen blir alla smällfeta av skiten också.
Brukar inte Lyrica vara standard vid GAD? Voxra är däremot en mycket bra medicin. Antidepressiv utan apati. Funkar bra för mig.
Jag tar den på kvällen cirka 1-1,5 h innan läggdags, så det känns väldigt konstigt att vara så sänkt även dagen efter. Den funkar dock bra för att somna med, och för att bibehålla en hel natts sömn, men som sagt så är jag hjärndöd hela nästa dag också, haha.
Angående Lyrica så är stället jag är hos rätt negativt inställda till att skriva ut mediciner som är beroendeframkallande, typ bensos, så jag antar att det är samma sak med lyrican. De anser att bensos och dylikt endast skall användas om INGET ANNAT fungerar, eller om patienten i fråga är suicid och behöver bensos under insättningsperioden till en ny medicin. Ja, Voxra är verkligen fantastiskt!