2018-01-31, 05:35
Medlem
ace_secs avatar
https://www.expressen.se/debatt/dan-...ghet-lever-du/

Jag var själv på plats i Vårby och fick se vad en handgranat kan åstadkomma. Jag fick se fantastiska kolleger vårda mannen som drabbats av rena krigsskador. Detta i Sverige år 2018.

Citat:
Tror Morgan Johansson på allvar att gängen ska lämna in sina handgranater?
Vi har en justitie- och inrikesminister i Morgan Johansson vars svar på problemen är att införa en amnesti för bland annat handgranater. Tror Morgan Johansson att en kriminell man i förorten, efter att ha införskaffat en handgranat, ska gå in till närmsta polisstation och lämna in densamma? För att inte tala om det praktiska. Vill Johansson samla in handgranater till receptionerna i landets polisstationer? Efter att ha sett vad en handgranat kan åstadkomma kan jag tycka att det är en ganska dålig idé.
Citat:
Ska situationen ändras inom en relativt snar framtid krävs det två rejäla reformer. Då pratar vi inte arbetsmarknadspolitiska åtgärder, bostadsbyggande eller fler fritidsgårdar.

Citat:
Dan Eliasson förmedlar en falsk bild situationen
Vi har dessutom en rikspolischef i Dan Eliasson som nu försöker förmedla en bild av att utredningsresultaten har vänt uppåt, utan att berätta att detta gäller relativt lättutredda trafikbrott och narkotikabrott och alltså inte våldsbrott.

Vilken verklighet lever du i? Hur kan du som rikspolischef sitta i SVT:s "Agenda" och vara nöjd med att polisen redovisar fler våldtäktsärenden till åklagare, när andelen våldtäktsbrott som man redovisar är lägre än tidigare? Sanningen är alltså att den senaste tidens ökning av antalet våldtäktsärenden har gjort att polisen nu lyckas lösa fler våldtäktsbrott sett till antalet.
Citat:
Än så länge har jag inte sett ett enda förslag från sittande regering som ökar viljan för befintliga poliser att stanna kvar inom yrket, eller för andra att vilja söka sig till polisyrket.

Har polismannen rätt;
Ljuger Eliasson?
Är Morgan Johansson naiv och okunnig?
Senast redigerad av ace_sec 2018-01-31 kl. 05:37.
Citera
2018-01-31, 06:45
Medlem
Har polismannen rätt;
Med största sannolikhet så har polismannen rätt.

Ljuger Eliasson?
Klart han gör, för när han herr Eliasson sagt något som är sant och som har kunnat bevisats?
Bästa för polisen och Sverige är om han avgår omgående och överlämnat sin tjänst åt någon mer kvalificerad som vet hur verkligheten är och ser ut.

Okunnig tror jag inte han är men direkt naiv som tror att folk kommer att lämna in handgranater nu.
Enda sättet jag tror polisen kan få kriminella att lämna in sina handgranater är att köpa eller utlova någon form av belöning.
Citera
2018-01-31, 08:31
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Har polismannen rätt;
Ljuger Eliasson?

Ja, Eliasson ljuger alltid.
Nej, Johansson är snarare ond och bedräglig, samt ljuger alltid på samma sätt som Eliasson och alla andra sossepolitruker.
Citera
2018-01-31, 09:53
Medlem
Millediablos avatar
Jag vill bara ge min syn på Eliassons förklaring till att narkotikabrotten minskat.
Omorganisationen har lett till att narkotikagrupper och spanare i princip alla har fått andra arbetsuppgifter vilket lett till att det är lättare att sälja narkotika helt öppet idag i Sverige.
Detta har i sin tur lett till att det uppkommit fler grupper som börjat leva på att sälja narkotikan vilket lett till revistrider om marknadsandelar.

Så inga amnestier, ungdomsgårdar, armband mm kommer någonsin att råda bot på det som händer i landet. Personrån utförs av en annan kategori av gärningsmän för det mesta och måste tas itu för sig.
Citera
2018-01-31, 10:46
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har polismannen rätt;
Med största sannolikhet så har polismannen rätt.

Ljuger Eliasson?
Klart han gör, för när han herr Eliasson sagt något som är sant och som har kunnat bevisats?
Bästa för polisen och Sverige är om han avgår omgående och överlämnat sin tjänst åt någon mer kvalificerad som vet hur verkligheten är och ser ut.

Okunnig tror jag inte han är men direkt naiv som tror att folk kommer att lämna in handgranater nu.
Enda sättet jag tror polisen kan få kriminella att lämna in sina handgranater är att köpa eller utlova någon form av belöning.
Du blev snabbt bönhörd
Citera
2018-01-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Du blev snabbt bönhörd

Nu borde polisen bli glada och hoppas de får en bättre efterträdare.
Citera
2018-01-31, 16:01
Medlem
Tycker han kan få en handgranat i avskedsgåva, inkastad i bilen. Medans han kör förstås👌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in