2020-12-12, 15:11
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Håller med, också att de har hittat hans handskrivna brev i häktet i spanien där han ska gå igenom hur Elvis ska säga att det finns flera patron osv och att han skriver nu ska vi fucka aina och juridiken. Vi får se hur det går med den saken nu men han har rätt i att juridiken i Sverige inte är de vassaste knivarna i lådan. Polisen i Malmö har dock skärpt till sig även om de fortfarande har fel attityd mot vittnen. De kommer få färre och färre vittnen om de fortsätter på det här viset.

Tycker också det är intressant hur Salam och Salams familj försöker hinta om att Fatima och Ali anabola har skydd av Sale Hadri.
Undrar också över vilken typ av buisness Salam Shebani har i Usa, trodde drogerna gick från Marocko, spanien ,sydamerika?

och en fråga till , vem är Naser?

Kan du förklara vad du menar med det jag fetat, hur upplever du att de har fel attityd mot vittnen?
Citera
2020-12-12, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Kan du förklara vad du menar med det jag fetat, hur upplever du att de har fel attityd mot vittnen?
skriver ett pm
Citera
2020-12-12, 19:21
Medlem
Citat:
Håller med om bra polisarbete, och jag kan inte komma ihåg att jag någonsin sett Wickr-konversationer i en FUP tidigare. Jag har bara skummat den, så jag vet inte om det är så att man lyckades öppna Attas telefon via lösenordet från en anhörig, som också hade lösenordet till Wickr (för där är väl standard att man alltid anger lösenord när man går in i appen?) eller om man lyckats dekryptera Wickr-meddelanden på något sätt?

Anis kommer att gå fri, men Salam kommer att åka dit så att det ryker om det, satan vad mycket bevis det finns för stämpling/anstiftan. Det kan ingen försvarare prata honom ur enligt min mening.

Håller också med om Fatima.

Till sist: hur FAN är det möjligt att ta fel på Atta och Stanley? Snacka om stressad skytt.

I det tekniska så står det någon typ av redogörelse från tekniker att sedan 2018 har myndigheter fått betydligt bättre program av olika slag för just dessa appar. Det förklaras som så att de lyckats återskapa wickr kommunikationen i detta fall.

Annars ett fall där det funnits wickr (om jag inte minns fel) kommunikation innan men då bara den ena sidans kommunikation var i senaste ärendet i Gbg som Eddi3 Job3 dömdes i.
Citera
2020-12-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ja, det känns ju som att det ska väldigt mycket till för att han ska snacka sig ur det, inte minst när polisen 100% har bevisat att Elpatron = Salam.

En sak jag tycker är intressant: Odågan Drivhall dömdes för ju för mordet på Ahmeto där enda tekniska bevisningen var fingeravtryck eller DNA på en av tomhylsorna. Dock fanns det övervakningsfilm också som positionerade honom i närheten av mordplatsen. Undrar om personen i detta case vars DNA fanns på en tomhylsa kommer att räcka för att fälla honom?

Bara DNA på en hylsa ska inte räcka. Det måste finnas stödbevisning för det. Återstår att se hur det blir men då tror jag det är mer problematiskt med DNA på luvan och handsken som låg nära.
Citera
2020-12-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
I det tekniska så står det någon typ av redogörelse från tekniker att sedan 2018 har myndigheter fått betydligt bättre program av olika slag för just dessa appar. Det förklaras som så att de lyckats återskapa wickr kommunikationen i detta fall.

Annars ett fall där det funnits wickr (om jag inte minns fel) kommunikation innan men då bara den ena sidans kommunikation var i senaste ärendet i Gbg som Eddi3 Job3 dömdes i.
Japp de säger det i sista förhören med SS att de återskapat wicr från telefonen de hittade i BO ficka.
Måste också säga efter att ha läst hela fup att Salam tar mycket ansvar för sin familj, köper lägenheter, pengar, resor, tar hand om sin syster och bror med drogproblem osv. Resten av familjen verkar glada att leva på SS pengar. Sedan att Salam beställer mord till höger och vänster där oskyldiga blir offer är efterblivet men han verkar ändå rätt smart. Är SS en omtyckt eller hatad person?
Citera
2020-12-12, 19:30
Medlem
Citat:
Bara DNA på en hylsa ska inte räcka. Det måste finnas stödbevisning för det. Återstår att se hur det blir men då tror jag det är mer problematiskt med DNA på luvan och handsken som låg nära.
Tror inte bevisningen räcker för att fälla Anis Hemissi men han åker ändå för mordet i London på Flamur Bequiri
Citera
2020-12-12, 20:06
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Tror du har rätt, måste gå att knyta en person till brottsplatsen också. Kan jämföra med ett känt Malmö-fall där MGMs dna fanns på mordvapnet, men där mordvapnet hittades flera veckor/månader efter att mordet skedde. MGM fälldes inte för det. Synd det inte finns övervakningsfilm eller bättre vittnen!
Citera
2020-12-12, 20:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Tror inte bevisningen räcker för att fälla Anis Hemissi men han åker ändå för mordet i London på Flamur Bequiri
Sant!
Citera
2020-12-12, 22:14
Medlem
Citat:
Har dem utlämnat honom till london? Och han är misstänkt i detta ärrende där åtal väckts? Har jqg förstått rätt?

Det är ju besvärande för hans del med dna på balaklavan handsken och hylsan och kräver en bombförklaring.

