2018-06-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
jämför AB's och Expressens artiklar, JJ's tuffaste omdömen om Özz saknades i Expressens version.
Artikeln i Expressen är så förbannat urvattnad att jag ser den som ytterligare exempel på usel krishantering.

Jo, jag jämförde artiklarna och även jag fann skillnader i tyngd mellan AB och Expressen.
Men det jag ville dra fram, det var att det tydligen börjar ske en sorts mjuk attitydförändring hos folket på Expressen, för nu gullar man inte längre med haverikurden. Nu skulle man nästan kunna säga att man hänger ut honom. Inte en dag för tidigt om du frågar mig. Har alltid haft svårt för den karln.
Citera
2018-06-05, 21:58
Medlem
1970-01-01s avatar
Kan dom helt enkelt inte bara ha kommit överens om att Özz betalar mer % på husen vid köpet mot att dom andra betalar för upprustningen.

Säg att Özz la 80-90% vid köpet och dom andra 20%
Men att dom räknade med att totalt ha betalt 50% var när alla reparationer osv är utförda.

Dvs indirekt har Özz betalt för renoveringarna genom att lägga ut mer pengar vid köpet först.
därför har Özz inte behövt föra över pengar när renoveringarna väl är igång.

Vad tror ni om den tanken?
Citera
2018-06-05, 22:08
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01
Kan dom helt enkelt inte bara ha kommit överens om att Özz betalar mer % på husen vid köpet mot att dom andra betalar för upprustningen.

Men att dom räknade med att totalt ha betalt 50% var när alla reparationer osv är utförda.

Dvs indirekt har Özz betalt för renoveringarna genom att lägga ut mer pengar vid köpet först.

Tror väl mera att eftersom Özz är känd så valde dom att inte överföra pengarna från hans konto.
För att det lättare skulle skapa uppmärksamhet om nån som får betalt kan visa utdrag att den har fått svarta pengar direkt från Özz än från hans svåger.
Citera
2018-06-05, 22:11
Medlem
För att det här skall nystas upp behövs det nog grävas även i Gotlands kommunfullmäktige. Hur ser kulturen ut när det gäller bygglov och godkännnde i efterhand när det gäller svartbyggen. Så har det gått till i Simrishamn, Österlen där Gudrun Schyaman varit med om att godkänna svartbyggen i kommunfullmäktige i efterhand (källa: Ulf lundells nyligen utgivna "vardagsliv"). SD har tre representanter. De har alla skäl i världen att redogöra för hur politiker och tjänstemän agerar i dylika spörsmål. Özz små pudlar kanske handlar om att vinna tid tills papper kommit i ordning som gör både Özz, politiker och tjänstemän ansvarsfria. Märkligt att det är så tyst bland de styrande gutarna i fallet Nujjens då det finns så mycket outreett och skumt, minst sagt.

Kommun/regionfullmäktige på Gotland brukar ligga i luven med länsstyrelsen av den enkla anledningen att det finns bara en kommun på Gotland och en länsstyre. Ständiga bråk om vem som egentligen har makten i frågor som gränsar till varandras ansvarsfrågor brukar dyka upp. Att spela på denna motsättning borde ge resultat.
Det jag far efter är att det handlar inte bara om staten, lagar och skatteverket. Kommunalt lagtrots dvs att strunta i lagar är etablerat sedan långeliga tider bland våra kommuner inom olika områden. Ännu har ingen kommun blivit stämd och detta vet kommungubbarna i våra 290 kommuner.
Citera
2018-06-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hela intervjun ligger på SVT Play, men det fanns en liten aptitretare efter eftertexterna till programmet som sändes.
Se själv: https://www.svtplay.se/video/1772454...=auto&tab=2018

Anledningen till att intervjun knappt kom med är att Özz betedde sig som ett barn, blev oanvändbart iom att programmet faktiskt inte handlade om Nujen.

Nu har ju Özz Nûjen tagit bort sin film från youtube och egna hemsidan. Då undrar jag om svt:s film är komplett eller klippt. Någon som vet?
Citera
2018-06-05, 23:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BV56
Nu har ju Özz Nûjen tagit bort sin film från youtube och egna hemsidan. Då undrar jag om svt:s film är komplett eller klippt. Någon som vet?

UG har klippt bort ca 10 minuter av Özz vansinne. Hela Özz eget klipp finns sparat på Youtube, 22 minuter.
Citera
2018-06-05, 23:27
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:

https://www.youtube.com/watch?v=f9yQV1HTaKs&t=871s
Citera
2018-06-05, 23:31
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1970-01-01

Min första tanke är att om Özz använder sig av en liknande förklaring framöver så kan vi vara säkra på att han både ljuger och att han lusläser allt som skrivs i tråden
Citera
2018-06-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Haha, projektilmagasinet (!!!), haha, säkert asbest i väggarna, massor av asbest, mera asbest än i Mattssons brandsäkra kalsonger, det bränner rejält av mångkulturen där nämligen. Asbest passar bra för raketforskarna, ja !

