Citat:
Ursprungligen postat av
medianox
1. Nej, Hannes, du skall svara på frågan varför du ljög i ditt tidigare inlägg när du påstod att någon anmälan inte var registrerad.
2. Nej, Hannes, du skall tala om vilka direkta och indirekta hot som finns i min sons anmälan. Där nämns överhuvudtaget inget om media och att min son är advokat kan väl aldrig av någon uppfattas som ett hot. Jag har aldrig presenterat mig själv som advokat eftersom jag inte är eller har varit advokat.
1. I mitt inlägg 16/12 skrev jag ordagrant:
"I Miljö och Hälsovårdsnämndens arkiv finns det däremot ett diariefört inkommande e-post förtroendevalda 30/11 MHN 2018/7:22 (en signatur här har tidigare tipsat om detta). Mappen 7 är en samlingspost för inkommande e-post och man har synbarligen inte tagit upp detta som en anmälan. Mailet läggs så att säga till handlingarna och detta gjordes den 3/12."
Något kan ändrats sedan dess men det betvivlar jag. Jag ljög inte då och inte idag heller.
Det är ett hot att media sannolikt kommer bli inblandade. Inget olagligt men likväl ett hot.
Att din son presenterar sig som advokat, att en medarbetare på hans byrå även kommer vara aktiv i ärendet är ett indirekt hot eftersom advokater har stora yrkesmässiga kunskaper att ställa till problem för tjänstemän med sin kunskap att tolka regler och lagar. I brevet presenteras du inte alls mer än 84-åringen och jag minns inte längre hur du presenterar dig i bilagorna som är medsända i MHN´s arkiverade handling MHN 1918/7:22. Ids inte kolla.
Att jag blandar ihop titlarna advokat och jurist hej vilt har du rätt i - som så många andra "obildade" svenskar.