2023-02-23, 01:58
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Alltså, media drev definitivt folk till självmord under metoo, t.ex. dramatenchefen. Men i detta fall känns det inte som det. Media måste ju ändå gräva i jävighet och korruption, och även om han säkerligen fått utstå hot och folkligt missnöje så är det på väldigt tunna grunder han i så fall tar livet av sig. Folk idag begår självmord så enkelt, det krävs inte mycket alls för folk att fly eventuella tillfälliga problem och orosmoment genom att ta livet av sig. Jag hade inte ens känt igen honom om jag såg han på stan, med tiden hade ingen brytt sig.

Tragiskt slut, det förtjänade han inte, men även om media är riktiga fittor så kan man nog inte skylla detta på dem i just det här fallet. Om man ska ta hänsyn till varje individs mentala problem och känslighet, då hade man fått lägga ner allt direkt. Domstolarna hade varit de första instanserna att lägga ner, det är ingen som vill bli dömd och märkt men det kan man inte ta hänsyn till. Det finns alltid någon som är labil nog att ta drastiska och idiotiska beslut vid motgångar.

Det kan vara så att detta har gått och malt i honom långt innan dagens nyheter, dvs han var redan ”klar”…
Sedan blev det en flaska whiskey, han är ärekränkt och eländig, samtidigt som han de facto inte är det men vad spelar det för roll… Pang
Citera
2023-02-23, 01:59
Avslutad
Så det har öppnats en utredning gällande mord! Linda Staaf borde rimligtvis vara en av de misstänkta i härvan. Undrar om hon hämtas in till förhör under natten, får hoppas att hon har ett bra alibi för sina förehavanden under den aktuella tidpunkten!
Citera
2023-02-23, 02:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NOVEMBERSPAWNED
Trist att han känt sådan hopplöshet att han valde att ta sitt liv. Det finns så mkt missuppfattningar om självmord. Det är inget man gör för att man är feg. Prova själv att sätta en pipa mot tinningen och se om du vågar trycka av. Nä just det.
En narcissist begår alltid självmord istället för att bli "kränkt". Många tar familjen med sig i fallet; finns 2 aktuella fall i USA där män (narcissister) som höll på något skumt höll på att bli avslöjade, satte barn och fru i bilen och körde ut över ett stup, där frun och barnen var helt ovetande. Säger inte att Löfving var narcissist men att fly från sina problem på detta sätt är typiskt vad en narcissist gör som inte står ut med "skammen".
Citera
2023-02-23, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Jag hade inte ens känt igen honom om jag såg han på stan, med tiden hade ingen brytt sig.
Precis. Han hade kunnat ha ett helt ok liv jämfört med de flesta andra på jorden. Tråkigt.
Citera
2023-02-23, 02:03
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hissen100
Så det har öppnats en utredning gällande mord! Linda Staaf borde rimligtvis vara en av de misstänkta i härvan. Undrar om hon hämtas in till förhör under natten, får hoppas att hon har ett bra alibi för sina förehavanden under den aktuella tidpunkten!
Källa annars är det fria fantasier.
Citera
2023-02-23, 02:06
Medlem
jeanthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Det gör det alltid i sådana fall, även om det är uppenbart vad som hänt.
Källa angående mord; sr.se. Som sagt rutin
Citera
Avslutad
Citat:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zExgO5/mats-lofving-dod
Citera
Medlem
Uff, kan man må så dåligt av att känna sig utnyttjad att man tar sitt eget liv? Stackars gubbe.
Citera
2023-02-23, 02:07
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:

Det är väl snarast praxis att vissa typer av självmord utreds som mord initialt, för att alla typer av utredningstekniska åtgärder ska vara tillgängliga. Det betyder alltså inte att det finns några som helst belägg för att det skulle vara ett mord.
Citera
2023-02-23, 02:07
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Tyvärr är det inte alls osannolikt med självmord, skammen blir för stor. Har man dessutom som Löfving levt för jobbet och kanske mister det, vad är livet värt då? Många män i Löfvings generation är mycket svaga och definierar sitt människovärde med sitt arbete.

Politiker på höga befattningar har alltid nåt att falla tillbaka på när de orsakat en skandal. De blir ambassadörer, landshövdingar, generalsekreterare eller blir erbjudna en välbetald post inom näringslivet.

En högt uppsatt polischef däremot har inget skyddsnät. Får inte ett bra jobb efter skandalen. Och som du säger, den generationen är ett med sitt jobb. Deras värde sitter i jobbet. Har de inte kvar jobbet eller blir tvångsdegraderade, så har de kanske inget att leva för.

Det är mest män som tar livet av sig. Och en stor del av alla självmord begås av män i hans ålder och uppåt. På så vis är det inte förvånande.

Det här får mig att tänka på en mördare för nåt år sen (minns just nu inte vem), där man meddelade domen (livstid?) medan mannen befann sig i hemmet. När polisen åkte för att gripa honom, hade han redan fått veta domen och tagit sitt liv.

I det här fallet med Löfving, borde polisen som arbetsgivare ha förstått hur tuff rapporten var för honom, och sett till att han fått nån slags samtalshjälp under dagen. Inte lämnat honom åt sitt öde.
Citera
2023-02-23, 02:08
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Eller så går du bara vidare och gör något vettigt av ditt liv.
Återigen det är inte någon pedofil vi snackar om, utan en chef som myglat.
Det är inte någon människas liv som förstörts, inte ens hans eget.
Om det är svårt att bära skammen över en sån sak så har man inte varit med om mycket i livet eller sett saker.

Vidare så är det inte ansvarstagande på något sätt, snarare är det tvärtom.
Personen reagerar i affekt som ett barn mer eller mindre.
Nej men jag tar livet av mig för att visa dem alla.
Kan det blir mer patetiskt?

Man visar bara att man var mer labil och olämplig än vad folk trodde.
En ansvarstagande person hade burit korset och erkänt ja jag gjorde bort mig.
Vad kan jag göra som är produktivt istället?
Om det nu var självmord. För vissa blir skammen för stor att bära, för andra går livet vidare, se på kapten klänning, inga jämförelser i övrigt. Inget patetiskt eller oansvarigt, bara personligt och slutgiltigt.
Citera
2023-02-23, 02:09
Medlem
Citat:
En narcissist begår alltid självmord istället för att bli "kränkt". Många tar familjen med sig i fallet; finns 2 aktuella fall i USA där män (narcissister) som höll på något skumt höll på att bli avslöjade, satte barn och fru i bilen och körde ut över ett stup, där frun och barnen var helt ovetande. Säger inte att Löfving var narcissist men att fly från sina problem på detta sätt är typiskt vad en narcissist gör som inte står ut med "skammen".
Herregud. Du vet lite om människor. Självmord begås av desperation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in