Citat:
Ursprungligen postat av
Rad-i-Kalle
Jo, man kan ju - med en portion cynism - säga att det är tur i oturen att Italien har en stark inhemsk organiserad brottslighet.
Lite så är det faktiskt. Men samtidigt får de ju hållas också pga att de kan tjäna pengar ihop med ex Black Axe. Det blir lite avigt ändå.
Den inhemska maffian tror jag håller sig borta från prostitution och jag vet att de leasade ut det till de andra grupperna, främst till Ryska maffian som inte har några skrupler alls, de kan sälja ett barn om det ger pengar.
Men jag måste vara ärlig, den italienska maffian var en gång i tiden även emot knark, sen insåg man vilka enorma pengar det drog in och idag styr man kokainhandeln i Europa.
Med detta sagt så tror jag att de börjat tumma på sin hållning gentemot prostitution, de är ju med och delar på kakan även om det är ryssarna och de andra som hämtar tjejerna och tvingar ut dem i misären.
Men jag tror inte det går några italienskor under tvång iaf av den egna maffian.
Citat:
Den där polariseringen med ”antirasism” har ställt till stor skada, det är bara att se hur det gått i Sverige.
Jag är inne på det i ett annat inlägg i tråden, att skyttens agerande kan bli en björntjänst mot de egna (”egna” sett i perspektivet av motståndare till fortsatt immigration). Nu tycker jag att Italien är bra på att definiera en spade som en spade, men ett ”inga rasister på våra gator” (om än temporärt) är inget Italien gagnas av.
Det är ju sant, om ex denna killen hade kommit ut med en banderoll med "låta våra kvinnor vara" och spelar det kortet så hade det blivit helt annat. Men det är ju så att de som öppet inte gillar andra raser vill ju också stoltsera med sina dåd, så det känns som ett moment 22.
Citat:
Man jobbar resolut mot den egna maffia med många tillslag och ”propaganda” mot maffiaverksamhet, i varje fall vad jag kan se. Men det verkar mest röra sig om ”inhemska” (italienare) aktörer.
Förmodligen för att den inhemska är den som kontrollerar allt och de andra är en piss i havet jämförelsevis.
Nigerianerna kör ju med ett ganska smart drag men fult, som när man i den videon i tråden dels menar på att man är tvingad av den egna gruppen som i sin tur hålls i skruvstäd av italienska maffian. Vi har ju inget val-attityden, vilket är fel. Vad jag vet är det bara de svarta som utåt bölar om det på det sättet, inga kineser eller andra mig veterligen.
Och då har Ndrangheta kineserna i en rävsax, minst sagt.
Citat:
Det borde väl gå att utvisa t ex nigerianer (men som du är inne på så ”ser ju alla lika ut”). Det utvisas folk, men då det nämns (public service) rör det sig oftast om ”islamister” och liknande.
Det borde gå men de värvar nya. Samt beskyddet de har av den inhemska som i sin tur har beskydd långt upp i samhällstoppen, så det ligger i maffians intresse att ex Nigerianerna är kvar och gör smutsjobben.