Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-02, 18:55
  #1
Medlem
Vet någon av er vart det är bra att köpa laptop där man köper nu och betalar om 6 månader? Förutom komplett som har dåliga omdömen.
Citera
2018-02-02, 19:02
  #2
Medlem
Är studentdator.se bra?
Citera
2018-02-03, 15:27
  #3
Medlem
Bump! Är komplett.se bra?
Citera
2018-02-06, 01:09
  #4
Medlem
TinFoilHats avatar
Du kan väl använda vilken butik som helst för att köpa en dator på avbetalning. Man bestämmer ju sedan själv hur snabbt/långsamt man vill betala av sin(a) vara/varor.

Håll dig till någon av de stora handlarna på nätet (förutom CDON) så ska du se att det blir bra. Själv så skulle jag (om jag skulle köpa nytt) välja Inet eller Webhallen men Komplett hade oxå fungerat.

Jämför priserna mellan dessa tre och slå till på den som billigast.
Citera
2018-02-06, 13:07
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Du kan väl använda vilken butik som helst för att köpa en dator på avbetalning. Man bestämmer ju sedan själv hur snabbt/långsamt man vill betala av sin(a) vara/varor.

Håll dig till någon av de stora handlarna på nätet (förutom CDON) så ska du se att det blir bra. Själv så skulle jag (om jag skulle köpa nytt) välja Inet eller Webhallen men Komplett hade oxå fungerat.

Jämför priserna mellan dessa tre och slå till på den som billigast.
Fast hur fungerar det ifall man skall betala om 3 eller 6 månader som på Komplett? Varför är inte cdon bra?
Citera
2018-02-06, 17:42
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Du kan väl använda vilken butik som helst för att köpa en dator på avbetalning. Man bestämmer ju sedan själv hur snabbt/långsamt man vill betala av sin(a) vara/varor.

Håll dig till någon av de stora handlarna på nätet (förutom CDON) så ska du se att det blir bra. Själv så skulle jag (om jag skulle köpa nytt) välja Inet eller Webhallen men Komplett hade oxå fungerat.

Jämför priserna mellan dessa tre och slå till på den som billigast.
Alltså att man köper varan nu och betalar kostnaden om 6 månader
Citera
2018-02-06, 18:20
  #7
Medlem
hopp1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Vet någon av er vart det är bra att köpa laptop där man köper nu och betalar om 6 månader? Förutom komplett som har dåliga omdömen.

Det bästa är väl hem till din egen adress eller eventuellt om du har nån jobbadress.
Citera
2018-02-06, 19:22
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopp1
Det bästa är väl hem till din egen adress eller eventuellt om du har nån jobbadress.
Va?
Citera
2018-02-07, 01:42
  #9
Medlem
TinFoilHats avatar
Missade den lilla detaljen att du önskar varan nu och betala hela beloppet om 6 månader. Jag har faktiskt ingen aning om vilken handlare som erbjuder detta som betalningsalternativ. De få gånger jag har behövt en sak innan jag har fått ihop pengar så har jag tagit det på kreditkort.

CDON undviker man för att dom är otroligt dåliga på hantera reklamations- och/eller garantiärenden samt att det är näst intill omöjligt att få kontakt med dom per telefon.
Citera
2018-02-07, 02:17
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Missade den lilla detaljen att du önskar varan nu och betala hela beloppet om 6 månader. Jag har faktiskt ingen aning om vilken handlare som erbjuder detta som betalningsalternativ. De få gånger jag har behövt en sak innan jag har fått ihop pengar så har jag tagit det på kreditkort.

CDON undviker man för att dom är otroligt dåliga på hantera reklamations- och/eller garantiärenden samt att det är näst intill omöjligt att få kontakt med dom per telefon.
Komplett erbjuder det. Uppläggningsavgift på 300 dock. Vet inte om det är ett bra erbjudande .
Citera
2018-02-07, 02:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Missade den lilla detaljen att du önskar varan nu och betala hela beloppet om 6 månader. Jag har faktiskt ingen aning om vilken handlare som erbjuder detta som betalningsalternativ. De få gånger jag har behövt en sak innan jag har fått ihop pengar så har jag tagit det på kreditkort.

CDON undviker man för att dom är otroligt dåliga på hantera reklamations- och/eller garantiärenden samt att det är näst intill omöjligt att få kontakt med dom per telefon.
Kreditkort vill jag dock aldrig ta
Citera
2018-02-07, 02:31
  #12
Medlem
TinFoilHats avatar
300:- tycker jag rent spontant (utan att göra en ränteberäkning på det) är ett rimligt pris om man på så sätt får tag i något som är nödvändigt direkt.

Har Komplett en dator som passar dina behov och på det erbjuder en betallösning där du betalar hela beloppet om 6 månader tycker jag att du inte behöver tveka utan slå till och köp det du behöver.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback