2023-02-26, 08:06
Medlem
Säger mycket om varför det ser ut som det gör i Sverige.

Våra kriminella toppar styr nätverk, sysslar med enorm narkotikasmuggling, och mord. Detta medans dem i många fall är internationellt efterlysta. Inte sällan har dessa kriminella toppar familj.

Vänder vi på myntet och kollar på vem ska sätta stopp för detta så har vi Mats. Han vänstrar med en ung kvinna, totalt pissar sin familj i ansiktet. När han blir ertappad och ska stå till svars så skjuter han sig själv i huvudet.

Han satte ju verkligen ett ledande exempel efter Eliasson.

Sen måste jag bara påpeka att folket har blivit så jävla blåögda. Hade detta varit 10 år sedan hade alla spekulerat i denna tråden om det verkligen var ett självmord. Nu är ni så jävla avtrubbade och inlåsta mentalt att ni sitte och ARGUMENTERAR FÖR att det är ett självmord, när ni inte ens vet!!
Senast redigerad av Bongpetter 2023-02-26 kl. 08:10.
Citera
2023-02-26, 08:55
Medlem
Det pågår fortfarande en mordutredning!
Citera
2023-02-26, 09:07
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
SVT har ingen hjärna och vet inte vad de gör. Hur ofta är det befogat att presentera en arbetsrättslig utredning mot en anställd offentligt i public service?! Att man går ut med ett uttalande när utredningen är färdig är en helt annan sak men att sända den såhär?

Och den där andra tokstollen till domare som fick stå i direktsändning i SVT… ALLA med en normalfungerande hjärna hade tyckt det varit en usel idé att just han skulle få snacka i direktsändning om den händelsen. Men SVT? De tyckte det var briljant!

Det skulle vara intressant att veta vem som initierade att den vedervärdiga Viksten skulle intervjuas i SVT?
Citera
2023-02-26, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Själv undrar jag numera vad han är för en figur egentligen. Undanglidande är allt jag ser.
Jag ser också en glidare. En man som genom att vara politiskt korrekt och hållt sig framme i rätt sammanhand seglat upp från att vara patrullerande polis till att chefa först över Säpo och nu över Polisen. Under hans tid har polisen tilldelats stora extraresurser men ändå blir allt bara värre. Polishusen översvämmas av kommunikatörer, hr-folk, analytiker och värdegrundskonsulter och identitetspolitiken styr vem som antas till polisskolorna och vem som befordras. För mig framstår Thornberg som sinnebilden av en svag, håll-ryggen-fri-till-varje-pris-chef, snäppet bättre än Eliasson men enbart för att denne var rent destruktiv för svensk polis.
Citera
2023-02-26, 09:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Tycker AT verkar jävligt reko faktiskt. Tror inte han gjorde något fel med avsikt. Min gissning.
Tror generellt det är fel att peka på enskilda individer.

Thornberg har blod på sina händer och har grovt misskött sitt arbete.
Thornberg har utsett sin gode vän, den vedervärdiga utredaren Runar Viksten till utredare för att ingen skugga skulle falla på honom själv eller ÖBs flickvän.
Utredningen strider mot både moral och arbetsrätt.
Citera
2023-02-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok ja. Det gör ont för det är så jävla dumt. Varför exakt tog han livet av sig? Han var man av makt. Han kunde levt gott av pension tills han var 100. Men ändå fan sköt han skallen av sig! Det är illa. Han kunde liksom levt vidare och inte skapat oro hos andra.

Man brukar säga att "det är begripligt i den andras livsvärld". Dvs. i den personens huvud är det det enda rimliga alternativ som återstår. Personen har gått igenom alla andra sätt men kan i sin värld inte hitta någon annan lösning. Visst hade det enligt oss funnits andra vägar om personen hade fått hjälp, men mår man så dåligt, inte är van att be om hjälp och inte har någon närstående som ser att personen behöver hjälp. Då har inte personen förmåga att få hjälp. I det här fallet tycker jag dock att arbetsgivaren borde förstått den ökade risken och sett till att han hade aktivt stöd. Det kan ju hända att han hade, det vet vi inte.
Att ta sitt liv är inte heller någon enkel utväg för dessa personer, det som normalt skyddar är faktiskt att de mår så dåligt att de inte orkar göra det. Det är därför det är ökad självmordsrisk när deprimerade börjar på antidepressiva, de får "äntligen" energin att orka ta sitt liv.
Men desperationen tar ibland över och i Mats fall hade han kunskap och verktyg för att göra det på ett sätt där det inte misslyckas.
Citera
2023-02-26, 09:50
Bannlyst
Vad är det som gör att dessa psykopater både kan, och får frodas inom polisen?

