2018-02-05, 22:50
Medlem
EnLitenFryss avatar
Är Conte kvar vid den här tiden imorgon?
Medlem
Dontcallmedudes avatar
Går riktigt bra för CFC!
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
1-7, de två senaste matcherna.
Det värsta är att motstånden i de matcherna är Bournemouth och Watford.
2018-02-05, 22:51
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kennedy8
Detta är ju fan mer pinsamt än Bournemouth matchen. Allt faller..

0-3 hemma med fullt manskap är 100 gånger värre.
2018-02-05, 22:51
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det värsta är att motstånden i de matcherna är Bournemouth och Watford.
Editerade mitt inlägg...
2018-02-05, 22:53
Medlem
Scrip7s avatar
Man undrar hur Giroud känner sig just nu när han ser hur Arsenal spelade sin match mot Everton och jämför med hur Chelsea har spelat idag.
2018-02-05, 22:55
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Man undrar hur Giroud känner sig just nu när han ser hur Arsenal spelade sin match mot Everton och jämför med hur Chelsea har spelat idag.

Alltså, det var ett nobrainer-beslut för Giruoud. Gå från 3a i kön hos ett sämre lag till att utmana om förstaplatsen i ett bättre. Visst att CFC för tillfället går uselt med 2 raka förluster men jag håller dem som ett klart vassare lag än Arsenal vilket tabellen också visar.
2018-02-05, 22:56
Bannlyst
Citat:

Giroud måste känna sig genomkass. Han hade inte ens fått plats på bänken i Arsenals match mot Everton om han varit kvar i klubben. Istället sitter han på bänken i Chelsea som hellre ställer upp med Hazard på topp trots att sop-Morata är avstängd.
2018-02-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Alltså, det var ett nobrainer-beslut för Giruoud. Gå från 3a i kön hos ett sämre lag till att utmana om förstaplatsen i ett bättre. Visst att CFC för tillfället går uselt med 2 raka förluster men jag håller dem som ett klart vassare lag än Arsenal vilket tabellen också visar.
Tror faktiskt att Arsenal tar topp fyra samt Chelsea och Tottenham missar.
2018-02-05, 22:59
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Istället så har han suttit på bänken när Chelsea har ställt upp med ett lag helt utan renodlade anfallare, räknar inte Hazard som anfallare. Kan inte vara bra för självförtroendet.

Undrar om Conte har något att säga till om angående värvningar i Chelsea? Då han fick in en ny anfallare, men väljer ändå att inte spela med honom.
2018-02-05, 23:03
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen
Arsenal kommer vara svårbedömda under våren. Ser man samma spel som mot Everton så kan det bli en mycket trevlig avslutning på säsongen, och jag tror då att man slutar topp 4. Men, en match är alltid bara en match. Ska bli intressant att se hur de håller upp spelet i de kommande matcherna eller om det bara var Everton som floppade.

Fyra av de sex lagen i toppen tappade poäng den här omgången. Bra resultat för United och Arsenal.
2018-02-05, 23:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkungavallen

Svårt att se den. Arsenal har värvat i panik och köpt det man kunnat få istället för det man behöver. Tror deras lag är felbalanserat och kommer få svårt att prestera över tid. Lacazette eller Aubameyang kommer bli lidande av att inte få spela centralt. Svårt att se Mhikitaryan och Özil starta varje match också.

Citat:
Istället så har han suttit på bänken när Chelsea har ställt upp med ett lag helt utan renodlade anfallare, räknar inte Hazard som anfallare. Kan inte vara bra för självförtroendet.

Undrar om Conte har något att säga till om angående värvningar i Chelsea? Då han fick in en ny anfallare, men väljer ändå att inte spela med honom.

Svårt att tro att jag försvarar Chelsea här, men kom igen för tusan. Giroud har varit i klubben i sex dagar, ser inget konstigt i att han matchas in i det långsamt tills han hittat sin roll. Säger inte att han kommer bli en succé på sikt eller att jag vet något om ifall Conte hade något med värvningen att göra, men man kan inte såga en affär efter 6 dagar. Lite tålamod får man ha. Giroud är en kompetent anfallare, kan säkert bli bra för Chelsea.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in