Citat:
Fantastiskt vilka helt verklighetsfrånvända påståenden folk kommer här i tråden när ni sitter och grupprunkar fram trådens betydelse.
Det finns sannolikt tusentals, om man säger hundratals så överdriver man absolut inte, hus som utan bygglov är ombyggda till bostadshus utan bygglov på Gotland. Myndigheter ingriper vid anmälningar när dessa innehåller tydliga bevis, tex foton, för att sådana skett som kräver bygglov.
Byggnadsnämnden sitter inte och suktar efter långa skrivelser att läsa som innehåller en massa i deras ögon svammel.
Länkningen ifråga om svartbyggen gällde ett hippt och trendigt bageri som sökte tillstånd 2013 för en rivning, uppförande av en ny byggnad och fem uthyrningsstugor. Efter två år, 2015 byggde de dessa stugor och nu 2018 fick de bygglov för åtgärderna men samtidigt en sanktionsavgift för att de utfört byggandet utan tillstånd.
Jag tror mest SVD-artikeln för några veckor sedan var ett tecken på "faran över". Tyvärr verkar varken Janne Josefsson eller Katerina Janouch replikerat eller fått det.
Om det är så och allt tyder på det att skatte och ekobrottsmyndigheter inte undersöker Nujjens förehavanden är det det som upprör mig mest i detta. Att inte byggnämnden undersöker alla olovliga ombyggen på ön upprör mig mindre. Argumentationen från den jag för ett bra tag sedan pratade med i byggnadsnämnden (när jag gjort min anmälan) var bra.
Att advokatsamfundet inte utesluter en advokat som anklagats för brott men inte dömts för det är något som jag har förståelse för.