Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-04-26, 08:45
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitingen
Hur kan man bränna sin svåger så mycket som Özz Nujen gör?
Finns det ingen familjeband?

Vem är svågern?
Svågern är Rickard Damm, som är VD på Telia Zone, som dessutom äger bolaget Othem Omsorg AB som driver flyktingboende.
Citera
2018-04-26, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Özz har gått in på UGs twitter:
"Han är en creepy gubbe, han försöker hänga ut mig för att jag är utlänning. Han är en jävla simpel tölp och rasist. Hur vågar han ringa min familj? Vem fan bryr sig om vi har betalat Akilov svart eller inte. Man ska ge fan i att ge sig på oss bara för att vi har utländska namn."
EDIT: Det var ett (roligt) fejkkonto. Rekommenderas, @ozznujjen
Citera
2018-04-26, 08:53
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
” I förhör berättade Akilov själv att han arbetade svart som medhjälpare till målare och inte genom något företag, vilket Janne Josefsson nämner.

– Du litar mer på en terrorist än att prata med en person som är ansvarig för det här projektet? frågar Özz Nûjen då. ”

Özz lille, vad har Akilov att förlora på att berätta om ”svartjobbet”, det är ju en piss i havet i Akilovs sammanhang? Men för dig, ditt jävla as, har det betydelse av en helt annan dignitet!

Özz Nujens beteende är själva definitionen på en svartskalle, exakt såhär beter de sig! Det är det beteendet som inte ska finnas i det här landet! Özz Nujen är körd, desperationen avslöjade honom, nu står han där, lika nerpissad som Soran!

Özz kunde ju då lämpligen ha gett Janne tillfälle att göra sig en uppfattning om tillförlitligheten hos svågern vs terroristen genom att helt enkelt ge kontaktmöjlighet till den ansvarige för projektet ”svågern, för att sätta upp ett möte eller åtminstone ringt upp så han fick redogöra i telefonintervju...
Citera
2018-04-26, 08:53
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Och medan tråden debatterar Özz trovärdighet så upplåter Bonniers på nytt en plattform för Özz så att han från etablissemangets höga höjder kan pissa ned på svensken.

Nu är vi tydligen på något sätt moraliskt skyldiga till turkarnas och kurdernas folkmord på kristna för över 100 år sedan.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/sverige-bryr-sig-inte-om-folkmordet-egentligen/

Ja, det är helt galet att varenda politisk gren i mellanöstern ska lyftas fram i våra medier. Jag fattar att Muslimska Brödraskapet och Gulenrörelsen bägge har massor av anhängare här och att många av dessa är högt uppsatta inom olika verksamheter, men någon borde se till att dessa organisationer (och deras anhängare) lämnar landet. Det är inte en strid vi skall eller bör lägga oss i; och absolut inte med skattepengar som behövs till annat. Bägge dessa organisationer betraktas som terrororganisationer beroende på vem du lyssnar på, och det är skrämmande när man läser om hur etablerade dom är i Sverige. Jag tänker bland annat på Norells rapport om brödraskapet.

I övrigt tror jag fortfarande inte att Özz medvetet skulle finansiera en person som Akilov om han vetat vad som var på gång. Vi vet ju inte heller om han känt till den här individen specifikt, eller om det är som han säger; dvs, att andra personer hållit i trådarna kring renoveringen.
Däremot vore det intressant att veta hur asyladvokaterna satt denna sorts affärsverksamheter i system generellt. Om det är svartjobb och byggverksamhet så är det ändå sannolikt att någon organiserat det hela. Bokat biljetter, boende mm.
Att det begåtts brott i detta fall känns ju rätt uppenbart.
Citera
2018-04-26, 08:56
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Svågern är Rickard Damm, som är VD på Telia Zone, som dessutom äger bolaget Othem Omsorg AB som driver flyktingboende.

En intressant frågeställning är varför man väljer att transportera en asylsökande hela vägen från norra Stockholm iställlet för att anlita någon lokalt om man ändå tänkt sig anlita svart arbetskraft?
Citera
2018-04-26, 08:57
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Han kan väl för fan låta Janne ställa frågorna och sen svara på dem så gott han kan. Men hans turk gener slår igång direkt. De aktiveras direkt så då måste han anfalla Janne istället och det blir bara käbbel av alltihop.

