Jag har i nästan 10 år flugit fram och tillbaka mellan olika läkare, psykiatriker, psykologer, mottagningar med mera utan större resultat fram tills nu egentligen, ADHD, depression och möjligen en personlighets störning. Men jag känner och är ganska övertygad om att jag har någon form av paranoia som inte är normal, dock har jag inte vågat ta upp detta med någon men nu börjar detta bli värre och ta över mitt liv helt och hållet. Det är små saker, om jag råkar köra lite för fort t.ex över tillåten hastighet, då tänker jag direkt katastrof tankar som "tänk om någon filmade mig nu och skickade det till polisen" och då är panik ångesten ett faktum. Så här ser mitt liv ut, hela tiden. Paranoid så in-i-helvete för allt. Om någon är minsta otrevlig mot mig, låter kort eller inte svarar alls, då tänker jag direkt "Vad har jag gjort för fel, har jag skadat den här människan, hatar den här personen mig, hur ska jag komma ur detta osv osv". Jag är alltid på helspänn, går på nålar för att inte göra andra människor upprörda eller illa till mods, jag är totalt livrädd för att hamna i konflikter och liknande så jag umgås så lite som möjligt med andra, dels för att jag tror att andra vill mig ont och att ingen vill ha mig nära ändå. Jag har varit sådan här så länge jag kan minnas, ältar allt som hänt i mitt liv och kan aldrig förlåta mina misstag. När jag tänker efter så har jag dock aldrig gjort något hemskt mot någon eller någon, men jag typ inbillar mig att jag har gjort det, och det blir bara värre och värre... vad tror ni? Kan detta vara normalt eller är finns det diagnoser för sånt här?
PS: När jag skriver detta så går mina tankar till att någon här vill mig något ont.. typ, så snälla håll trevlig ton :/
PS: När jag skriver detta så går mina tankar till att någon här vill mig något ont.. typ, så snälla håll trevlig ton :/