Det är ta mig fan helt jävla sinnessjukt, och nu när man förväntar sig att huvuden ska rulla som när galgbacken var i drift kommer det väl bli som med kapten klänning, man vänder ryggen till och skiter i att ta reda på varför snuthoremyndigheten lät honom våldta barn trots vittnesmål som hade kunnat burat in honom långt innan det väl skedde.

Hittade även en podcast med en riktig stjärna, ett tvärpsyko med hög chefsbefattning bland snuthororna bestämmer sig för att hora ut sin sambo, helt sinnessjuk historia, men även här skiter myndigheten i det tills det blir för mkt tryck från media.

Historierna står som spön i backen och det är skrämmande att det får gå till så här bland snuthororna, samma snuthoror som ska ta sig an gängen, det är fan inte så konstigt att dom blir utmanövrerade av kaosblattar på E-scooters…
Citera
2023-02-26, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18

En man måste klara av att tänka med hjärnan och inte incel-kuken eller incel-hjärtat.

yes:

Exakt. Det spelar ingen roll hur duktig man är/har varit annars ifall man tappar omdömet och låter andra kroppsdelar än hjärnan bestämma.
Citera
2023-02-26, 10:06
Medlem
Undrar hur många Mats Löfving haft förhållande med/haft sex med inom Polisen? Och hur de förhållanden/relationerna varit? Man tar inte livet av sig fyra år kvar som högavlönad om det inte finns sanning i påståendena. Han hade ju lätt kunnat gå i förtidspension och bosatt sig utomlands. Undrar hur mycket som finns begravet som han visste skulle komma fram till ytan?
Hittade den här artikeln:
https://www.expressen.se/nyheter/ex-polisen-gela-chefen-forsokte-sexutnyttja-mig/
Arbetsmiljön inom Noa verkar ha varit jättetrevlig om man var/är kvinna där.

Utdrag ur artikeln:

Hon vittnar också om försök till ofredanden.
– En hög chef inom dåvarande Rikskriminalpolisen försökte sexuellt utnyttja mig vid flera tillfällen.
– Jag vill helst lämna det därhän, det var rätt obehagliga saker. Jag kan säga så här: han gick helt över gränsen. Han utnyttjade sin maktposition då jag var helt ny på en arbetsplats där jag saknade förankring. Jag var i en synnerligen beroendeställning.
Härskartekniker, kränkningar och maktspel
När Gela Öman skrev en rapport om polisens arbete ombads hon att stryka olika delar. När hon sa emot började en chef att hota henne, berättar hon:
– ”Om du inte tar bort vissa delar från rapporten så kommer det att bli väldigt jobbigt för dig”, sa han.

Hon slutade på Noa sommaren 2015.

Undrar vilken hög chef inom Rikskriminalpolisen som försökte utnyttja henne sexuellt. Någon som vet? Vilka var höga chefer inom Noa (det var där hon började) år 2014 respektive 2015?
Undrar också vilken chef som hotat henne? Någon som vet?

Mats Löfving Wikipedia:
Han utsågs i november 2014 till den första chefen för den nybildade Polismyndighetens Nationella operativa avdelning och samtidigt ställföreträdande rikspolischef, för en period om fyra år.

Rikspolischef till sista dec 2014 var Bengt Svensson som 1 Jan 2015 efterträddes av Dan Eliasson.

Både Mats Löfving och Dan Eliasson var således chefer när hon slutade.

Emma Cronberg, nationellt huvudskyddsombud inom Polisen uttalar sig i samma artikel:

Man vågar inte alltid ifrågasätta för det kan skada ens karriär. Vill man göra karriär då håller man tyst. Alla inom myndigheten har ett arbete framför sig med tanke på hur det ser ut, inte minst cheferna. Vi har ett tufft arbetsklimat och det sliter hårt.

