2006-01-22, 22:04
Medlem
Jag står i begrepp att överge min bostad och hade då tänkt slå in mina tallrikar, glas och muggar i tidningspapper. För att kunna göra det har jag sparat några veckors DN. Tyvärr är inte den tidningen vad den en gång varit och därför undrar jag hur många "blad" som behövs för varje tallrik samt om man ska använda sig av någon speciell teknik då "bladen" numera är alldeles för små för syftet...
Citera
2006-01-22, 22:24
Medlem
När jag flyttade tog jag alla handukar och badlakan vilka jag lindade in talrikarna med korsvis. Funkade skit bra bättre än tidningar.
Citera
2006-01-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrskog
När jag flyttade tog jag alla handukar och badlakan vilka jag lindade in talrikarna med korsvis. Funkade skit bra bättre än tidningar.

Oouch vilket bra tips. Det hade jag inte ens tänkt på. Tack så mycket.
Citera
2006-01-22, 23:11
Medlem
Asterixs avatar
Använd absolut inte tidningspapper till porslin, glas o.d eftersom trycksvartan kan färga av sig. Den är jobbig att få bort och att diska är inte det som ligger högst på listan när man kommer till en ny bostad. Tyg eller silkespapper är bra.
Citera
2006-01-22, 23:14
Medlem
Bråkmakarns avatar
Dom gånger jag har flyttat så har jag slagit in porslinet i sånt där brunt blommpapper. Minns inte riktigt var jag köpte det, men det borde väl finnas hos Clas Olsson eller liknande ställe.

Sen lägger man kläder i botten av flyttlådan, i med lite inslaget porslin, och sen på med mer kläder överst, så ligger det säkert.
Citera
2006-01-25, 21:07
Medlem
Ful i kantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asterix
Använd absolut inte tidningspapper till porslin, glas o.d eftersom trycksvartan kan färga av sig. Den är jobbig att få bort och att diska är inte det som ligger högst på listan när man kommer till en ny bostad. Tyg eller silkespapper är bra.
Har aldrig hänt mig, och jag har flyttat minst 15 ggr de senaste 15 åren.

Edit: Men handdukar och tyg är ändå smidigare.
Citera
2006-01-25, 23:39
Medlem
Asterixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful i kanten
Har aldrig hänt mig, och jag har flyttat minst 15 ggr de senaste 15 åren.
Nu när jag tänker efter så var det en regnig dag då jag var med om det. Antar att det ska till lite fukt för att svärta ner. Emellertid är det dumt att chansa.
Citera
2006-01-26, 00:20
Medlem
Megaforces avatar
Den late blandar kläder och porslin så håller det mesta, samt att man får hyfsad fördelad vikt på flyttlådorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in