Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-20, 13:10
  #6001
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för rapporten. För i min värld så har den som betalar svart ofta svarta inkomster själv, så det känns relevant att försöka förstå var dessa svarta inkomster härstammar ifrån.

Absolut, men för en tillfällig besökare så framgår inte något uppenbart fusk. Om det fuskas så sker det med andra metoder som besökaren inte märker. Showbranschen har ju länge varit ett träsk med svarta inkomster och ersättningar, men i takt med att folk betalar med kort istället för kontant så blir det svårare att fuska. Det är så längesen jag jobbade med sådant att jag inte har koll på hur man fuskar nuförtiden.
Allmänt gäller att för att kunna betala ut svarta ersättningar så måste man ha svarta inkomster. Sen gäller det att fundera ut hur de där svarta inkomsterna ska kunna fixas. Kontanta pengar luktar inte, så har man sådana är det enklare. Om pengaströmmen primärt går via bank/kort så måste man hitta ett sätt att avdela den strömmen till ett ställe där den går att omvandla från vit till svart. Samtidigt finns det många som vill göra tvärtom, kommer med svarta inkomster som de vill tvätta till vita. Så kan de här personerna mötas så kan de säkert hjälpa varandra.
En vidare utläggning i hur man allmänt hanterar svarta pengar kan vi ta i Ekonomi, i denna tråd tror jag att den blir OT.
Citera
2018-05-20, 13:18
  #6002
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Absolut, men för en tillfällig besökare så framgår inte något uppenbart fusk. Om det fuskas så sker det med andra metoder som besökaren inte märker. Showbranschen har ju länge varit ett träsk med svarta inkomster och ersättningar, men i takt med att folk betalar med kort istället för kontant så blir det svårare att fuska. Det är så längesen jag jobbade med sådant att jag inte har koll på hur man fuskar nuförtiden.
Allmänt gäller att för att kunna betala ut svarta ersättningar så måste man ha svarta inkomster. Sen gäller det att fundera ut hur de där svarta inkomsterna ska kunna fixas. Kontanta pengar luktar inte, så har man sådana är det enklare. Om pengaströmmen primärt går via bank/kort så måste man hitta ett sätt att avdela den strömmen till ett ställe där den går att omvandla från vit till svart. Samtidigt finns det många som vill göra tvärtom, kommer med svarta inkomster som de vill tvätta till vita. Så kan de här personerna mötas så kan de säkert hjälpa varandra.
En vidare utläggning i hur man allmänt hanterar svarta pengar kan vi ta i Ekonomi, i denna tråd tror jag att den blir OT.
Man får helt enkelt utgå ifrån & hoppas att skatteverket, i sin granskning av Özz, korsreferarar alla hans "gig" med en motsvarande vit faktura.

Jag har släktingar som spelar i ofattbart meningslösa & tröttsamma cover-band på pubar & klubbar. Där är det fortfarande väldigt mycket svarta inkomster.
Citera
2018-05-20, 13:35
  #6003
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Absolut, men för en tillfällig besökare så framgår inte något uppenbart fusk. Om det fuskas så sker det med andra metoder som besökaren inte märker. Showbranschen har ju länge varit ett träsk med svarta inkomster och ersättningar, men i takt med att folk betalar med kort istället för kontant så blir det svårare att fuska. Det är så längesen jag jobbade med sådant att jag inte har koll på hur man fuskar nuförtiden.
Allmänt gäller att för att kunna betala ut svarta ersättningar så måste man ha svarta inkomster. Sen gäller det att fundera ut hur de där svarta inkomsterna ska kunna fixas. Kontanta pengar luktar inte, så har man sådana är det enklare. Om pengaströmmen primärt går via bank/kort så måste man hitta ett sätt att avdela den strömmen till ett ställe där den går att omvandla från vit till svart. Samtidigt finns det många som vill göra tvärtom, kommer med svarta inkomster som de vill tvätta till vita. Så kan de här personerna mötas så kan de säkert hjälpa varandra.
En vidare utläggning i hur man allmänt hanterar svarta pengar kan vi ta i Ekonomi, i denna tråd tror jag att den blir OT.

Om det hanteras kontanter på Norra Brunn via en kassaapparat som sätts upp i entrén kan dessa även med kvitto kunna vara föremål för hantering utanför skattebaserade system. Lägg därtill om det finns Swish som är ett lämpligt sätt att Konvertera kortkunder.