Amatörer ska inte hålla på med sådana här byggnader, i synnerhet inte bygga om dem till bostäder, fy fan vad vrickat

Haha, vilka stolpskott alltså
...
Vet inte, men jag antar att det inte är helt lätt att sanera asbest.

Nu minns jag inte vilken/vilka miljöpartister det var som använde otillåten bottenfärg till båtar men kan man kanske ha någon uppfattning om hur stor en asbest-nersmutsning kan sägas vara i relation till en bottenfärgs-nersmutsning?
Citera
2018-06-06, 00:01
Citat:
Den filmen från uppdrag granskning var nedklippt ganska rejält, men grejen är att själva klippningen var till Özz fördel i jämförelse med hela intervjun som puckot själv valde att ladda upp.

Den versionen som Özz laddade upp fick honom verkligen att framstå som en dåre, karln var ju för korkad att fatta att svt-klippningen var förhållandevis snäll mot honom.

Dåren sköt sig själv i foten helt enkelt genom att ladda upp sin egen version av intervjun.
Citera
2018-06-06, 00:06
Bannlyst
Kan Telias varumärke skadas av Damm / Nujen kontakter med terroristen Akilov?
Citera
2018-06-06, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Strålande!

Richard (Rickard enl folkbokföringen) Damm sambor och är gift med Debbie Nujen
https://www.ratsit.se/19770812-Ricka...sMiC5e36OZ_SQ8
Enda aktiva (tja) bolaget är Othem Omsorg som visar -1 i vinst.
Bolaget är/har varit EKB-HEM. Verksamhetsstatus:
Bolaget ska också bedriva boende för ensamkommande flyktingar, och boende enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), erbjuda hushållsnära tjänster, boendestöd till ungdomar. Special ledarskap till elever i skolor, vara ledsagare och utföra hemtjänst för ungdomar och vuxna samt hyra ut vård- och omsorgspersonal samt därmed förenlig verksamhet.
/ allabolag.se

Katerina Janouch mfl har iofs redan tweetat att Debbie inte svarar på något nr och ej är anträffbar på kontoret när media ringer.
Enligt Özz har MSM t o m ringt deras hemnummer... Özz snyftade om att reportrar ringt och pratat med hans syskonbarn, mao ringt hem. Så nog har de försökt få en kommentar.

Har någon ett LinkedIn konto som kan kolla upp Richard\Rickard Damm? Jag kan se en del men inte allt.
RÄTTELSE - Detta är den Rickard Damm det gäller;
https://se.linkedin.com/in/rickarddamm
Hans titel:
Head of Zone - Principal at ThirdRisk Ventures - Eisenhower Fellow - One of Sweden's 101 Top Supertalents - MBA
Jobbar på telia:
Head of Zone - Division X
Telia Company
augusti 2017 – nu (7 månader) | Stockholm, Sverige
"Founder" and Head of the Zone portfolio of B2C and B2B services.

Awarded an Eisenhower Fellowship in 2014.
(Since the organization’s founding, nearly 2,000 men and women have been awarded fellowships, forming a global network of leaders. Fellows are located in over 100 countries, including heads of government, cabinet-level officials, national legislators, provincial governors, university presidents, and CEOs of corporations and non-profit organizations who engage with other Fellows and with other members of the Eisenhower network.)
(länk: https://www.efworld.org/our-programs.../rickard-damm4 )

Head of Innovation
Telia Company
januari 2015 – augusti 2017 (2 år 8 månader) | Stockholm, Sverige
Led the Telia Company <-> Spotify partnership born out of Telias investment in 2015.
Also, as an outcome of the Spotify partnership... 'Founder' & Responsible for Telia Zone and Telia CoPlay.

Ericsson
Head of Business Development, Cloud (products, services and partnerships)
Ericsson
februari 2014 – januari 2015 (1 år)

Söker man på ratsit efter exakt namn och alla åldrar mellan 20 och 50 så dyker det bara upp en Rickard Damm i hela Sverige. En kille som jobbar på telia och jobbat på Ericsson torde bo i Sverige. Enligt Eisenhower Fellowship bor han i Sverige. Han finns med på bild tillsammans med Debbie vid mottagandet av Fellowship-grejen.

Killen framstår alltmer som en fullfjädrad globalist.

VDG SÄPO så är de riktiga sopor som inte lyckades hålla i Akilov lite längre så man kunnat stoppa dådet.
Helt förkastligt. Samtidigt väldigt märkligt att de inte ens haft Nujens inne på förhör! WTF?

Nujen får ta smällen men i skuggan finns Damm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in