Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-02, 08:59
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Har inte hängt med denna coin. vad är det som gjort att den har gått upp?

Folk har väl insett att det finns gratis pengar att hämta genom att sprouta. Finns ingen coin som ger lika bra stake. Den har 51%. Dvs lägger du in 10000 kronor och kursen står helt stilla kommer du fortfarande ha gjort 51 % procents vinst för du kommer under det året sproutat fram nya coins. Det är det jag försökt förklara i den här tråden. Nu kunde jag inte motstå frestelsen och har sålt alla mina coins. Vinsten blev nästan en en årslön!
Citera
2018-03-02, 10:22
  #14
Medlem
Låter nästan för bra för va sant..
Citera
2018-03-02, 11:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Folk har väl insett att det finns gratis pengar att hämta genom att sprouta. Finns ingen coin som ger lika bra stake. Den har 51%. Dvs lägger du in 10000 kronor och kursen står helt stilla kommer du fortfarande ha gjort 51 % procents vinst för du kommer under det året sproutat fram nya coins. Det är det jag försökt förklara i den här tråden. Nu kunde jag inte motstå frestelsen och har sålt alla mina coins. Vinsten blev nästan en en årslön!

Fast ifall efterfrågan förblir densamma samtidigt som det kommer massa nya coins så kommer ju värdet att sjunka.
Och varför skulle man köpa den? För att man kan få fler gratis? Så när folk slutar köpa den kommer den alltså sjunka fort som fan?
__________________
Senast redigerad av Alexex 2018-03-02 kl. 11:59.
Citera
2018-03-02, 20:24
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BitBean
Folk har väl insett att det finns gratis pengar att hämta genom att sprouta. Finns ingen coin som ger lika bra stake. Den har 51%. Dvs lägger du in 10000 kronor och kursen står helt stilla kommer du fortfarande ha gjort 51 % procents vinst för du kommer under det året sproutat fram nya coins. Det är det jag försökt förklara i den här tråden. Nu kunde jag inte motstå frestelsen och har sålt alla mina coins. Vinsten blev nästan en en årslön!

Så enda fördelen är inflation? (vilket är en enorm nackdel). Finns tusen andra MN coins osv som ger betydligt högre ROI men de är helt poänglösa om de inte har något annat syfte än att skapa ny coins.

Då staking/MN ger lägre kostnad att skapa ny coins relativt traditionell mining så kommer kursen sjunka betydligt fortare då de som stakear/har MN kan dumpa de ny coinsen väldigt billigt då kostnaden för att skapa dessa är små/obefintliga.

Verkar även som om den blivit pumpad nyligen så se upp.
Citera
2018-03-10, 22:47
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Så enda fördelen är inflation? (vilket är en enorm nackdel). Finns tusen andra MN coins osv som ger betydligt högre ROI men de är helt poänglösa om de inte har något annat syfte än att skapa ny coins.

Då staking/MN ger lägre kostnad att skapa ny coins relativt traditionell mining så kommer kursen sjunka betydligt fortare då de som stakear/har MN kan dumpa de ny coinsen väldigt billigt då kostnaden för att skapa dessa är små/obefintliga.

Verkar även som om den blivit pumpad nyligen så se upp.

Jag är inget proffs så att säga. Dock gjorde jag rejäl vinst på den. Nu är den nere igen och har köpt mig 1m coins igen. Får se hur det går denna gången.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback