Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-06, 14:46
Medlem
Vet du att "den enskilde" (Nujens den överklagande) inte informerats?
Ja.

På vilket sätt har länsstyrelsen brutit mot Förvaltningslagen.
Genom att inte informera den enskilde.
Citera
2020-02-06, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannes.muller
Ovanstående skrev du först och att Länsstyrelsen brutit mot lagens bestämmelser.

Sedan skrev du:

FL 11 paragrafen - om ärendet inte avgörs inom 6 månader är myndigheten skyldig att informera den enskilde om det och anledningen till dröjsmålet. Den enskilde kan då begära att beslut tas. Det är en skarp formulering som myndigheter inte kan strunta i.

Det är faktiskt en väldigt stor skillnad på vad du påstår först och vad du påstår sedan.

Vet du att "den enskilde" (Nujens den överklagande) inte informerats eller vet du att Nujens begärt att beslut skall tas? På vilket sätt har länsstyrelsen brutit mot Förvaltningslagen.

Klart att du som är anonym kan slänga ur dig sådana påståenden på flashback men jag ser inget tecken på att länsstyrelsen brutit mot lagen som du påstår.

Jag tycker det är så trist när olika signarturer här begär och kräver att jag skall göra olika saker och dessutom att jag skall påstå saker som sedan inte går att verifiera.

I går kväll hade vi kunnat ställa Özz Nujen till svars med ett flygblad och en liten demonstration utanför Visby-strand. Trist att ingen mer än jag ville ställa upp på det!

Det är nog ingen här i tråden som begär eller kräver att du skall göra olika saker eller att påstå saker som inte går att verifiera. Om jag förstått medianox rätt menade han bara att du skulle skriva Gazeligårdens ärendenummer/beslutsnummer på ett papper
med orden "Beslutet överklagas", lägga papperet i kuvert och posta detta till Länsstyrelsen Gotland. Det kan väl inte vara så svårt? Men det är klart, är du som GA-skribenten påstår "Motvalls i alla lägen", då blir det förstås svårt.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-06 kl. 15:06.
Citera
2020-02-06, 15:24
Medlem
I ett bygglovsärende ska länsstyrelsen i sitt diarium (dvs dagbok) föra in alla handlingar, inklusive brevväxling och anteckningar om ev telefonsamtal av betydelse för ärendets handläggning och slutliga beslut. Vi kan nog vara ganska så säkra på att myndigheten brutit mot bestämmelserna i förvaltningslagen men även mot sitt eget regelsystem. Det är bara av sekretesskäl som myndighetens handläggning och agerande i ärenden av detta slag kan undanhållas offentligheten. Korruption kan t ex aldrig utgöra skäl för sekretess. Länsstyrelsens diarium rörande de två överklagningsärendena gapar sedan 7 månader tillbaka tomt - där återfinns bara vår medianox och hans sons yttranden samt "information" om några folkliga reaktioner på Hannes insändare i GA som egentligen inte har ett dugg med de två överklagningsärendena att göra.

PS. Ju mer man pumpar upp en svällande ballong, desto större blir smällen när den briserar och allt kommer ut på en och samma gång. DS.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-06 kl. 15:47.
Citera
2020-02-06, 15:47
Medlem
[quote=Tingstade|70177909]I ett bygglovsärende ska länsstyrelsen i sitt diarium (dvs dagbok) föra in alla handlingar, inklusive brevväxling och anteckningar om ev telefonsamtal av betydelse för ärendets handläggning och slutliga beslut. Vi kan nog vara ganska så säkra på att myndigheten brutit mot bestämmelserna i förvaltningslagen men även mot sitt eget regelsystem. Det är bara av sekretesskäl som myndighetens handläggning och agerande i ärenden av detta slag kan undanhållas offentligheten. Korruption kan t ex aldrig utgöra skäl för sekretess. Länsstyrelsens diarium rörande de två överklagningsärendena gapar sedan 7 månader tillbaka tomt - där återfinns bara vår medianox och hans sons yttranden samt "information" om några folkliga reaktioner på Hannes insändare i GA som egentligen inte har ett dugg med de två överklagningsärendena att göra.

Menar du att denne Medianox sänt in "folkliga reaktioner på min insändare i höstas till länsstyrelsen!!!!!!!!!!!!!!

Vad sjutton är det för "folkliga reaktioner" och varifrån har Medianox hämtat dem??????????

(Alltså jag vet att han sänt in urklipp från Flashback av sina egna inlägg till MBN Gotland där han avslöjar mig som agent för Nujens som bilagor till sina anmälningar men nu detta... Herreje!)
Citera
2020-02-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Vet du att "den enskilde" (Nujens den överklagande) inte informerats?
Ja.

På vilket sätt har länsstyrelsen brutit mot Förvaltningslagen.
Genom att inte informera den enskilde.

Då fär du väl påtala detta för länsstyrelsen att de brustit i sin informationsplikt. Har du gjort det?

Eller är det jag som skall göra det tycker du?
Senast redigerad av hannes.muller 2020-02-06 kl. 15:52.
Citera
2020-02-06, 16:03
Medlem
[quote=hannes.muller|70178146]
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
I ett bygglovsärende ska länsstyrelsen i sitt diarium (dvs dagbok) föra in alla handlingar, inklusive brevväxling och anteckningar om ev telefonsamtal av betydelse för ärendets handläggning och slutliga beslut. Vi kan nog vara ganska så säkra på att myndigheten brutit mot bestämmelserna i förvaltningslagen men även mot sitt eget regelsystem. Det är bara av sekretesskäl som myndighetens handläggning och agerande i ärenden av detta slag kan undanhållas offentligheten. Korruption kan t ex aldrig utgöra skäl för sekretess. Länsstyrelsens diarium rörande de två överklagningsärendena gapar sedan 7 månader tillbaka tomt - där återfinns bara vår medianox och hans sons yttranden samt "information" om några folkliga reaktioner på Hannes insändare i GA som egentligen inte har ett dugg med de två överklagningsärendena att göra.

Menar du att denne Medianox sänt in "folkliga reaktioner på min insändare i höstas till länsstyrelsen!!!!!!!!!!!!!!

Vad sjutton är det för "folkliga reaktioner" och varifrån har Medianox hämtat dem??????????

(Alltså jag vet att han sänt in urklipp från Flashback av sina egna inlägg till MBN Gotland där han avslöjar mig som agent för Nujens som bilagor till sina anmälningar men nu detta... Herreje!)

Lugn nu Hannes, din skrivklåda (medianox uttryck) har återigen spelat dig ett spratt - eller så är du helt enkelt full. Folk hör av sig till myndigheter via mejl när de t ex läser tokiga saker i lokaltidningen. Medianox har säkert förställt sig och försökt framstå som folklig här på flashback (utan att lyckas särskilt bra) men han är nog inte det i sina kontakter med myndigheterna. Ditt agg mot honom verkar obeskrivligt stort och gör dig blind.

PS. Även miljö- och byggnämnden fick mejl efter dina utvikningar i GA och Katerina magasin. Vad som än står i sådana mejl bukar myndigheter använda sig av ordet "information".

Att medianox skickade några inlägg från den här tråden till tillsynsteamet tycker jag var ett utmärkt drag - han var väl helt enkelt ute efter att värva läsare från regionen. DS.

.
Senast redigerad av Tingstade 2020-02-06 kl. 16:54.
Citera
2020-02-06, 16:54
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Nåja, den är värd ca 9 MSEK.

Men det är klart, i en bergsby i "Kurdistan" skulle det förstås räcka till rätt många kåkar. Och de slapp då bo så trångt, 5 pers på 200 m2. Alla skulle lugnt få varsitt eget chateau där.

PS/ Skenskrivningar har stigit till en enorm verksamhet i Sverige, staten har totalt tappat greppet. Ändå är det så enkelt att avslöja..... /DS

Du bör förstå att värdet 9 MSEK gäller mark för alla inkl byggbolag. Ingen vill bo där vid leden för 9 MSEK skattade kronor.
Vem bor ens där eller vem är skriven där?
Citera
2020-02-06, 17:01
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingstade
Det är nog ingen här i tråden som begär eller kräver att du skall göra olika saker eller att påstå saker som inte går att verifiera. Om jag förstått medianox rätt menade han bara att du skulle skriva Gazeligårdens ärendenummer/beslutsnummer på ett papper
med orden "Beslutet överklagas", lägga papperet i kuvert och posta detta till Länsstyrelsen Gotland. Det kan väl inte vara så svårt? Men det är klart, är du som GA-skribenten påstår "Motvalls i alla lägen", då blir det förstås svårt.

Var skriver han det? Du som är så påläst.
Citera
2020-02-06, 17:29
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Du bör förstå att värdet 9 MSEK gäller mark för alla inkl byggbolag. Ingen vill bo där vid leden för 9 MSEK skattade kronor.
Ja du, det vet vi ju svaret på. Nollor, skattefuskare, advokater, företagsledare, oseriösa anhöriga, falskadresser, o s v.
Citera
2020-02-06, 17:43
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Det vore intressant om det skulle gå att koppla Özz till terroristfinansieringen. Än så länge verkar kopplingen endast vara till hans familjemedlemmar, men det är ju inte irrelevant om betalningarna är kopplade till en fastighet som har köpts av Özz.

Jag kan erkänna att jag inte gillar statsstödda kurdiska "komiker" som propagerar för att svenska offentliga medel ska dels gå till att bekämpa svenska nationalister som ondskan på jorden, samtidigt som resurser ska även gå till kurdiska nationalister som något gott. För min skull får Özz gärna gå under jord som terroristfinansiär, nu när Soran redan har gått under jord som serievåldtäktsman.

Går trögt för myndigheterna på Gotland vågar jag påstå.
Nujens skäms inte ett dugg för att ha pröjsat minst en terrorist.
De tror de kommer undan för Özzen säljer sina biljetter och allmänheten blundar.
Själva frågan, skäms Nujens? Känner de skuld där i kåken där inga fordon finns reggade
Jag menar, özzfarsan å morsan har knappast tjänstefordon.
Jävla ziggisar.
Senast redigerad av FruStormufti 2020-02-06 kl. 17:54.
Citera
2020-02-06, 18:12
Medlem
Citat:

Jag förstår mycket väl vad hus i stockholmsområdet är värda. Och Värmdövägen har inte alls den stora trafik som många tror, det var annorlunda förut innan Värmdöleden fanns. Den går utan vidare för mellan 8.5-9 MSEK. Sen om köparen är en taxichaffis eller ett byggbolag så betingar den samma pris.

De 5 som är skrivna på fastigheten är officiella uppgifter på nätet som du själv kan ta reda på. Eftersom 3 st av dom inte har nämnts i tråden tidigare så är det helt onödigt att hänga ut dom med namn här.
Citera
2020-02-06, 18:15
Medlem
Citat:
Jag menar, özzfarsan å morsan har knappast tjänstefordon.

Mamoste kör en bil som är reggad på Özz aktiebolag. En Mercedes. Nämnt tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in