2018-01-30, 22:48
Medlem
År 2006 fick jag diabetes.
Ca 2010 fick jag en relativt allvarlig hjärtsjukdom.
2012 fick jag en s.k ICD inopererad (en slags pacemaker).

Rent ekonomiskt har jag fått utbetalt en hel del pengar, men undrar om jag missat något uppenbart jag kan få ersättning för!

Diabetes ersättning: Drygt 120k ett par år efter, fr Trygg-Hansa (Medicinsk invaliditet)
Hjärtsjukdom: Ca 130k efter ett par år efter, fr Trygg-Hansa (Medicinsk invaliditet)
Operation: Ca 5k ersättning för ärret, fr Trygg-Hansa

Detta är all ersättning jag fått genom åren. Som sagt är det rejält med pengar, men på senare tid har jag börjat fundera - finns det pengar att få från försäkringskassan? Hemförsäkringen??

Eller är det ”kört” att försöka söka mer pengar för detta, trots att Trygg-Hansa redan betalt ut för sin del?

Tack på förhand, hermanos!
Citera
2018-01-30, 23:39
Medlem
Jag fick 150k från Trygg-Hansa för ADHD, ångest och ätstörningar. Har dessutom fått 3000kr ish från dom varje månad därefter. Så länge jag har sjukintyg från läkare att jag är sjukskriven fortsätter dom skicka ut pengar, varför vet jag inte. Men detta gutt att dryga ut FK-kassan med.

Fick sedan 24k från Trygg-Hansa för ett stort ärr jag själv åstadkommit. Borde jag söka ännu ett bidrag för ärren hos FK?Detta lite för att suga tillbaka varje skattepeng jag måste betala för att jag jobbar fast att jag är för sjuk))))
Citera
2018-01-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Stackare
Hade mer än gärna betalt tillbaka varenda krona för att slippa skiten
Citera
2019-11-26, 11:33
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerpekka
Jag fick 150k från Trygg-Hansa för ADHD, ångest och ätstörningar. Har dessutom fått 3000kr ish från dom varje månad därefter. Så länge jag har sjukintyg från läkare att jag är sjukskriven fortsätter dom skicka ut pengar, varför vet jag inte. Men detta gutt att dryga ut FK-kassan med.

Fick sedan 24k från Trygg-Hansa för ett stort ärr jag själv åstadkommit. Borde jag söka ännu ett bidrag för ärren hos FK?Detta lite för att suga tillbaka varje skattepeng jag måste betala för att jag jobbar fast att jag är för sjuk))))

Du fick 150k och 3k/månaden för ADHD, ångest och ätstörningar?

Skickat in dokument från perioden när jag var sjukskriven, där det nämns diagnoser när jag anmälde skadan på deras hemsida. Eller måste man göra en särskild ansökan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in