Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 08:13
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A32
Hur kan Du skylla på Janne J?
Özz uppträder ju som att man uppfattar en ål som förlamad!
Läs tråden utan huvudet under armen så förstår du sammanhanget. UG´s 1 timmes granskning lades ut 16.00 och extramaterialet lades ut på kvällen. Vilken tid tror du jag såg UG?
Citera
2018-04-26, 08:19
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Tycker det här är så himla löjligt. Helst utfrågningen Janne Josefsson gör. Sen att Özz inte precis gör det bästa försvarstalet utan blir aggressiv och defensiv direkt får mer tala om hur kränkt han känner sig och hur dålig hans retorik är. Men det talar mer om hans intelligens, hans syrra gör rätt att ignorera media helt.

Vad som hände var säkerligen detta.

Özz och Syrra samt svåger är delägare i en firma som äger ett hus.
Svågern tar på sig uppdraget att renovera huset.
Svågern anlitar Firman Polackibanan AB
Svågern får faktura från firman Polackibanan AB i vilket han skall betala X till den.
Sen får Svågern en till faktura från firman Polackibanan AB i vilket han skall betala ca 80k eller nu vad det var till deras Nordea-konto. På det här sättet så slipper Polackibanan AB att länka svartarbete till dem utan den länken går till Svågern. De kan sedan fortsätta att anställa svart utan att bli granskade av SKV.

Det Svågern inte vet är att den betalningen är svart till Akilov.
Så på detta sätt är det svartjobb by proxy.

Hade det varit någonting mer än detta hade polisen och Säpo varit på dem som fan, vilket de inte är.

Men att försöka få det till att Özz Nujens familj är medvetet terroristfinansiärer är bara löjligt.

Den här tesen låter rimlig, med ett undantag.

Varför gör inte familjen Nujen en Guillou? När han blev anklagad för nått betygs-tjohej så slängde han upp pappret i fejset på journalisten mitt i Nyhetsmorgon. Avväpnande och helt omöjligt för journalisten att inte backa.

Om denna faktura som möjliggör ett svartjobb by proxy existerar. Visa upp den, och hela familjen blir rentvådd. Nu blev det sju resor värre för familjen med denna katastrof till intervju. För ingen förutom familjen själv kan se det klippet och tänka "så där försvann alla misstankar om något brottsligt"....
Citera
2018-04-26, 08:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Tror du på allvar att Özz är för terrorism?
Lagen om terrorfinansiering kräver inte att man är för terrorism för att fällas. Eller för den delen att man medvetet stöder terrorism.

Det handlar om att man är skyldig att kolla upp & redovisa vem man betalar ut pengar till. Annars kan man dömas för brott.

Jag hade nog inte rest utanför Sverige om jag varit Özz, för då kan det bli "Gå till Guantanamo utan att passera gå". För det kan ju vara så att någon har golat ner honom.
Citera
2018-04-26, 08:23
Medlem
A32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Läs tråden utan huvudet under armen så förstår du sammanhanget. UG´s 1 timmes granskning lades ut 16.00 och extramaterialet lades ut på kvällen. Vilken tid tror du jag såg UG?

"Med huvudet under armen" måste Jag erkänna: Förstår inte frågan????
Citera
2018-04-26, 08:25
Medlem
Separatistens avatar
Özz kör med attack är bästa försvar. Det går väl sådär.

Özz -"Prata med min svåger" (som gjort sig oanträffbar)

Özz -"Jag har inte med det här att göra, jag är inte inblandad" (jo, i allra högsta grad)

Intervjun ser ut som att den är gjord inuti i ett fängelse, där Özz borde sitta.
Citera
2018-04-26, 08:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dobbelina
Adjözz till din trovärdighet.
Skulle han försöka gå upp på scen igen i framtiden, blir han antingen
utskrattad eller utbuad.
Jag ser ett nytt Meme under utveckling.
Citera
2018-04-26, 08:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Varför upprepar kurden JJ´s namn hela tiden?
Någon slags variant på "Jag vet var du bor".
Citera
2018-04-26, 08:32
Medlem
Overminds avatar
Han kan väl för fan låta Janne ställa frågorna och sen svara på dem så gott han kan. Men hans turk gener slår igång direkt. De aktiveras direkt så då måste han anfalla Janne istället och det blir bara käbbel av alltihop.

Låt Janne komma med frågorna och du svarar Özz... Så pinsamt. Antagligen är han skyldig och mår väldigt dåligt av detta.
Citera
2018-04-26, 08:33
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DannyButterman
Jag har alltid tänkt på özz som gapig och korkad, men här förvånar hans beteende mig. Jag trodde uppriktigt sagt inte att han var så jävla gapig och korkad.

Synd att den självklara frågorna ”när du fick reda på transaktionerna, har du försökt ta reda på vad Akilov gjorde i ditt hus?” och ”vad gav din svåger DIG för förklaring?” aldrig ställdes.
Dessutom har ju svågern intervjuats av en trådmedlem & svågern sa då att han inte kände till Akilov överhuvudtaget.
Citera
2018-04-26, 08:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bern666
Vore intressant att veta om Özz som Fjälljägare han finns inte enligt mig på några listor. Berätta mera...
Det kan vara intressant att gräva vidare på. Är det offentliga uppgifter om vem som gjort lumpen där?
Citera
2018-04-26, 08:38
Medlem
Och medan tråden debatterar Özz trovärdighet så upplåter Bonniers på nytt en plattform för Özz så att han från etablissemangets höga höjder kan pissa ned på svensken.

Nu är vi tydligen på något sätt moraliskt skyldiga till turkarnas och kurdernas folkmord på kristna för över 100 år sedan.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sverige-bryr-sig-inte-om-folkmordet-egentligen/
Citera
2018-04-26, 08:44
Medlem
Özz har gått in på UGs twitter:
"Han är en creepy gubbe, han försöker hänga ut mig för att jag är utlänning. Han är en jävla simpel tölp och rasist. Hur vågar han ringa min familj? Vem fan bryr sig om vi har betalat Akilov svart eller inte. Man ska ge fan i att ge sig på oss bara för att vi har utländska namn."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in