Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-01, 22:49
Medlem
Hej
Jag har en flickvän med städmani. Har delat lägenhet med personer i 15 år, jag är ingen pundare som tycker det är okej att lämna delade rum smutsiga, när man är färdig så bör man lämna det hela rent. Enda skillnaden är att det är okej att lämna stekpannor etc i diskvassen om man äter i sitt eget rum eller i vardagsrummet men sen när man ätit klart bör man göra rent. Jag tycker det är en ganska normal nivå och jag har inte haft problem med någon än så länge.

Hon däremot lägger ungefär 1,5h per dag och städa. Hon dammsuger varje dag och klagar hela jävla tiden. Man kan ju tro att hon är ordningssam osv men det är ganska irriterande att fylla typ vårat sovrum fulla med typ reservlampor för bilen hon sålde för 3 år sen eller fiskmaten som dog för flera år sen (detta är sant) och vägrar slänga dessa saker och sen klaga att jag inte har någon ordning medans hon har så mycket skit att man blir tokig (även om det är rent på utsidan)

Okej nog om vår beef, min fråga är mer om någon haft liknande problem och hur ni dealat med det? Hon verkar tycka det är normalt att lägga 1,5 timma per dag = ca 10 timmar per vecka att städa medans jag inte tycker det är värt att dammsuga varje dag. Men framförallt blir jag jävligt irriterad när hon klagar.
Citera
2018-02-01, 22:57
Medlem
Du borde vara glad att du hittat en tjej med städmani. Släng upp fötterna på bordet och njut medan hon sköter hushållet. Visst, du lär höra en del tjat men för henne är detta ett tvångsbeteende som inte går att stänga av. Hon måste städa, vare sig du ställer upp eller ej. När tjatet har staplat sig i ca en vecka så knullar du henne riktigt hårt så blir hon nöjd ska du se. Repetera i slutet av varje vecka och njut av ett rent hushåll.
Citera
2018-02-01, 22:57
Medlem
Har du blivit ihop med min biologiska mor?

Det är givetvis fel på alla oss andra, inte dom. Min lösning på det hela var att bryta kontakten, bästa valet jag gjort i mitt liv, för det går inte att nå fram.
Citera
2018-02-01, 22:58
Medlem
XaoqcHs avatar
1,5h är extremt, ja. Förutom att lida av tvångsmässigt städbeteende så tycks hon dessutom vara en hoarder iom att hon samlar på massa skräp. Märklig kombination.
Citera
2018-02-01, 22:59
Medlem
poxers avatar
Ditt sexistiska kvinnohatarsvin, nu börjar du fan i mig städa lika mycket som henne annars hänger jag ut dig till aftonhoran!

Nä, försök förklara för henne att ingen person med vettig fritid lägger 1,5h per dag på att städa.
Citera
2018-02-01, 23:01
Medlem
Ja vi människor är väldigt olika i hur vi är och vill ha det. Därför går så många förhållanden isär. Förr var många tvungna att hålla ihop av bla ekonomiska skäl. Men vill man leva ihop måste man vara eller bli medveten om olikheten och bjuda till för att mötas.
Citera
2018-02-01, 23:02
Medlem
Pfaltzs avatar
Hantera det som att du supportar henne i hennes val att göra något meningsfullt med sin fritid. Att ha städning som hobby är ju toppen om det gör henne lycklig. Sen kan du med gott samvete ägna dig åt dina hobbies motsvarande tid. Win-win.
Citera
2018-02-01, 23:09
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Hon hamstrar och rengör boet. Sannolikt dräktig.
Citera
2018-02-01, 23:14
Medlem
Vilken dröm. Önskar min sambo hade städmani. Däremot är det orimligt mkt så hon får lägga ner klagande på dig. Normalt är högst 1-2 timmar nån gång i veckan. Vill hon hålla på mer så är det upp till henne men som sagt. Inget klagande.
Citera
2018-02-01, 23:23
Medlem
Ducadreams avatar
Jag "lider" av samma "åkomma". Däremot har jag inte tid att lägga ner 1,5 h på städning varje dag. Städa bara efter dig så är allt lungt. Det tar 30 sekunder.
Citera
2018-02-01, 23:44
Medlem
FETochFULs avatar
är det för mycket prylar och att det är stökigt i hennes huvud. hon vill slänga men kan inte. help heer
Citera
2018-02-01, 23:53
Medlem
Lägger ju en och en halv timme på städning per fjorton dagar nuförtiden Du kan ju gärna dumpa henne en vecka så kan hon vara här i stället men står nog ut max en vecka.

Men skämt åsido det där är ju på något vis ett psykiskt problem. Förmodligen något allvarligt problem hos sig själv eller något, så hon flyr in i städandet för det ger känslan av att ha kontroll.

Ett kaos i sitt sinne kräver en perfekt yta...Så att alla tror att allt är jättebra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in