Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-02, 11:53
  #1
Medlem
Polisen i Umeå har gripit 4 skellefteåbor misstänkta för grovt narkotikabrott.

"Det var på onsdagen som ett flertal personer greps efter misstankar om ett grovt narkotikabrott i Umeå kommun."
https://www.vk.se/2223005/stort-nark...eslag-i-umea-2

Någon som sitter på mer information om händelsen och vilka som ligger bakom?
Citera
2018-02-02, 18:52
  #2
Medlem
De åkte fast i Umeå. Är det inte någon som har koll på vilka dessa knarkare är eller hur seriöst polisens ingripande är?
Citera
2018-02-02, 18:56
  #3
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
De åkte fast i Umeå. Är det inte någon som har koll på vilka dessa knarkare är eller hur seriöst polisens ingripande är?

Seriöst måste det nog vara eftersom de alla enligt artikeln du länkade till är misstänkta för grovt narkotikabrott av den högre graden och i rubriken står det också stort narkotikabeslag.

Frågan är bara om det var transport av narkotika eller odling.
Citera
2018-02-02, 19:30
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Seriöst måste det nog vara eftersom de alla enligt artikeln du länkade till är misstänkta för grovt narkotikabrott av den högre graden och i rubriken står det också stort narkotikabeslag.

Frågan är bara om det var transport av narkotika eller odling.

Det här är rätt intressant. Jag börjar direkt fundera på om det kan vara samma kretsar av människor som var aktuella i droghandeln som slutade med att en dog på Moröbacke torg för något år sedan. Tycker mig minnas att en av de som kom från Umeå även hade syskon /kusiner som reagerade väldigt hårt på mordet /"olyckan" och ville hämnas. Kan det här ha med saken att göra eller vad handlar den här knarkhärvan om?
Citera
2018-02-02, 19:37
  #5
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det här är rätt intressant. Jag börjar direkt fundera på om det kan vara samma kretsar av människor som var aktuella i droghandeln som slutade med att en dog på Moröbacke torg för något år sedan. Tycker mig minnas att en av de som kom från Umeå även hade syskon /kusiner som reagerade väldigt hårt på mordet /"olyckan" och ville hämnas. Kan det här ha med saken att göra eller vad handlar den här knarkhärvan om?

Du menar det här dådet?

(FB) Djeger Mujahidi död efter knivbråk på Morö Backe i Skellefteå 2016-10-09.

Där hade man väl aldrig tänkt sälja någon narkotika utan grundtanken var väl att råna köparna? Om de sk säljarna hade någon narkotika på var det väl mest för eget bruk? Nu var det ett tag sedan jag läste om det fallet, så jag kan minnas fel.

Jag tror det är helt vanlig försäljning alternativt leverans eller ”tillverkning”. Eftersom de gripna togs i en annan stad än de bor i så skulle jag tro att det antingen är försäljning eller inköp av en större mängd, men de kan också blivit tagna i bilen under leverans.
Citera
2018-02-03, 07:14
  #6
Medlem
nihilverums avatar
Trådrubrik förtydligad.

/Moderator
Citera
2018-02-04, 16:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Polisen i Umeå har gripit 4 skellefteåbor misstänkta för grovt narkotikabrott.

"Det var på onsdagen som ett flertal personer greps efter misstankar om ett grovt narkotikabrott i Umeå kommun."
https://www.vk.se/2223005/stort-nark...eslag-i-umea-2

Någon som sitter på mer information om händelsen och vilka som ligger bakom?


Som jag förstått är det skellefteås äldsta tjackis, Alf , som torskat. Oklart vilka de andra är men sannolikt hans närmaste anhang.
Citera
2018-02-04, 17:38
  #8
Medlem
Var i Umeå greps dom?

Enligt rykten ska det här skett i en lägenhet någonstans, men mina kontakter på Ersboda har inte sett någon polisaktivitet
Citera
2018-02-06, 17:16
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beumont
Som jag förstått är det skellefteås äldsta tjackis, Alf , som torskat. Oklart vilka de andra är men sannolikt hans närmaste anhang.

Kan inte vara nån annan.
Man i sjuttioårsåldern.
Citera
2018-02-06, 17:24
  #10
Medlem
[quote=jaktguide|63150179]Kan inte vara nån annan.
Man i sjuttioårsåldern.[/QUOTE
A.A alltså? Kriminellas Revansch I Samhället? Ja då det är inte precis första gången.
Citera
2018-02-06, 17:29
  #11
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Fyra gripna, vilka är de andre tre då?
Citera
2018-02-06, 18:03
  #12
Medlem
Finns mera Info på Norran om någon sitter med Plus som kan läsa

norran.se/plus/nyheter/blaljus-nyheter/stora-knarkharvan-70-aring-erkanner-de-tre-ovriga-nekar-andrade-installning-efter-polisforhoren-9731 46
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback