Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 21:33
  #1
Medlem
" Du är en äckel människa" är det offtopic? Trams? Bryter det mot regler? Får man verkligen inte uttrycka sitt tyckande mot en som har gjort på fel sätt? Undrar jag.
Citera
2018-02-02, 21:34
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
" Du är en äckel människa" är det offtopic? Trams? Bryter det mot regler? Får man verkligen inte uttrycka sitt tyckande mot en som har gjort på fel sätt? Undrar jag.


För att förtydliga lite vad jag menar med det, jag sa ju inte direkt typ din kukjävlen..
Citera
2018-02-02, 21:36
  #3
Avstängd
personangrepp har oftast en tendens att få tråden att spåra ur, då man utmanar motståndaren på en "duell". Man spelar med motståndarens ego, därav kommer det bara utöka. Händer allt för ofta.
Citera
2018-02-02, 21:37
  #4
Medlem
franges avatar
På vilket sätt skulle det vara topic i tråden? Hur skulle det höra till ämnet; vad du tycker om någon av de andra skribenterna?
Citera
2018-02-02, 21:38
  #5
Medlem
Om det bara framförs personangrepp utan något mer som tillför till diskussionen låter det som meddelandet inte innehåller någonting som har med ämnet att göra.

Låter off topic för mig
Citera
2018-02-02, 22:18
  #6
Medlem
kalkryggars avatar
Om du bara skriver:
"Du är en äckel människa"
och inget annat så skulle jag tycka att det kan vara off-topic. Men om du motiverar varför människan är en äckelmänniska i förhållande till ämnet och det hen skriver så borde det vara topic.
Citera
2018-02-02, 22:19
  #7
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
" Du är en äckel människa" är det offtopic? Trams? Bryter det mot regler? Får man verkligen inte uttrycka sitt tyckande mot en som har gjort på fel sätt? Undrar jag.

Inte på det sättet du har gjort, nej. Det är OT/trams.
Citera
2018-02-02, 22:39
  #8
Medlem
Hmm ok intressant svar från er. Man ska alltså inte få kunna uttrycka sin åsikt mot en? Tex att någon tänker börja berätta om någon annans liv genom dennes syn på någon utan baserad av sanningen? Får man alltså inte bli förbannad på dennes uttryckande? Man säger ju inte direkt typ "kuuuuuuukkkkkk" eller "fittjävlen" eller "böööööög" typ skit trams/off topic men man får väl vara allmän arg på någons uttryckande? Jag kan väl förstå att det kan bli lite svårt men.. hmmm.. Det är väl meningen att folk ska få uttrycka sin frustrerad? utan särskilt argument? Det är inte alltid folk kommer med sin argument när man är arg?
Citera
2018-02-02, 23:22
  #9
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schinlidst
Hmm ok intressant svar från er. Man ska alltså inte få kunna uttrycka sin åsikt mot en? Tex att någon tänker börja berätta om någon annans liv genom dennes syn på någon utan baserad av sanningen? Får man alltså inte bli förbannad på dennes uttryckande? Man säger ju inte direkt typ "kuuuuuuukkkkkk" eller "fittjävlen" eller "böööööög" typ skit trams/off topic men man får väl vara allmän arg på någons uttryckande? Jag kan väl förstå att det kan bli lite svårt men.. hmmm.. Det är väl meningen att folk ska få uttrycka sin frustrerad? utan särskilt argument? Det är inte alltid folk kommer med sin argument när man är arg?

Du får skriva exakt vad du vill så länge det är on-topic och följer lagen (Flashbacks regler).

Att du uttrycker känslor mot människor i trådar som inte har med ämnet i tråden att göra finns det väl ingen som är intresserad av? Då kan du använda PM eller starta en blogg. Men börja inte hota människor via PM nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback