Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-06, 11:52
Medlem
"Morgan Cohen Shillberg" ....
Citera
2018-05-06, 12:00
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Underbart!

I självaste SR P(k)1 !
Ca från 1:09:15

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1067460?programid=438

Stort tack för länken! Vansinnigt härligt!
Citera
2018-05-06, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jo samma som SVT brukar ringa in Jerzy apropå en lavinartad ökning av gruppvåldtäkter. Jerzy, 80 år, grundat på hans studier från tidigt åttiotal landar alltid i att det kan vara så att det är anmälningsbenägenheten som ökat och att gruppvåldtäkter var lika vanligt förekommande förr som nu.

Den karln är ju dement och slut - Vad har hans lön kostat skattebetalarna egentligen under alla år ?
Och hans rapporter har inte gett någonting, grov brottslighet har ju ökat
Under Sarneckis tid så har ju brottsligheten ökat kraftigt, framförallt emot tex äldre

Så här i efterskott har Sverige fått valuta för pengarna för Sarneckis lön då då ? Vad tycker ni ?
Har Jerzy Sarnecki skrivit några standardverk om brottslighet då ?
Mest blaj blaj han har kommit med

Sarnecki är nog totalt ointresserad av förortsbrottslighet pga att han klarar inte av att sätta in sig i den, Och han är nog för tjockskallig för det - Han förstår inget av språket där, eller vilka mekanismer som styr...

Inte hört något om att han varken har bevistat någon rättegång någonsin - eller intervjuat offren eller GMs ?
Karln är bara en obotlig bokmal
Han är bara en PK-Hund som har blivit uppfostrad i sann PK-Anda

Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Hans nästa krönika kommer på onsdag den 9 maj. Det finns ingen krönika av honom som hoppats över. Den kommer varannan vecka och på onsdagar. Först därefter vet vi om Expressen gjort något åt hans krönikor!
Får väl se då ? Expressen får väl snällt fråga om Solkonungen Özz vill ha svart betalt ?

Gissar väl på att det är någon i Özz omgivning som nu glappat till Polis eller åklagare ?
Citera
2018-05-06, 12:16
Medlem
dobbelinas avatar
Citat:
Hans nästa krönika kommer på onsdag den 9 maj. Det finns ingen krönika av honom som hoppats över. Den kommer varannan vecka och på onsdagar. Först därefter vet vi om Expressen gjort något åt hans krönikor!
Det Svenska mediaetablissemangets avrättningsmetod för urspårade Kurdkomiker är ekande tystnad.
Citera
2018-05-06, 12:42
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramboll
Underbart!

I självaste SR P(k)1 !
Ca från 1:09:15

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1067460?programid=438

När SR går så långt, om än i skydd av "satir", bränner tampen fortare än stubin och vi kan därför vänta en veritabel explosion i ansiktet på Özz ganska snart

(Vet inet varför, men nu kan jag inte få "Ansiktsburk" ur huvudet !)
Citera
2018-05-06, 12:49
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
När SR går så långt, om än i skydd av "satir", bränner tampen fortare än stubin och vi kan därför vänta en veritabel explosion i ansiktet på Özz ganska snart

(Vet inet varför, men nu kan jag inte få "Ansiktsburk" ur huvudet !)

Vi får väl se. Ett säkert tecken blir om Expressen låter honom skriva en ny krönika i närtid. Om även denna smutsblaska tar handen från sin allra mest älskade husblatte vet man att det är kört för honom. Dock; att alla "kollegor" skrattar bakom hans rygg betyder inte att allmänheten tröttnar på hans håriga lekamen: se bara på skämtet Anna Book som ingen respekterar men som år efter år syns i offentlighetens ljus.
Citera
2018-05-06, 13:07
Medlem
Mr.Swedens avatar
Har nu lyssnat på radion.

Ja det inslaget vare verkligen proppen ur. SR fegade visserligen och körde ut det i humorkostym, men nu är Akilov, Drottninggatan och Özz Nujen för evigt sammanlänkade.

En bra, solig söndag i konungariket Sverige.
Citera
2018-05-06, 13:44
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Inte för att jag direkt misstror dig, men vilken massmediarapportering är det du hänvisar till?

Jag tycker jag sniffar av det mesta i MSM, men har inte sett någon journalist från det skrået kommentera -eller ännu mindre analysera, kopplingen Akilov-Nujen-hypotetiske Drottninggatankurden.
Tyvärr minns jag inte källan.
Citera
2018-05-06, 13:54
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Negativa kommentarer även från kurder? Att negativa kommentarer rensades visste jag. Av kvarstående, positiva kommentatorer, såg 9 av 10 ut att vara invandrare/kurder, resten svenskar.
Kan inte minnas hur det såg ut innan saker och ting började raderas, tyvärr. Sen vet jag inte hur man avgör huruvida någon är turk eller ej, enbart baserat på namn.
Citera
2018-05-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden

Ja det inslaget vare verkligen proppen ur. SR fegade visserligen och körde ut det i humorkostym, men nu är Akilov, Drottninggatan och Özz Nujen för evigt sammanlänkade.

Ja, visserligen gick budskapet om att Özz Nujen plus svåger går att direktkoppla till Akilov, ut från SR genom ett humorprogram. Men vi skall inte glömma att Erik Blix här sticker ut hakan väldigt långt iom att han hänger ut Özz Nujen vid namn. Sannerligen en riktigt solig dag i konungariket Sverige!

Lite OffT: Säkert känner sig EB mycket trygg i det han nyss gjorde. EB vill nog inte dra vanära över sitt efternamn. Ordföranden i IAEA och i den s k Blixkommissionen var Hans Blix. Denne är EB:s farbror
Jag gissar att HB vid nästa släktmiddag kommer att uttrycka uppskattning över sin brorsons nålstick mot "komikern" Özz Nujen.

Här en nästan direktlänk till dagens avsnitt av "Public Service": https://sverigesradio.se/publicservice
Senast redigerad av Carinah78 2018-05-06 kl. 14:04.
Citera
2018-05-06, 14:04
Medlem
A32s avatar
Citat:

Vi avvaktar
Citera
2018-05-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden

Jo, Erik Blix, är väl en av få på SR som inte är extremt räddhågsen. Ledningen på SR vet nog att EB är lite av ett riskprojekt att ha på lönelistan även om det är under täckmanteln satir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in