Citat:
Ursprungligen postat av Phyxius
Vad gör du på dagarna? När går du upp på morgonen? Äter du mycket eller dricker du kanske cola/kaffe efter kl 16? Ett tips kan vara att du runt 21-23 går och lägger dig i sängen och kanske läser en bok eller, gud förbjude, tar dig en löprunda på ett par kilometer eller gör något annat som gör dig trött. Att sitta vid datorn kommer inte direkt göra dig tröttare. Ang. preparat så kommer 5-HTP/tryptofan inte göra ett piss, melatonin är ju inte ens utrett huruvida det har någon viktig roll i sömncykeln, det är väl bara indicier. Jag skulle i annat fall rekommendera valeriana, men i höga doser om 500mg (Neurol 5st tabletter).
Dessa problem har inget att göra med vanliga saker. Det är inte så att jag inte är trött.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=285987 <- Där står det om anledningarna till mina sömnproblem.
Jag har försökt det mesta, tom vara vaken i ca 40timmar. Visst hjälpte det, men dagen efter var jag tillbaka i samma mönster igen. Om jag dricker kaffe eller inte har aldrig haft ngn inverkan på mig, den senaste veckan har jag endast druckit kaffe på morgonen tex.
Får testa valeriana och melatonin och se vad som funkar bäst för mig. Tack för svaret.