Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-31, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollmia
Din fetade kommentar fick mig att tänka på Weird Al Jankovic video - Fat -
https://www.youtube.com/watch?v=t2mU6USTBRE

Nåja det var off topic - men ni fattar...

Nån i familjen kommer att hängas ut... och min femtioöring ligger på svågern just nu... han kommer att stå därmed hela kennelns hundhuvuden och ta straffet om något av allt som grävts upp går vidare i domstol... och även det inte gör det så står svågern där med straffet... ALLT ÄR HANS FEL!! säger Nujens familj... och mannen i fråga har även en skilsmässa att se framemot... Inget får kladda ner familjens namn - En Person Ska Bort!! Och just nu är det svågern... svensken som inte kunde låta bli att betala svart arbetskraft (som det ser ut just nu).... så BORT BORT BORT....

Så enkelt är det inte. Systern och pappan har ju själva överfört pengar till terroristen. Gjorde dom det mot faktura? Knappast. Alltså har dom ett personligt juridiskt ansvar som de inte kan springa ifrån.
Citera
2018-01-31, 22:53
Medlem
En sak bör alla veta här. Özz och hans familj är kurder. Inget annat folk har dödat så många IS terrorister som kurderna gjort. Özz familj är så långt ifrån islamsk terrorism man kan komma. Att ens försöka koppla ihop Özz med Akilov och hans gärning är som att anklaga en indian i amazonas för palmemordet. Men så klart i egenskap av komiker och en syrra som advokat som pejar svart är det inte bra. Vem fan har inte betalat svart till hantverkare. Skulle vilja se deras min. Vad var oddsen att en hanverkare som putsat deras skit skulle bli Sveriges värsta mördare. Högoddsare
Citera
2018-01-31, 22:54
Medlem
Trollmias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero
Så enkelt är det inte. Systern och pappan har ju själva överfört pengar till terroristen. Gjorde dom det mot faktura? Knappast. Alltså har dom ett personligt juridiskt ansvar som de inte kan springa ifrån.

Jag har tyvärr förlorat allt hopp om att svensk rätt ska fungera - nånstans kommer de slinka undan...

Om inte - då blir jag glad och kommer att skåla med ännu mer popcorn... jag kommer att få hela mitt lokala reningsverk att blomma med majsplantor alltså!!
Citera
2018-01-31, 22:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Det jag menar med skitspridning som förmörkar, är att det sprids en massa skit som tar bort fokuset från det som kanske faktiskt eventuellt sannolikt absolut eller ej har hänt. Är du med?

Det verkar som att de anlitat externa resurser, och om dessa har betalat det de ska i form av skatter syns inte i Nujen-kretsens redovisningar.
Vad menar du, hela tjocka släkten Nujen har ju betalat pengar direkt in till Akilovs personliga konto, 153 000, samtidigt som Akilov taxerat för femtio tusen det året. Föreslår att du läser på!
Citera
2018-01-31, 22:57
Medlem
mikael_svenssons avatar
Citat:
Du har visat dig vara en idiot tidigare, och du lyckas med det igen. =)

Sammanfattningsvis så är familjen Nujen beroende av inkomster som har med invandring att göra.
Oavsett vilket står familjen med bajs i ansiktet. Det värsta kladdet kanske går få bukt med, men stanken kommer dröja sig kvar en lång tid.

Du fattar inte, va? Jag behöver vara mer konkret, annars blir det för jobbigt där inne bakom skallbenet på dig att reda ut?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HedgeZero

Dessutom är det "Svarta Cash som betalas för Svarta Jobb". Det kan väl vilken treåring som helst räkna ut. Att de sedan har sponsrat idioten behöver ju inte antas som sannolikt. Men som alla andra A**r lurar de ju oss alla inklusive staten på Cash!

Det mest tragiska i denna situation är att flera oskyldiga människor fick sätta liv o lem till på olika sätt!
Senast redigerad av Trollpungen 2018-01-31 kl. 22:59.
Citera
Medlem
Citat:
Det jag menar med skitspridning som förmörkar, är att det sprids en massa skit som tar bort fokuset från det som kanske faktiskt eventuellt sannolikt absolut eller ej har hänt. Är du med?

Det verkar som att de anlitat externa resurser, och om dessa har betalat det de ska i form av skatter syns inte i Nujen-kretsens redovisningar.

Den externa resursen var i detta fall en illegal invandrare.
Citera
2018-01-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Enligt en artikel i dec i Expressen hävdar han att då inte visste vem som höll på med hans projekt....skrev han artikeln för att gardera sig mot en eventuell granskning...eller är jag konspiratorisk ? Men en sak är säker, trovärdigheten för honom har minskat. Kommer han att fortsätta skriva i Expressen?
Kommer han att fortsätta med sina shower?
Har du en länk till artikeln?
Det låter mer som Uppmärksamt än Konspiratoriskt.
Citera
2018-01-31, 23:01
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad menar du, hela tjocka släkten Nujen har ju betalat pengar direkt in till Akilovs personliga konto, 153 000, samtidigt som Akilov taxerat för femtio tusen det året. Föreslår att du läser på!
Det får du utveckla. Vad är det jag inte har läst.
Det är det här jag menar blir så fel. Du vill ha ett drev. Hans syster har betalat en hantverkare svart. Det har även jag gjort.
Citera
2018-01-31, 23:02
Medlem
Vem är Debbie Nujen? Är det Özze's syster? Hon är ju advokat på firman Klint i Stockholm som bara har kvinnor anställda och mest verkar jobba med asylärenden.

http://advokatklint.se/medarbetare
Citera
2018-01-31, 23:03
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han insåg naturligtvis redan i december att detta skulle komma fram i samband med rättegången.

Det skall du inte ge dig fan på. Han förefaller rätt korkad.
Citera
2018-01-31, 23:04
Medlem
laserhajens avatar
Ganska intressant att flertal tidningar tar upp detta, men mest som notiser och det nämns knappt att det är svartjobb.

Närmast kommer Nyheter24 med formuleringen "han tog emot betalningen i kontanter". Fokuset ligger på Akilov snarare än att Fam. Nûjen har begått skattebrott.

Hade det varit en moderat eller annan högerperson så hade den varit slaktad av media vid detta laget.

Finns fortfarande ett visst hopp i mig att SVD håller på att ta fram mer material för att kunna skriva en välgrundad artikel om detta, känns ju som öppet mål för journalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in