Citat:
Ursprungligen postat av
GillarGodis
Fick väldigt många svar! Men är det någon som har tips på att lösa detta problem? Som någon säger ovan så är det väldigt svårt att resonera så tycker ju städfreak att det dom gör är normalt. Det går ju definitivt att lägga så många timmar men det gör det ju väldigt jobbigt för mig.
Skicka iväg henne på en resa i 2 veckor.
Jag förstår om det är jobbigt när ni har olika syn på städning, du skulle passa med en person som inte bryr sig om städning.
Jag tycker 1,5 timmars städning per dag är lagom om ni är 2 personer i hushållet.
Har man djur får man lägga till 10-15 minuter dag.
Tycker hon borde ha ledigt iallafall 1 dag i veckan.
Ett alternativ är att ni kommer överens att under 2 veckors tid är det du som tar hand om städningen, säg att ni kan se om det verkligen blir så hemskt om man inte städar så mycket.
Då får ni båda se hur det ser ut, om det är så ni vill ha det.
Ska man städa så mycket som anses vara normalt(kolla på städtanterna Marie och Marlene i rent hus) så måste man nog lägga ner en hel del tid. Duschdraperi ska tvättas varje vecka, sängkläder varannan, kyl och frys samt ugn tar lång tid att städa ur, golv ska moppas och damsugas veckovis, köksbänkar rengöras dagligen, toalett skuras, handfat, badkar/dush/badrumsväggar, sen har vi damning, torka ur skåp torka på skåp, rengöra sopkärl, diska dagligen, rengöra skärbräda, torka av bord, rengöra mikron och kaffebryggaren.
Hur lång tid tar allt detta för dig? eller är du snabb och gör dagliga städning och disk på 5 minuter, och storstädar allt annat i en rekordfart vid veckostädning.