Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/ingen-annan-skulle-komma-undan-med-att-veta-sa-lite/
Tack för länken.

Det behöver ju inte vara så, men i sammanhanget ser det ut som om han försöker proaktivt skadebegränsa.
Citera
2018-01-31, 23:23
Medlem
StigAllans avatar
De "Goda invandraralibina!" trillar ifrån allt eftersom som de falska parasiter på den svenska samhällskroppen de är!
Vi som hängt med i verkligheten hela tiden och har varit vägrande till att släppa in skitmänniskor från hela klotet i lägenheten Sverige får er idioter att ställas till svars!
De goda är svin så då fattar vi alla hur resten beter sig!

Popcornen börjar strax att bli aktuellt.
Citera
2018-01-31, 23:24
Medlem
CapsLock99s avatar
Noterar i UP en bankkonto status hos Akilov på ca 150K innan terrordådet. Av dessa medel kommer alltså närmare två tredjedelar från olika medlemmar i familjen Nujen som jag förstått det. Då jag inte tror att Akilov fått pengar på annat sätt för att finansiera Drottninggatan bör då Nujen's betalningar vara av mycket stor vikt för Akilov, möjligheten att 'agera' ökar väsentligt med goda finanser.

Nu tror jag inte att överföringarna utförts med kunskapen om att pengarna i nästa läge hjälper till att finansiera morden på Drottninggatan. Dock skulle ett liknande scenario i ex USA skulle anses vara terrorfinansiering till det att man helt kan avföra tanken vid förhör/undersökning. Frågan är vad påföljden blir då resultatet är detsamma.
Hade ex. Las Vegas shootern fått 85K av någon innan skjutningarna och skaffat fler gevär och ammunition för hade denne suttit i förhör, man hade inte släppt det utan att vara helt säkra att det inte fanns någon koppling.
Har Polisen förhört Nujen's?

Några av frågorna som bör ställas:
1.. Hade Akilov kunnat utföra terrordådet utan de intäkter han erhållit av bla familjen Nujen ?
2. Visste Nujen's om att Akilov var här illegalt ?
3. Vem kom överens med Akilov om svartarbete och lön för detta ?

I en rättsstat låter man inte något sånt här stå obesvarat
Senast redigerad av CapsLock99 2018-01-31 kl. 23:28.
Citera
2018-01-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/ingen-annan-skulle-komma-undan-med-att-veta-sa-lite/
"Jag fattar ingenting. Jag vet ingenting". Tänka sig att han fick användning av detta mantra så snart...
Citera
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99

Frågorna som snarast bör att ställas:
1.. Hade Akilov kunnat utföra terrordådet utan de intäkter han erhållit av bla familjen Nujen ?
3. Vem kom överens med Akilov om svartarbete och lön för detta

Hur underlättar det för någon att köra över folk med en lastbil om man har 85 000 SEK på banken? Kan du utveckla?
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
"Jag fattar ingenting. Jag vet ingenting". Tänka sig att han fick användning av detta mantra så snart...
Nujens dindu nuffin!

http://www.helagotland.se/samhalle/ozz-om-terroristens-jobb-pa-gotland-15051406.aspx

I polisförhör, som Expressen tagit del av, uppger Akilov att han arbetat på Gotland:

– Jag jobbade där svart ett par månader, säger Akilov

I expressen står att Nujens familj betalat in 75 000 kr till Akilov. För alla som kan mellanstadiets matematik så ser man snabbt att det är en bra bit över 85 000 kr, inte 75 000...
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/ozz-nujens-anhoriga-anlitade-akilov-for-renoveringsarbete-/
Senast redigerad av LuluBrooksie 2018-01-31 kl. 23:35. Anledning: Lade till mer text och länkar
Citera
2018-01-31, 23:30
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Noterar i UP en bankkonto status hos Akilov på ca 150K innan terrordådet. Av dessa medel kommer alltså närmare två tredjedelar från olika medlemmar i familjen Nujen som jag förstått det. Då jag inte tror att Akilov fått pengar på annat sätt för att finansiera Drottninggatan bör då Nujen's betalningar vara av mycket stor vikt för Akilov, möjligheten att 'agera' ökar väsentligt med goda finanser.

Nu tror jag inte att överföringarna utförts med kunskapen om att pengarna i nästa läge hjälper till att finansiera morden på Drottninggatan. Dock skulle ett liknande scenario i ex USA skulle anses vara terrorfinansiering till det att man helt kan avföra tanken vid förhör/undersökning. Frågan är vad påföljden blir då resultatet är detsamma.
Hade ex. Las Vegas shootern fått 85K av någon innan skjutningarna och skaffat fler gevär och ammunition för hade denne suttit i förhör, man hade inte släppt det utan att vara helt säkra att det inte fanns någon koppling.

Några av frågorna som bör ställas:
3. Vem kom överens med Akilov om svartarbete och lön för detta ?

UP=FUP antar jag.
Bra frågor.
Delar av familjen Nujen hade sannolikt varit inlåsta om detta hade skett i USA.
Citera
2018-01-31, 23:31
Moderator
Siegfrids avatar
Till Kändisskvaller för infogning i befintlig tråd.

Terrorism --> Kändisskvaller
/Moderator
Citera
2018-01-31, 23:33
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Hur underlättar det för någon att köra över folk med en lastbil om man har 85 000 SEK på banken? Kan du utveckla?

Du betalar andrahandshyra Vårby Gård
Du har pengar för att inte behöva uppsöka myndigheter, hålla sig undan
Du kan surfa på internet med ett abonnemang
Du köper månadskort på tunnelbanan
Du kan köpa butangas

Any questions ?
Citera
2018-01-31, 23:35
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserhajen
Ganska intressant att flertal tidningar tar upp detta, men mest som notiser och det nämns knappt att det är svartjobb.

Närmast kommer Nyheter24 med formuleringen "han tog emot betalningen i kontanter". Fokuset ligger på Akilov snarare än att Fam. Nûjen har begått skattebrott.

Hade det varit en moderat eller annan högerperson så hade den varit slaktad av media vid detta laget.

Finns fortfarande ett visst hopp i mig att SVD håller på att ta fram mer material för att kunna skriva en välgrundad artikel om detta, känns ju som öppet mål för journalister.
Det var väl just det han inte gjorde? Annars hade transaktionerna inte lämnat spår i bankkontot?
Citera
2018-01-31, 23:35
Medlem
Citat:

Frågorna som snarast bör att ställas:
1. Hade Akilov kunnat utföra terrordådet utan de intäkter han erhållit av familjen Nujen ?
3. Vem kom överens med Akilov om svartarbete och lön för detta

Detta är helt klart intressant. Om familjen skulle ha försörjt Akilov tiden innan terrordådet och han levde illegalt i Sverige. Det andra som jag tänker på är ju att Özzz syster Debbie är advokat och jobbar med asylärenden. Skulle inte hon ha reagerat på detta, eller hade hon ingen aning om att folk som jobbade på familjens egendomar på Gotland befann sig olagligt i landet.
Citera
2018-01-31, 23:36
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon

Det är inte gratis att anskaffa delar till en bomb. Inte heller att skalla en smartphone med tillräckligt abonnemang för att kontakta skäggapor utomlands. Utan dessa pengar skulle han inte heller kunna driva runt i månader och planera det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in