Henrik Schyffert med sina vänstergelikar tog i min mening över Norra Brunn för 15år sedan, dessförinnan var det ett standup ställa för alla. Nu är det en politisk installation där mestadels vänstersympatisörer för skicka ut politiska idéer. Tråkigt, jag går aldrig dit länge, roligare med mångfald! av standup.
Citera
2018-05-20, 19:37
  #6004
Medlem
Wayaheads avatar
Var har youtubeklippet när JJ försöker intervjua ÖN tagit ivägen? Där man kunde se up / down votes, hittar inte det längre.
Citera
2018-05-20, 19:46
  #6005
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Var har youtubeklippet när JJ försöker intervjua ÖN tagit ivägen? Där man kunde se up / down votes, hittar inte det längre.
https://www.youtube.com/watch?v=G5qru1cnIwo&t=88s
Citera
2018-05-20, 20:00
  #6006
Medlem
När man såg och hörde Akilov på klippen som SVT sänt idag så tänkte man direkt att han såg pigg och rask ut. Han kan nog ha gjort ett bra jobb i Tingstäde.
Citera
2018-05-20, 21:38
  #6007
Medlem
"Som tur är har jag spelat in hela vår intervju och där kan svenska folket själva se hur Janne Josefsson ”jobbar” och fastän han vet att jag inte har varit inblandad eller delaktig i denna fråga överhuvudtaget så försöker han skada mitt anseende offentligt och därför ställer jag mig frågande till hans agerande och undrar vems agenda och vems ärenden som Janne Josefsson går? Och att han även som 65 årig gubbe ringer tioåriga barn och frågar om deras föräldrar är där och fastän barnen blir rädda och inte vill prata så ringer han dem igen ett flertal gånger och frågar samma sak, visar på en arbetsmoral och en pressetik som jag tror många med mig föraktar."

http://www.nujen.nu/sa-jobbar-janne-josefsson/

Ja Özz "vidriga jävel" Nujen du visar vilken vidriga idiot du är på detta 22.56 min långa klipp.

Özz kunde håva in 45 000 skattekronor från skattebetalaren i Tidaholm utan att behöva resa på röven. Finns det någon som sitter på nån info vilken idiot som tagit beslutet från kommunen att ta in denna vidriga horunge?
Citera
2018-05-20, 21:57
  #6008
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81


Özz kunde håva in 45 000 skattekronor från skattebetalaren i Tidaholm utan att behöva resa på röven. Finns det någon som sitter på nån info vilken idiot som tagit beslutet från kommunen att ta in denna vidriga horunge?
Uppgifter om bokningen här. Han hade tydligen gått ner i pris, ordinarie pris på två timmars föreläsning ligger på 60 000. Plus moms.
https://nyheteridag.se/mejlen-avsloj...l-utanforskap/
Citera
2018-05-20, 21:58
  #6009
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
"Som tur är har jag spelat in hela vår intervju och där kan svenska folket själva se hur Janne Josefsson ”jobbar” och fastän han vet att jag inte har varit inblandad eller delaktig i denna fråga överhuvudtaget så försöker han skada mitt anseende offentligt och därför ställer jag mig frågande till hans agerande och undrar vems agenda och vems ärenden som Janne Josefsson går? Och att han även som 65 årig gubbe ringer tioåriga barn och frågar om deras föräldrar är där och fastän barnen blir rädda och inte vill prata så ringer han dem igen ett flertal gånger och frågar samma sak, visar på en arbetsmoral och en pressetik som jag tror många med mig föraktar."

http://www.nujen.nu/sa-jobbar-janne-josefsson/

Ja Özz "vidriga jävel" Nujen du visar vilken vidriga idiot du är på detta 22.56 min långa klipp.

Özz kunde håva in 45 000 skattekronor från skattebetalaren i Tidaholm utan att behöva resa på röven. Finns det någon som sitter på nån info vilken idiot som tagit beslutet från kommunen att ta in denna vidriga horunge?
Det framgår tidigare i tråden, vilken invandrad "projektledare för integration" som låg bakom inbjudan.
Citera
2018-05-21, 09:33
  #6010
Medlem
powderfuckers avatar
Det bästa jag vet just nu är när bert säger "özzen".
Citera
2018-05-21, 10:34
  #6011
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81
Är du Özz Nûjen stolt över att Akilov dödat ett barn och andra människor med ev dina svarta pengar?

Tror inte han bryr sig ett smack faktiskt.
Citera
2018-05-21, 10:39
  #6012
Medlem
powderfuckers avatar
https://mobile.twitter.com/ozznujen/...58109558476800 internet e inte nådigt. Det är just varför det är så fucking viktigt med anonymt internet.
Vi vann vm i håkky igår özz. Sug min kuk özz
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback