• 1
  • 2
2018-02-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Varning för högst ovetenskaplig smörja men kan inte undgå att dra parallellen..
Du säger att de första två gångerna du mediterade så kräktes du efteråt.
Och du hörde två röster när du genomled din psykotiska episod.
Undrar om det finns någon koppling.

Jag reflekterar väldigt mycket och försöker hitta lösningar och bevis mm. När jag spydde var det som jag gick på autopilot, efter ett tags mediterande kom en våg av saliv upp i min mun. reste mig upp direkt och gick och spydde, det kändes verkligen som "något" kom ur mig. (Vilket det även gjorde)

Jag drog accosiationen att det som kom ur mig var stress, ångest, alla dålig känslor etc. Efter jag spydde ställde jag mig och pissade på spyan Det kändes som en rejäl lättnad och blev mycket mer avslappnad efter detta. Väldigt intressant faktiskt.
Citera
2018-02-03, 23:12
Medlem
offtopics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjurpiss
Vad menar du med vanföreställningar? Rösterna berättade och sa vad folk tyckte om mig, att dom tyckte jag va en looser mm. Dock visste jag ju hela tiden att detta inte var sant, men krävdes mycket energi från mig för att försöka styra bort rösterna.

Jag ska göra allt jag kan för att det inte ska hända igen, fick ett nytt perspektiv på vad som är viktigt i livet. Det är inte att stressa sönder och jobba dygnet runt iaf.

Om man har vanföreställningar tror man att saker som inte stämmer är sanna. Eftersom du visste att du hörde röster och inte trodde att det var något meddelande från gud eller tankeläsning eller sändningar från FRA så hade du inte en psykos. Höra röster räknas inte som en vanföreställning, utan som en hallucination. Att höra röster någon gång i livet är inte så ovanligt som man kan tro. Jag läste att typ 1% hör röster någon gång i livet utan att ha någon psykiatrisk diagnos eller fysisk sjukdom som orsakar dem.

Gött med nytt perspektiv, då fick du ändå ut något av det. Om det var värt det vet jag däremot inte...
Citera
2018-02-03, 23:54
Medlem
brorvikings avatar
Ahh ! Det är inget att oro sig för . Det är inte röster du hör. Alla har en inre dialog med sig själva, nästan hela tiden. 95 % av våran liv är vi ensamma med vårt inre. Det är det som kallas hjärnaktivitet och att leva. Du skulle inte kunnat skriva allt det där om du var psykotisk eller hade varit det nyligen. Då hade du varit inlagd eller alldeles för rädd.

Ta det Manjana min vän.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in