Smart av Löfving att efter relationen med Staaf inleda en relation med Emma Cronberg. Måste kännas tryggt för de som hade Löfving som chef och som blivit utsatta för hans hämndlystnad att anmäla detta till hans dåvarande relationspartner. Återigen var det inte Mats Löfving som gjorde sin arbetsgivare uppmärksam på relationen. Han tyckte väl likt relationen med Staaf, att den relationen inte fanns.
Citera
2023-02-26, 10:09
Avstängd
Jagduvidoms avatar
https://www.expressen.se/nyheter/regeringens-press-pa-polisen-drev-pa-utredningen-om-lofving/. 😡🤬
Citera
2023-02-26, 10:16
Avstängd
Jagduvidoms avatar
https://www.expressen.se/nyheter/familjens-sorg-efter-lofving-obeskrivlig/

😡😢💙
Citera
2023-02-26, 10:21
Avstängd
Jagduvidoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera99
Undrar hur många Mats Löfving haft förhållande med/haft sex med inom Polisen? Och hur de förhållanden/relationerna varit? Man tar inte livet av sig fyra år kvar som högavlönad om det inte finns sanning i påståendena. Han hade ju lätt kunnat gå i förtidspension och bosatt sig utomlands. Undrar hur mycket som finns begravet som han visste skulle komma fram till ytan?
Hittade den här artikeln:
https://www.expressen.se/nyheter/ex-polisen-gela-chefen-forsokte-sexutnyttja-mig/
Arbetsmiljön inom Noa verkar ha varit jättetrevlig om man var/är kvinna där.

Utdrag ur artikeln:

Hon vittnar också om försök till ofredanden.
– En hög chef inom dåvarande Rikskriminalpolisen försökte sexuellt utnyttja mig vid flera tillfällen.
– Jag vill helst lämna det därhän, det var rätt obehagliga saker. Jag kan säga så här: han gick helt över gränsen. Han utnyttjade sin maktposition då jag var helt ny på en arbetsplats där jag saknade förankring. Jag var i en synnerligen beroendeställning.
Härskartekniker, kränkningar och maktspel
När Gela Öman skrev en rapport om polisens arbete ombads hon att stryka olika delar. När hon sa emot började en chef att hota henne, berättar hon:
– ”Om du inte tar bort vissa delar från rapporten så kommer det att bli väldigt jobbigt för dig”, sa han.

Hon slutade på Noa sommaren 2015.

Undrar vilken hög chef inom Rikskriminalpolisen som försökte utnyttja henne sexuellt. Någon som vet? Vilka var höga chefer inom Noa (det var där hon började) år 2014 respektive 2015?
Undrar också vilken chef som hotat henne? Någon som vet?

Mats Löfving Wikipedia:
Han utsågs i november 2014 till den första chefen för den nybildade Polismyndighetens Nationella operativa avdelning och samtidigt ställföreträdande rikspolischef, för en period om fyra år.

Rikspolischef till sista dec 2014 var Bengt Svensson som 1 Jan 2015 efterträddes av Dan Eliasson.

Både Mats Löfving och Dan Eliasson var således chefer när hon slutade.

Emma Cronberg, nationellt huvudskyddsombud inom Polisen uttalar sig i samma artikel:

Man vågar inte alltid ifrågasätta för det kan skada ens karriär. Vill man göra karriär då håller man tyst. Alla inom myndigheten har ett arbete framför sig med tanke på hur det ser ut, inte minst cheferna. Vi har ett tufft arbetsklimat och det sliter hårt.

Smart av Löfving att efter relationen med Staaf inleda en relation med Emma Cronberg. Måste kännas tryggt för de som hade Löfving som chef och som blivit utsatta för hans hämndlystnad att anmäla detta till hans dåvarande relationspartner. Återigen var det inte Mats Löfving som gjorde sin arbetsgivare uppmärksam på relationen. Han tyckte väl likt relationen med Staaf, att den relationen inte fanns.
Hej.
Kan du komma med ett bevis att ML och LS hade en relation? Eller har du någons vittnesuppgifter gällande det samma? Något? Ord står mot ord. En som anses super lojal och har brunnit för sitt yrke hela livet, en annan som glider fram, inte utbildad och inte in ger ett trovärdigt framträdande.
Ha en trevlig Söndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in