2018-02-04, 13:26
  #1
Medlem
Hej.

Tänkte kolla om det är någon mer här som sproutar (stake) Bitbeans/Bitcash?

Köpte 500k Bitbeans och gör cirka 1-2 sprouts om dagen, vilket genererar 1000 Bitbeans per sprout. Med dagens kurs är det alltså cirka 10-20 dollar i passiv inkomst per dag. Sen har vi prisutveckligen också. Är väldigt nöjd. Köpte vid 0,088 usd.

Har en vän som sproutar 5 gånger om dagen, men har har två miljoner Bitbeans.

http://sproutingcalculator.com/. Här kan man räkna hur många sprouts man får på ett ungefär med antalet Beans man har. Den räknar väldigt snällt, och de allra flesta får 20-30% mer än vad som anges på sidan.

Någon mer som sproutar Bitbeans? Hur länge har ni gjort? Hur ofta sproutar ni?
Citera
2018-02-04, 13:38
  #2
Medlem
TheBouncers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Hej.

Tänkte kolla om det är någon mer här som sproutar (stake) Bitbeans/Bitcash?

Köpte 500k Bitbeans och gör cirka 1-2 sprouts om dagen, vilket genererar 1000 Bitbeans per sprout. Med dagens kurs är det alltså cirka 10-20 dollar i passiv inkomst per dag. Sen har vi prisutveckligen också. Är väldigt nöjd. Köpte vid 0,088 usd.

Har en vän som sproutar 5 gånger om dagen, men har har två miljoner Bitbeans.

http://sproutingcalculator.com/. Här kan man räkna hur många sprouts man får på ett ungefär med antalet Beans man har. Den räknar väldigt snällt, och de allra flesta får 20-30% mer än vad som anges på sidan.

Någon mer som sproutar Bitbeans? Hur länge har ni gjort? Hur ofta sproutar ni?

Vänta vänta vänta....
Förklara dethär igen??

Vad fan är Sprout och bitbean?
Citera
2018-02-04, 14:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Vänta vänta vänta....
Förklara dethär igen??

Vad fan är Sprout och bitbean?

Bitbean är en kryptovaluta. http://bitbean.org/

Sprout = Proof of stake. Googla eller youtuba.

Fick nyss 1000 till!
Citera
2018-02-04, 14:06
  #4
Medlem
vtcs avatar
Används denna kryptovaluta till något annat i praktiken än spekulation?
Citera
2018-02-04, 14:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtc
Används denna kryptovaluta till något annat i praktiken än spekulation?

Helt ärligt är jag inne mer i det ekonomiska. Har kollat runt olika kryptovalutor att investera i och det var Bitbean jag fastna för. Men den är allmänt känt i kryptovärlden för sina billiga transaktioner (0,02 Bitbeans), vilket i princip är ingenting. Käkar upp dom flesta kryptovalutorna i den fronten.

Det är en väldigt "liten" kryptovaluta, inte många vet om denna. Har lite över 20 musd i marketcap. Kommer snart sättas in i Binance och Kukoin, förmodligen växer den till sig då. Många nya kontrakt har också skrivits på med olika onlinetjänster.

Communityn är underbar. Alla är positiva och livechatten är alltid hjälpfulla.

Meningen är inte att predika gott för kryptovalutan utan att se mer om någon mer här in delar intresset med att sprouta Beans och hur det går.
Citera
2018-02-04, 15:21
  #6
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Helt ärligt är jag inne mer i det ekonomiska. Har kollat runt olika kryptovalutor att investera i och det var Bitbean jag fastna för. Men den är allmänt känt i kryptovärlden för sina billiga transaktioner (0,02 Bitbeans), vilket i princip är ingenting. Käkar upp dom flesta kryptovalutorna i den fronten.

Det är en väldigt "liten" kryptovaluta, inte många vet om denna. Har lite över 20 musd i marketcap. Kommer snart sättas in i Binance och Kukoin, förmodligen växer den till sig då. Många nya kontrakt har också skrivits på med olika onlinetjänster.

Communityn är underbar. Alla är positiva och livechatten är alltid hjälpfulla.

Meningen är inte att predika gott för kryptovalutan utan att se mer om någon mer här in delar intresset med att sprouta Beans och hur det går.
Ska jag tolka det som ett nej? Att du som spekulerar i valutan har ett intresse av att få fler att göra detsamma säger ju sig självt, då det är det enda sättet som din investering kan ge utdelning.

Om valutan endast används för spekulation så ser jag inte hur den skulle kunna vara hållbar i längden.
Citera
2018-02-04, 21:28
  #7
Medlem
TheBouncers avatar
Om jag fattat rätt så om jag satsar 50000 sek i BitBeans så kommer de att föröka sig till ett värde av ca 2500sek i månaden, förutsatt att jag har dem på en öppen wallet, och att det nuvarande priset håller i sig...
Låter lite för bra för att vara sant. (och då brukar det också vara så)
Men ärligt talat så vet jag inte.
Citera
2018-02-04, 21:32
  #8
Medlem
pterodactyls avatar
Antar att det handlar om en masternode/securenode. Det finns en uppsjö av valutor som har detta system. https://masternodes.online/
Citera
2018-02-05, 15:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Om jag fattat rätt så om jag satsar 50000 sek i BitBeans så kommer de att föröka sig till ett värde av ca 2500sek i månaden, förutsatt att jag har dem på en öppen wallet, och att det nuvarande priset håller i sig...
Låter lite för bra för att vara sant. (och då brukar det också vara så)
Men ärligt talat så vet jag inte.

Sproutar varje månad cirka 35-40k Beans. Säljer alltid av hälften, vilket ger mig 1000-2000 kronor i passiv inkomst, beroende på kursvärde. Resten lägger jag i den resterande högen för att göra den massivare så jag kan sprouta mer. Mer Bitbeans = mer sprouts.
Citera
2018-02-05, 15:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Antar att det handlar om en masternode/securenode. Det finns en uppsjö av valutor som har detta system. https://masternodes.online/

Vet inte riktigt vad masternodes är, men kan mycket väl vara det. Minns att jag applicerade på något med massa "nodes" i ett textdokument.

Iallafall, är fullt medveten om att det finns hundratals med andra kryptovalutor som har liknande system. Men skillnaden är att väldigt få genererar lika mycket och effektivt som Bitbean. Det är bara att youtube vilken krytovaluta som genererar mest och majoriteten kommer ta med Bitbean.
Citera
2018-02-24, 01:18
  #11
Medlem
Hej alla vänner.

Hade ni lagt en slant, när jag startade denna tråden, hade ni gjort 4* pengarna fram till nu. På cirka 3 veckor alltså.

Dessutom! Varje stake/sprout som jag har en gång per dagen är nu 300kronor per sprout! Utöver kursutvecklingen får jag 300 kronor hela gratis varje dag.

Trevlig dag!
Citera
2018-02-24, 07:56
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Hej alla vänner.

Hade ni lagt en slant, när jag startade denna tråden, hade ni gjort 4* pengarna fram till nu. På cirka 3 veckor alltså.

Dessutom! Varje stake/sprout som jag har en gång per dagen är nu 300kronor per sprout! Utöver kursutvecklingen får jag 300 kronor hela gratis varje dag.

Trevlig dag!

Har inte hängt med denna coin. vad är det som gjort att den har gått upp?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in