Om pappans uppg. Stämmer så verkar han varit en bra kille med jobb, lön, utb. Sig till väktare, mm. Varför började han ta kontrakt?
Citera
2020-12-16, 08:58
Medlem
superurban08s avatar
Har läst klart hela utredningen, Är det någon mer än bara jag som som uppfattat att kommunikationen mellan Noregrets och oneman upphör ca 40 min innan att allt blir kaos? Något som även gör mig ännu mer fundersam är den här anabola killen han bor ju på samma adress och samma område som dem misstänkta mördarna? enligt utsago så har anabola killen startat ett falsk rykte för att täcka sina egna lögner och velat att stan*ly ska bli avrättad. Dock har Ahm*d varit drivande och hotat anabola killen vid flera tillfällen och enligt folk i Malmö så ligger anabola killen bakom det här. Det skall tydligen vara hans grannar som ska ha varit och övervakat mötet mellan alla 3 och sedan sett att dem skrikit på varandra och det har urartat och anabolas killar avrättade ahm*d direkt. Enligt anabola så skrek dem "du sköt fel" mm jag är väldigt fundersam om det inte bara är ett sätt för att vilseleda poliserna för i sånna fall har han lyckats jävligt bra! Sala*m verkar vara en hetlevererad person med men tror inte att han skulle tillåta sina misstänkta mördare gå vidare i livet heller om det nu skulle varit misstag? finns för många frågetecken och försöker bryta ner allt och se från flera vinklar hjälp mig att utesluta för det har blir jävligt intressant i rätten! varför har inte polisen försökt ge sig in i andra alternativ?

Enligt rykten så var anabola A*i livvakt åt sal*h Ha*ri i några månader innan han själv mördade, många verkar dö runt anabola killen.
Senast redigerad av superurban08 2020-12-16 kl. 09:04.
Citera
2020-12-16, 10:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Har läst klart hela utredningen, Är det någon mer än bara jag som som uppfattat att kommunikationen mellan Noregrets och oneman upphör ca 40 min innan att allt blir kaos? Något som även gör mig ännu mer fundersam är den här anabola killen han bor ju på samma adress och samma område som dem misstänkta mördarna? enligt utsago så har anabola killen startat ett falsk rykte för att täcka sina egna lögner och velat att stan*ly ska bli avrättad. Dock har Ahm*d varit drivande och hotat anabola killen vid flera tillfällen och enligt folk i Malmö så ligger anabola killen bakom det här. Det skall tydligen vara hans grannar som ska ha varit och övervakat mötet mellan alla 3 och sedan sett att dem skrikit på varandra och det har urartat och anabolas killar avrättade ahm*d direkt. Enligt anabola så skrek dem "du sköt fel" mm jag är väldigt fundersam om det inte bara är ett sätt för att vilseleda poliserna för i sånna fall har han lyckats jävligt bra! Sala*m verkar vara en hetlevererad person med men tror inte att han skulle tillåta sina misstänkta mördare gå vidare i livet heller om det nu skulle varit misstag? finns för många frågetecken och försöker bryta ner allt och se från flera vinklar hjälp mig att utesluta för det har blir jävligt intressant i rätten! varför har inte polisen försökt ge sig in i andra alternativ?

Enligt rykten så var anabola A*i livvakt åt sal*h Ha*ri i några månader innan han själv mördade, många verkar dö runt anabola killen.

Har läst ut FUP, alltså samtliga bilagor som länkas i tråden. Har du verkligen läst alla bilagorna?
Har uppfattat saker annorlunda mot dig.

Det förekommer inget samtal innan Atta skjuts enligt vittnen. Atta står å skriver på din mobil säger att han har ett problem i Stockholm, precis när de skall börja samtalet sker beskjutningen. Denna skjutning ordnades av Salam på några timmar. De sköt fel person, och de skulle enligt beställningen inte skjuta direkt utan invänta.
Alis kommunikation med den mördade Atta finns ju utskriven i FUP då den spelas in å sänds till Salam. Han har inte startat något rykte. Ali har inte satt någon. De skall ju gå till Alis advokat dagarna efter för att även där få höra att Ali inte satt någon. De tror däremot att Stanley golat. De visa sig sedan att det är deras egen man Fa i penningtvätten som snackat.
De spränga hos Stanley i hans mors hus någon vecka efter skjutningen.

Salam är ju jätteledsen pga misstaget att fel person sköts. Gråter inför sin tjej och hon tar t.o.m. ledigt från jobbet för att stötta honom.

Den misstänkta mördaren i detta fall sitter häktad för mordet på juldagen i London av Flamur sedan rätt länge. Spekulationerna är att han fick genomföra det mordet pga detta misslyckande.

Hans kusin K tror jag även varit inblandad i båda skjutningarna.

Det finns ju både Enchro Whats up Telegam kommunikation på allt ovan i FUP.
Citera
2020-12-16, 10:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Har dem utlämnat honom till london? Och han är misstänkt i detta ärrende där åtal väckts? Har jqg förstått rätt?

Det är ju besvärande för hans del med dna på balaklavan handsken och hylsan och kräver en bombförklaring.

Om pappans uppg. Stämmer så verkar han varit en bra kille med jobb, lön, utb. Sig till väktare, mm. Varför började han ta kontrakt?

Pappans uppgifter stämmer inte helt. Framgår i FUP. A blev inte godkänd på din väktarutbildning eller likande, umgicks med kriminella, rest runt direkt efter mordet osv.

Ang mordet i London så läs trådens sista sida med inlägg, där framgår allt.

https://www.expressen.se/kvallsposte...skraplockare-/

(FB) 36 årige Malmöbon Flamur Beqiri skjuten till döds i London på Julafton 2019
Senast redigerad av Pandalina4 2020-12-16 kl. 11:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in