Låt Janne komma med frågorna och du svarar Özz... Så pinsamt. Antagligen är han skyldig och mår väldigt dåligt av detta.

Solklart skyldig, annars skulle han inte agera som han gör. Viken jävla pajas, ALLA ser ju hur skyldig han är med tanke på hans argumentation. Özz är körd för tid och evighet, terroristfinansiär och förmodligen sympatisör med terrororganisationer. Bara en fasad med hans jävla "comedian" fasad, han följer bara protokollet från terror organisationer att infiltrera sig i samhället så människor skall glömma bort hans egentliga ursprung. En sovande cell skulle jag gissa att han är.
Citera
2018-04-26, 08:57
Medlem
Overminds avatar
Snacka om Özz gör sig märkvärdig och försöker på något vis dra fram rasistkortet när han säger "HOPPAS SVT ÄR NÖJDA MED DIN PRESTATION JANNE. NÄR DU RINGER MIN MOR! NÄR DU GER DIG PÅ EN KURDISK GAMMAL DAM."

Är det verkligen nödvändigt att nämna kurdisk? Skall det ge mer sympati eller?
Citera
2018-04-26, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fghjkl
När det här blåsts upp till denna nivå måste väl detta tas tag i av berörda myndigheter, Polisen? Skatteverket?
Ställa Özz, systern och svågern mot väggen med omvänd bevisbörda som brukar vara tillämpligt vid liknande brott?

Om inte skatteverket och polisen utreder det här så får man anta att alla kan anlita svart arbetskraft om 85000,- per år. Alla behandlas lika eller?

Citat:
Ursprungligen postat av benganbanan
Inget i hans reaktion tyder på att han känner sig felaktigt utpekad, är du så pass dålig på att läsa hur en människa agerar?

I intervjun är han uppenbart i attack-läge, vilket är ett typiskt agerande för en person som har något att dölja vid konfrontation. Han försöker hela tiden trycka ner Janne emotionellt genom härskarteknik som baseras på att få den andre att känna skam, därför han ologiskt talar om barn och sin "kurdiska mamma", eller Jannes påstådda "pinsamma" redaktion och arbete. Han totalförnekar att han har med det att göra trots att det bevisligen är falskt, endast en skyldig kan förvränga verkligheten på det viset för att mentalt skydda sig själv och sina lögner.

Det går ihop med att han laddade upp hela intervjun i tron om att han skulle se bra ut, hans verklighet är så förvrängd pga hans mentala försvar, något enbart en skyldig är kapabel till att göra, eller ens har behov av. Intervjun avslöjar honom totalt, verkligen helt ofattbart att han befinner sig i sådant mentalt läge att han tror detta hjälper honom, men han vet antagligen att hans karriär är över och det gör honom desperat.

Kommer ej sakna Özz, ännu en falsk kurd som visar sitt sanna smutsiga inre.

Hans karriär borde verkligen vara över. Varje gång han figurerar i TV borde man kontakta TV och MSM och fråga om Özz svarta betalningarna och om det går samman deras värdegrund.

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/ozz-nujen-tillbakavisar-uppgifter-om-att-akilov-jobbat-svart

Är inte detta ren lögn? Pengarna till Akilov kom från hennes konto vad jag minns, ävenså från syskonens far.

Så minns jag det också. Det var ju det som var lite märkligt. Varför skulle pappan betala hantverkare som jobbar på barnens hus.

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Från Özz Fbook:

"Oj! Jävlar vilken självbehärskning du hade👍 Klipp ner materialet till din favör och släpp en ”Özz vs. Janne.J”.
Hälsningar från dina fans i Hökarängen"

Kommunals förra ordförande Annelie Nordström:
"Bra agerat Özz , blir bara ledsen över att vissa självupptagna personer undergräver journalistikens viktiga uppdrag i vårt öppna samhälle, genom att misstänkliggöra kända personer på ett ojust sätt"

Det första jag tänker på är "vad har Annelie Nordström att dölja"?
Nummer två, är det bättre att misstänkliggöra okända personer på ett ojuste sätt, tex Lex Jim Olsson?

Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tror inte ett ögonblick att Özz Nujen är desperat, förbannad däremot, j-t förbannad för att han blivit påkommen med fingrarna i syltburken.

Nujen är i klass med Macciarini, samma grandiosa självbild och brist på empati. I SR-intervjun var Nujen ledsen för terrordådet på Drottninggatan, för att det var mot kurder; ingen medkänsla med de verkliga offren. Han vred alltså händelsen till sin egen fördel. Med Özz Nujen kommer JAG, JAG och JAG och sedan JAG.

Intervjun i SR, P1, i slutet på mars detta år, är vad jag kan se raderad från SRs hemsida. Jag gjorde dock en ordagrann transkribering av intervjun när den tog upp Akilov och penningtransaktionerna. Läs själva [spoilern].
(FB) Familjen Nujens penningtransaktioner med Rakhmat Akilov (utbrutet)

Det är ju det som är grejen med invandrare, de tänker jag eller mitt folk, inte vi svenskar. Jag förstår dem. Jag tänker främst vi svenskar också. Jag känner exakt noll samhörighet med bergsturken Özz.

Fjälljägare förresten? Vad är oddsen att en sådan kille blev uttagen till någon form av jägartjänst. På 90-talet var FM fortfarande rätt konservativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Förutom mopsandet, sitter äcklet som om papegoja och bara upprepar....ingenting. Den mannens iq är inte högt.

Han avbryter JJ gång på gång enbart för att om JJ får formulera en enda fråga eller ställa sina frågor så är bergsturken körd. Det vet han. Som vilken spännblatte som helst så är det oförskämdheter, aggressivitet och konsekvent skylla ifrån sig.

Den här händelsen kommer ju i en ny dager när man nu sett psykopat-bergsturken rabiata aggressivitet mot en journalist med vittnen under inspelning.
https://petterssonsblogg.se/2017/05/11/bergsturken-hotar-dam-pa-ostermalm/
Citat:
När jag la ned telefonen i fickan så väste jag tillbaka till damen i samma vassa föraktfulla ton och sa:
– Sila tugget! Håll brödsaxen! Annars får du en tjottablängare rakt mellan lysmaskarna så du får åka plingplong-taxi till plåsterhuset, kärring!”
Citera
2018-04-26, 09:03
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
En intressant frågeställning är varför man väljer att transportera en asylsökande hela vägen från norra Stockholm iställlet för att anlita någon lokalt om man ändå tänkt sig anlita svart arbetskraft?

Precis! Dessutom är det något skumt med summan 85 000 kr för en hantlangare under bara tre månader (en orimlig summa för ett okvalificerat svartjobb). Det här handlar inte bara om svartjobb. Där finns något mer och något annat. Frågan är bara vad?
Citera
2018-04-26, 09:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitbmw
Kan man fastställa att han hade kunskap om detta?

Jo du är väldigt partisk om du bara utgår ifrån "invandrares ständiga brottslighet".
Som ägare av företaget & fastigheterna så har han ansvaret. Oavsett om han skyller ifrån sig eller inte.

Försvaret "jag har varit naiv" funkar inte vid skattebrott. Det funkar bara för politiker.
Citera
2018-04-26, 09:05
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Özz kunde ju då lämpligen ha gett Janne tillfälle att göra sig en uppfattning om tillförlitligheten hos svågern vs terroristen genom att helt enkelt ge kontaktmöjlighet till den ansvarige för projektet ”svågern, för att sätta upp ett möte eller åtminstone ringt upp så han fick redogöra i telefonintervju...

Muzzies are gonna Muzz... Så enkelt är det bara...

Trots ett antal decennier i Sverige så har Özz mellanöstern mentaliteten i ryggmärgen.

Förvånande att SVT tilläts visa Özz riktiga färger. Han har ett uppenbart förakt för den vita "rasistiska"
Josefsson.
Citera
2018-04-26, 09:09
Medlem
En familjebild
https://www.google.se/search?q=Rickard+Damm&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ve d=0ahUKEwj86oL6rtfaAhVSb5oKHT0vAQwQ_AUICigB&biw=15 52&bih=803#imgrc=On1JrZkaaqSBbM:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in